Tää ei välttämättä oo oikea foorumi, mutta jos joku vaan millään osaa auttaa niin oon kiitollinen..! Eli, pystyykö tietokoneella mitenkään (ja jos niin miten!??) polttamaan biisistä lauluraitaa pois, tai hiljentämään sitä minimiin, niin että laulu kuuluis hiljaa taustalla?? Pitäis saada tausta lauluesitykseen, mutta tuntuu toivottomalta..
Lauluraidan poistaminen tai hiljentäminen
3
1326
Vastaukset
- voihan sitä koettaa
Joko linkissä kuvatulla tavalla tai sitten ekvalisaattorilla raa-asti taajuuksia leikkaamalla. Lopputulos voi kuulostaa huonolta.
http://www.mikseri.net/forum/thread/674179.php?hash=5eac91a0e4ba1c2fed650d11629b8548 - Creative Monkey
Laulu raitaa voi yrittää poistaa siten, että audio-editorissa kääntää stereo raidan toisen kanavan vaiheen 180 astetta (invert tai invert phase). Tämän jälkeen kun audio filen muuttaa monoksi, niin kaikki keskellä äänikuvaa ollut ääni katoaa.
Mulla on Wavelab nimisessä softassa valmis efekti jolla homma käy hieman helpommin. Se tekee tuon saman asian, mutta lisäksi sillä voi valita taajuusalueen jolle tuo temppu tehdään. Silloin bassot saadaan kuulumaan normaalisti ja yläpää pysyy stereona.
Jos kappaleessa on paljon sinne tänne panoroituja stemmoja, niin ne valitettavasti jää kuuluviin.
http://www.myspace.com/creativemonkeystudio - Anonyymi
olisko soittaja mitään? tai vaikka useempikin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666074Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583043- 312203
- 131817
- 201778
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131522- 181519
- 491495
- 91463