Vuokrafirma työnantajana??

Utelias**

Onkos täällä jotain henkilöä ketä on ollut jo useampia vuosia vuokrafirman palkkalistoilla?

-Uskaltaako hakea asuntolainaa, mikäli työnantaja on vuokrafirma. Työsuhde toistaiseksi, eli vakituinen.

-Onko tarpeen liittyä liittoon kun on vuokrafirmassa töissä?Nuo yleensä maksavat palkat ajallaan ja tarkasti.

Muita mietteitä vuokratyöstä saa myös laittaa. Ajattelen pitkää uraa yhdessä pk-seudun vuokrafirmassa missä on pitkäaikainen työsuhde kyseessä. Käyn kirjoittamassa työsopimuksen pian.

10

3148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdffsffghhy6iukjkng

      Suosittelen lämpimästi välttämään vuokrafirmoja työnantajana!

    • rekrytointikonsultti

      Kylläpä oli tiukka vastaus sinulle edellinen viesti.

      Itse olen eräässä henkilöstöpalvelufirmassa rekrytointikonsulttina ja myös työntekijät ovat antaneet meille hyvää palautetta.

      Tällä alallahan on monenlaista yrittäjää. Osa ei noudata työehtosopimuksia lainkaan, palkat on mitä sattuu jne. Ole siis tarkkana.

      Koska itse olen vastaavassa firmassa töissä en halua kehua tai puolustella liikaa. Vakavaraisia firmoja on, mutta aina on joukossa niitä, jotka pilaavat muiden maineen.

    • taas ollaan

      - Varmaan se ihan riippuu pankistakin, antavatko he kuinka helposti lainaa jos työnantajana on vuokradirma. Voithan kokeilla!

      - Suosittelisin liittymään liittoon. Koskaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan..

      • tekse__

        ite oon aineki työllistyny hyvin vuokrafirmojen kautta, lainaa pitäs alkaa kohta makselee takas, tässä ohella voi tehä mökkireissuja ja ulkomaan matkoja, ei tietenkää nniitä kaikista kalliimpia.


    • lainaihminen

      Itse olen samalla sopimuksella..toistaiseksi.

      Mutta en edes uskaltaisi hakea mitään lainaa, koska jo työllistyminen vuokran kautta firmaan kertoo jotakin olevan hieman pielessä.

      Miksei ihmistä voi palkata suoraan firman kirjoille?
      Pohdipa tuota.

    • -.-.-.-.-

      toistaiseksi tarkoittaa tilaajan tarpeen mukaan.Ei ole irtisanomisaikoja.

      • pimatsuikka

        Palkkakehityskin on mitä on eli palkankorotusta on turha odotella. Kädestä suuhun elämistä vuokrafirman kautta työllistyminen lähinnä on.

        No, jos jotakin positiivista niin ainakin työkokemusta saa..


      • hekoja
        pimatsuikka kirjoitti:

        Palkkakehityskin on mitä on eli palkankorotusta on turha odotella. Kädestä suuhun elämistä vuokrafirman kautta työllistyminen lähinnä on.

        No, jos jotakin positiivista niin ainakin työkokemusta saa..

        Vuokrafirmasta, että kyllä se palkka nousee normaalisti, kun on tarpeeksi pitkään töissä ja hoitaa hommansa. Ainakin metallin palkoilla. Ja tuo on hyvä pointti, että sitä työkokemusta saa, mitä ilman on turha hakea "oikeaa" työtä, varsinkaan jos ei ennestään ole tai on pitkään ollut työelämäsä pois.


      • Salone
        pimatsuikka kirjoitti:

        Palkkakehityskin on mitä on eli palkankorotusta on turha odotella. Kädestä suuhun elämistä vuokrafirman kautta työllistyminen lähinnä on.

        No, jos jotakin positiivista niin ainakin työkokemusta saa..

        Palkaan korotuksia "on turha odottaa" eihän työn antajat halua milloinkaan maksaa enempää kuin pakko on(liitton mukainen). Vuokra työntekiän on itse kysyttävä palkan korotuksista vaikkakin se on melko yleistä "vaki" paikoissakin..
        No työkokemusta siitä tusiaan saa kunhan muistaa pyytää joka paikasta TYÖTODISTUKSEN siis vuokraajalta ei vuokrafirmasta


    • Anonyymi

      Hei! Tein monta vuotta vuokrafirmaan töitä. Työsuhde voi loppua kuin veitsellä leikaten. Niin kävi pirkanmaan alueella, rakennusalalla. Mieti tarkkaan teetkö vain väliaikaisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe