Oman elämän arvostaminen

Iiiria

on minulle hyyvin vaikeata..
Sanokaa mulle mikä on elämän tarkoitus ?
Mua ahdistaa niin tää kaikenlainen epätietoisuus elämästä. Esim : Mitä kuoleman jälkeen on ? Synnymmekö uudestään ? Voiko kohtaloon vaikuttaa?
Yms.. Tuntuu että ihmiset on jotenkin pallo hukassa. Emme tiedä paljoa mitään maailmasta / elämästä.
Mitä des on elämä ?
Vituttaa ku taas ajatukset lukkiutuu tällaisiin ajatuksiin eikä saa mitään aikaiseks. Ja aikaa vaan kuluuuuu................

15

1548

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikenlaista

elämän tarkoitus on elämä.

miksi pelätä kuolemaa, ellei osaa elää?

mutta siitä se lähtee. mieti lisää, mutta yritä olla ahdistumatta, koska se ei varmaankaan ole tarkoitus.

Voit opetella itseäsi. Sinä olet elävä, elämä ja jatkuvuus.

Anthony De Mello: Havahtuminen

jos olet avoin. Kirja avautuu sinullekin. Varmasti. luulen, että se avautuu meistä jokaiselle. mutta on niin helppo kieltää.

kaikki on mahdollista.

Jarkko Martikainen/ yup on hyvin löydettävissä.

• Iiiria

kysyä inkä ikäinen olet ?
        Kivasti kirjoitit !
        :)

• summerlove'
        Iiiria kirjoitti:

kysyä inkä ikäinen olet ?
        Kivasti kirjoitit !
        :)

viime aikoina pohtinu noita asioita aika paljonkin. Mitä ihme on elämän tarkoitus kun kaikki kuitenki kuolee aikanaan? En usko, että elämällä on sen enempää tarkotusta kun elää, ottaa elämästä kaikki irti ja tulla onnelliseksi ja ns. löytää itsensä. Mut eikös nekin oo jo riittäviä syitä?

• summerlove'
        summerlove' kirjoitti:

viime aikoina pohtinu noita asioita aika paljonkin. Mitä ihme on elämän tarkoitus kun kaikki kuitenki kuolee aikanaan? En usko, että elämällä on sen enempää tarkotusta kun elää, ottaa elämästä kaikki irti ja tulla onnelliseksi ja ns. löytää itsensä. Mut eikös nekin oo jo riittäviä syitä?

sanoo et ainakin mä uskon, että kuoleman jälkeen on jotain. Tai ainakin haluun uskoo, että ois. Se tekee elämästä paljon helpompaa kun ei ajattele, että kaikki loppuu kuolemaan. Siihen uskominen myös helpottaa surussa jos menettää jonkun läheisen ihmisen.

• Anonyymi
        summerlove' kirjoitti:

Kannattaa elää välillä pöhlöstikkin, että tuntee eläneensä, ennenkuin kuolee!

Kuolema on mukava kaveri, joka noutaa jokaisen.