ketodieetti

Shenk

Eli en oikein löydä googlestakaan tarkkoja ohjeita ketodieetille, tiedän vain että hiilariraja on sen sata/vrk.
Mutta mikä on oikeaoppisen ketodieetin proteiiniraja? Kuitenkin harrastan sen verran liikuntaa, että protskut tuntuu olevan "välttämättömiä", ei palaudu jostain syystä ilman niitä. Nykyään kun proteiinia menee sellainen parisataa grammaa päivässä.

12

2528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ketodieetti??

      Mutta eihän ketoosiin pääse, jos hiilarit menee yli 50 gr/vrk...

      Jos siis tarkoitat ketodieetillä tuota ylläolevaa.

      • Shenk

        Siis noita ohjeitahan on vaikka kuinka paljon hiilareista ja ketodieetistä. Joissakin sanotaan 30-40g/vrk, jossain toisaalla puhutaan siitä sadasta. Ja jos tarpeeksi kauan on alle satasen niin jossain vaiheessa ketoosiin päästään.
        Itse olen ekaa kertaa suunnittelemassa ko. "kuuria", siksi valitsisin mieluummin tuon isomman määrän.
        Ja kuten sanottu, harrastan sen verran aktiivisesti liikuntaa, etten voi päästää hiilareitakaan nollille.
        Mutta entäs ne proteiinit?


      • Shenk kirjoitti:

        Siis noita ohjeitahan on vaikka kuinka paljon hiilareista ja ketodieetistä. Joissakin sanotaan 30-40g/vrk, jossain toisaalla puhutaan siitä sadasta. Ja jos tarpeeksi kauan on alle satasen niin jossain vaiheessa ketoosiin päästään.
        Itse olen ekaa kertaa suunnittelemassa ko. "kuuria", siksi valitsisin mieluummin tuon isomman määrän.
        Ja kuten sanottu, harrastan sen verran aktiivisesti liikuntaa, etten voi päästää hiilareitakaan nollille.
        Mutta entäs ne proteiinit?

        kun kuluttaa enemmän kuin syö, ruokavaliosta riippumatta. Miksi tarvitset hiiareita liikuntaa harrastaessasi? Eikö elimistösi osaa polttaa rasvaa, mikä on elimistön haluama polttoaine?


      • ketoosiin
        Shenk kirjoitti:

        Siis noita ohjeitahan on vaikka kuinka paljon hiilareista ja ketodieetistä. Joissakin sanotaan 30-40g/vrk, jossain toisaalla puhutaan siitä sadasta. Ja jos tarpeeksi kauan on alle satasen niin jossain vaiheessa ketoosiin päästään.
        Itse olen ekaa kertaa suunnittelemassa ko. "kuuria", siksi valitsisin mieluummin tuon isomman määrän.
        Ja kuten sanottu, harrastan sen verran aktiivisesti liikuntaa, etten voi päästää hiilareitakaan nollille.
        Mutta entäs ne proteiinit?

        tuolla sadalla hiilarigrammalla.
        Atkinsin aloituksessa hiilarit on vain 20g ja SBD:lläkin lähellä tuota. Kunnon ketoosiin tuskin pääset yli 50g hiilareilla.

        Jos jotain kuuria etsit, niin silloin kyseessä ei taida olla VHH, vaan ihan jotain muuta. Ja VHHssa hiilareita ei ole tarkoitus laittaa nollille asti.

        Normaalilla kadun tallaajalla proteiinit voi olla n. 1,5g/normaalipainokilo, enemmän liikkuvalla esim 2g.


      • Muistelisin,
        kj.mattila kirjoitti:

        kun kuluttaa enemmän kuin syö, ruokavaliosta riippumatta. Miksi tarvitset hiiareita liikuntaa harrastaessasi? Eikö elimistösi osaa polttaa rasvaa, mikä on elimistön haluama polttoaine?

        että esim. nimimerkki Tai_ga on aktiivisena liikkujana selittänyt sinullekin tämän asian. Jos aktiivisesti urheilee, niin vaatimukset ravinnolle ovat ihan erilaiset. Sinun kannattaisi perehtyä aiheeseen hiukan tarkemmin. Kun pyritään saamaan keho toimimaan äärimmillään pyrittäessä maksimaalisiin suorituksiin, niin hiilareita tarvitsee valitettavasti jonkin verran myös palautumiseen. Näin olen kuullut usealta urheilevalta ihmiseltä. Sitä luulisi, että energiaa tarvitaan vain suoritusta varten.


      • ja protskut
        ketoosiin kirjoitti:

        tuolla sadalla hiilarigrammalla.
        Atkinsin aloituksessa hiilarit on vain 20g ja SBD:lläkin lähellä tuota. Kunnon ketoosiin tuskin pääset yli 50g hiilareilla.

        Jos jotain kuuria etsit, niin silloin kyseessä ei taida olla VHH, vaan ihan jotain muuta. Ja VHHssa hiilareita ei ole tarkoitus laittaa nollille asti.

        Normaalilla kadun tallaajalla proteiinit voi olla n. 1,5g/normaalipainokilo, enemmän liikkuvalla esim 2g.

        Itse nostelen painoja ja lasken proteiinitarpeekseni 2g/rasvaton painokilo.
        Kerran olin "oikeaoppisella" ketogeenisellä ruokavaliolla kaksi viikkoa, toisella kertaa nostin hiilihydraatit 80:n koska treenit ei sujuneet. Jälkimmäisellä kerralla virtsan ketoaineet tikulla oli siinä neljän paikkeilla jo parissa päivässä, ekalla kerralla ne ketoaineet hyökkäsivät jo n. 24h:n jälkeen.
        Voithan kokeilla sitä sataa ja jos ei toimi niin lasket hiilarit alemmas kunnes ketoosi saavutettu.
        Muista myös rasvat, esim möllerin nappulat vaikka citymarketista jos ei muu rasva kurkusta alas mene.


      • menee
        Muistelisin, kirjoitti:

        että esim. nimimerkki Tai_ga on aktiivisena liikkujana selittänyt sinullekin tämän asian. Jos aktiivisesti urheilee, niin vaatimukset ravinnolle ovat ihan erilaiset. Sinun kannattaisi perehtyä aiheeseen hiukan tarkemmin. Kun pyritään saamaan keho toimimaan äärimmillään pyrittäessä maksimaalisiin suorituksiin, niin hiilareita tarvitsee valitettavasti jonkin verran myös palautumiseen. Näin olen kuullut usealta urheilevalta ihmiseltä. Sitä luulisi, että energiaa tarvitaan vain suoritusta varten.

        Jos muutama huippu-urheilija suomessa tarvitsee reilusti hiilareita, niin ei se toki tarkoita sitä että samanlaista ruokavaliota pitäisi suositella tavalliselle pulliaiselle, lähes riippumatta siitä kuinka paljon hän liikkuu/ harrastaa liikuntaa/ urheilua.


      • Shenk
        kj.mattila kirjoitti:

        kun kuluttaa enemmän kuin syö, ruokavaliosta riippumatta. Miksi tarvitset hiiareita liikuntaa harrastaessasi? Eikö elimistösi osaa polttaa rasvaa, mikä on elimistön haluama polttoaine?

        Rasvan saan poltettua jo aamuaerobisella.
        Jos olet yhtään pidempään harrastanut liikuntaa tai urheilua, niin tiedät miten hiilarit auttavat palautumaan.
        Itse tosin tarvitsen reippaasti myös proteiineja, joten kysymykseni kuuluikin: paljon niitä saa syödä ketodieetillä?


      • Shenk
        ja protskut kirjoitti:

        Itse nostelen painoja ja lasken proteiinitarpeekseni 2g/rasvaton painokilo.
        Kerran olin "oikeaoppisella" ketogeenisellä ruokavaliolla kaksi viikkoa, toisella kertaa nostin hiilihydraatit 80:n koska treenit ei sujuneet. Jälkimmäisellä kerralla virtsan ketoaineet tikulla oli siinä neljän paikkeilla jo parissa päivässä, ekalla kerralla ne ketoaineet hyökkäsivät jo n. 24h:n jälkeen.
        Voithan kokeilla sitä sataa ja jos ei toimi niin lasket hiilarit alemmas kunnes ketoosi saavutettu.
        Muista myös rasvat, esim möllerin nappulat vaikka citymarketista jos ei muu rasva kurkusta alas mene.

        olen myös laskenut tuon 2g/rasvaton kilo, mutta onko siis se sopiva määrä ketolla?
        Ja juuri noin ajattelinkin, siis laskea hiilarit alemmas jos ei toimi sadalla. En oikeen uskalla kokeilla treenejä nollahiilareilla.. :)

        Käytössä on omega-kolmosia jo muutenkin, täytyykin katsella mitä sen tilalle voisi ottaa ketokuurin ajaksi. Kiitos sinulle!


      • laskenta
        ja protskut kirjoitti:

        Itse nostelen painoja ja lasken proteiinitarpeekseni 2g/rasvaton painokilo.
        Kerran olin "oikeaoppisella" ketogeenisellä ruokavaliolla kaksi viikkoa, toisella kertaa nostin hiilihydraatit 80:n koska treenit ei sujuneet. Jälkimmäisellä kerralla virtsan ketoaineet tikulla oli siinä neljän paikkeilla jo parissa päivässä, ekalla kerralla ne ketoaineet hyökkäsivät jo n. 24h:n jälkeen.
        Voithan kokeilla sitä sataa ja jos ei toimi niin lasket hiilarit alemmas kunnes ketoosi saavutettu.
        Muista myös rasvat, esim möllerin nappulat vaikka citymarketista jos ei muu rasva kurkusta alas mene.

        Jätin kaikki hiilarit pois.
        Tarkkana täytyy olla koska niitä on piilotettu yllättäviin paikkoihin. Esim. sokerisuolattu = tavallinen silli.

        Söin valkuais- ja trsvapitoisia sen verran kuin huvitti.

        Punttihommissa saa unohtaa pitemmät sarjat.
        Nopeasti uusiutuvien KP, ATP puitteissa temmeltää minkä ehtii mutta vähiin jäävät tehokkaat toistot.

        Tuolla ruokavaliolla, jos ei täysin kyllästä itseään rasvalla, tulee protskuja riittävästi.

        Katsohan kilpailuihin valmistautuvien bodareiden syömisiä!


      • proteiinia
        Shenk kirjoitti:

        olen myös laskenut tuon 2g/rasvaton kilo, mutta onko siis se sopiva määrä ketolla?
        Ja juuri noin ajattelinkin, siis laskea hiilarit alemmas jos ei toimi sadalla. En oikeen uskalla kokeilla treenejä nollahiilareilla.. :)

        Käytössä on omega-kolmosia jo muutenkin, täytyykin katsella mitä sen tilalle voisi ottaa ketokuurin ajaksi. Kiitos sinulle!

        estää ketoosiin menemisen, joten jokin raja siinäkin on ja kokeilemalla se selviää.

        Ja mitkä ihmeen nollahiilarit? Ajattelitko jotain Iltalehdi-dieettiä kokeilla?


    • Anonyymi

      Toinen nimi sille olis matiketo dieetti, noudatat sitä kaikkina päivinä paitsi perjantaina lauantaina ja sunnuntaina

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe