Sairaan kallis LAPPI

€köyhimys

Moi!
Tulin just lapin reissulta. Kivaa oli, maisemat nättejä ym.
Vaan taitaa Lapissa olla Lappi-lisä ravintoloissa, hotelleissa ja yksityiskaupoissa!
Noo, meneehän sitä euroja, mutta samalla rahalla pääsis jo ulkomaille täyshoitoon viikoksi, panee miettimään lähdenkö uudestaan. Taitaa olla rikkaiden temmellyskenttä koko lappilandia.
Iloisia lappilaisia en nähnyt, taisi olla turistimäärä vähän liikaa joillekkin.
Hauskaa kesää!

58

6251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lappilainen itse

      Olet kyllä oikeassa hintatason suhteen. Olen itse elämäni asunut Lapissa ja opiskelen vieläpä matkailua ja mua kyllä ihmetyttää ja suorastaan hävettää nämä rahanhimoiset matkailuyrittäjät, jotka toimivat liikeidealla "tyhmiltä turisteilta kaikki rahat pois".

      Talvella ei raski laskettelukeskuksissa enää laskea, kun mökkivuokraan on mennyt kaikki pennoset. Ja ruoka tehdään tietysti itse mökissä, ei käytetä ravintolapalveluita (paitsi iltamenoja ehkä). Halut harrastaa olisi kovat, mutta hinnat eivät anna periksi kahden ihmisen lähteä rinteeseen.

      Uutena vuotena meni kahdella ihmisellä 450 e kolmessa vuorokaudessa, kun laskettiin mökkivuokra (iso kimppamökki), ruoat, juomat, polttoaineet ja käytiin päivä lautailemassa (ei omia vehkeitä). Siis kuukauden vuokra miltei!

      Ruokakauppojen hintoja on vaikea alkaa vertailemaan etelän hintoihin, mutta täällä asiakasmäärät ovat pikkuisen pienemmät, joten hinnat ovat korkeammat. Eivät kuitenkaan kohtuuttomat mielestäni.

    • täysin oikeassa

      kesälomakautenahan täällä nousee kaikki,etenkin
      tunturikeskuksissa,me paikalliset emme enää käytä
      keskusten palveluita loma-aikoina,koska tyyli
      on sitä,että nyljetään turisteilta viimeisetkin
      lomarahat pois.Kannattaa tuoda omat eväät mukana
      ja jos mahdollista,myös omat polttoaineet,mitä
      ylemmäs lappia nouset,sitä suolaisemmaksi
      menovesi käy.

    • ...

      Ivalossa hinataso on ainaki elämisen kannalta iha ok. Mutta kun mennään saariselälle tai pohjoiseen alkaa hinnat nousta. Esim. lounas seisovasta pöydästä Ivalossa 5-9e ja kun lähetään ylöspäin niin
      alkaa eurot juoksemaan kiihtyvää tahtia, seisovat pöydät muuttuvat kerta-annoksiksi ja laatu laskee. Sama koskee yllättäen myös bensan hintoja, siinä jos missä on sitä kuuluisaa "Lapin lisää". Mutu-tuntumalta: Kurikka ja Oulu: halvin 95E 1.299e(polttoaine.net) täälä Ivalossa ysivitosen hinta pyörii karvan alle 1.40e, Enontekiön Esson 1.503euroa meikäläinen luonnehtii jo kiskonnaksi (lue:Ryöstöksi). Oletetaan että säiliöauto ajelee vaikkapa Oulusta tännepäin mukana ?60000?litraa polttoa, en osaa sanoa paljo tulee hintaa kun auto käy täälä säiliön tyhjentämässä, mutta mun villi veikkaus on ettei tule paljoa litraa kohden...

      • Anonyymi

        Ivalossa maksaa pullakahvi vitosen, ei se ole lounas,halvin11e.


    • Tellisuus Ja työ TAKAISIN: ...

      Vero uudistus Suomeen teollisuus ja työ Viemme Itse Halvemman Veron Maihin olemmeko Hölmöläisiä

      Suomi meillä on korkea tieto taito

      Suomi Miksi ei vero uudistusta

      Suomi Miksi tieto taidon uusio Hölmöläiset

      Suomi Vero ale Teollisuus ja työ takaisin ja matkailu SUOMEEN

      • L.Antalainen

        Itse totesin saman lapinlisän ajellessani moottoripyörällä pari vuotta sitten Lapissa. On kuitenkin todettava, että markkinataloudessa kysyntä määrää aika pitkälle hinnat.

        Samanlainen lisä on toki joka puolella maapalloa. Olen matkustellut todella paljon eri puolilla maailmaa, ja sama toistuu kaikkialla. Esim. meidän rehellisinä pitämät kreikkalaiset perivät turisteilta 3-4x hinnan kaikesta verrattuna paikallisiin. Tämä oli helpostin todettavissa, kun kuljeskelin kreikkalaisen kaverin kanssa turistialueilla. Kundi sai kaiken 50-75% halvemmalla.

        Lapilla on nyt kysyntää, ja lisää tulee jos ilmasto lämpenee ja lumi alkaa loppua. Eipä siinä mitään, kaikilla on vapaa valta yrittää ja hinnoitella itsensä sopivasti.

        Ajattelin ajella ensi viikolla Kilpisjärvelle länsirajaa pitkin, joten kaunaa ei ole jäänyt. Tosin viinakset jätän suosiolla baarien hyllyyn, käyn alkossa ja örvellän niiden voimalla-tosi edullisesti. Ravintolassa kyllä syön, mutta kun ottaa tavan paskaa, eikämitään poronkärityksiä,niin eihän se paljon maksa. Menovettä menee 4,5l/100km, ja sen kyllä jaksaa maksaa.


      • ---------------------------...

        varmaan ihan naseva tietoisku, mutta kun ei aukea, niin ei....


    • vuoksi...

      Kävin juuri Lapissa, ja matkalla Kilpisjärvelle pysähdyin kahvila/matkamuistomyymälään kahville. Kahvi ja munkki maksoi yhteensä 1.50 €. Sairaan kallista vai mitä, eteläisemmässä suomessa saa sentään pelkästä kahvistakin maksaa pari euroa.........

      • L.Antalainen

        Totta joka sana:

        Menin Espalla (stadissa) johonkin trendikuppilaan. Kaveri huiski jonkinlaisen seinänkokoisen kahviautomaatin edessä. Listalla oli loputon määrä erilaisia kahveja. Kyselin, että osaako noin hieno kone rakentaa tavallisen suomalaisen mustan kahvin ilamn mitään lisukkeita.

        Osasi se, teemamukissa pöllähti kahvi eteen ja hinta oli 2e.

        Talon halvin annos kuulemma.

        Voi perseen suti,kuinka paljon ihmiset antaa huijata itseään?


      • lappilainenkin
        L.Antalainen kirjoitti:

        Totta joka sana:

        Menin Espalla (stadissa) johonkin trendikuppilaan. Kaveri huiski jonkinlaisen seinänkokoisen kahviautomaatin edessä. Listalla oli loputon määrä erilaisia kahveja. Kyselin, että osaako noin hieno kone rakentaa tavallisen suomalaisen mustan kahvin ilamn mitään lisukkeita.

        Osasi se, teemamukissa pöllähti kahvi eteen ja hinta oli 2e.

        Talon halvin annos kuulemma.

        Voi perseen suti,kuinka paljon ihmiset antaa huijata itseään?

        ...niin paljon kuin asiakkaat rupeaa maksamaan. Se vaan pakkaa korpeamaan,jos laatu ei vastaakaan luvattua. Kyllä kait lapissa alkaa jo olla kilpailua sen verran, että hinnat on haettu kohilleen. Talouden lait jylläävät pohjoisessakin, luulisin ;O)).


      • eihän se
        lappilainenkin kirjoitti:

        ...niin paljon kuin asiakkaat rupeaa maksamaan. Se vaan pakkaa korpeamaan,jos laatu ei vastaakaan luvattua. Kyllä kait lapissa alkaa jo olla kilpailua sen verran, että hinnat on haettu kohilleen. Talouden lait jylläävät pohjoisessakin, luulisin ;O)).

        pyytäjä mikään hölmö ole, vaan se, joka sen pyynnin suostuu maksamaan.
        Jos kaikki alkaisimme karttamaan noita extra-hintaisia paikkoja, niin eiköhän ne hinnat alkaisi pikku hiljaa liukua kohti normaalia tasoa.
        Kyllä lapistakin vielä löytyy kohtuuhintaisia kauppoja ja ruokapaikkoja melkein joka kylästä, kun ei aina hönkäise ensimmäiseen ja hienoimman näköiseen.
        Alkakaamme suosia näitä pienempiä, vähemmän itsestään ääntä pitäviä matkailuyrittäjiä.


      • Anonyymi

        Ostit varmaan jonkin matkamuiston,luu kappaleen,kolmella kympillä tuli siinä kahville oikea hinta.


    • perseestä

      Iloisia lappilaisia näkee harvoin, ihmiset täällä ovat ahdasmielisiä ja kateellisia. Avomielisimmät ihmiset löytyvät eteläsuomesta. Jos kauniita maisemia ja nähtävyyksiä haluaa nähdä, kannattaa ajella pitkin etelä suomea ristiin rastiin. Ja jos tosi erämaita haluaa nähdä, on mentävä ruotsiin ja norjaan. Siellä väestökin on ystävällistä. Suomen erämaita ei voi erämaiksi kutsua.

      • KASVAA KUUSEN PYLLYN ALLA

        LIIKA PIENET YMPYRÄT USKO JA POLITIIKKA JA SUKUJEN VÄLISET KORKEAT AIDAT KUKAAN EI USKALLA LÄHTEÄ POROAIDALTA KUIN MYYMÄLLÄ.KAVALTAMALLA, KATEUDELLA JA PETTÄMÄLLÄ.
        AVOIN REHTIYS PUUTTUU.
        VARTIOVAT JA PELKÄÄVÄT TOISIAAN.
        ANTEEKSI VAPAATA KESKUSTELUA.
        MISSÄ ON REHELLISET KEINOT JA AITO LUOVUUS.
        USKON PUHDISTUKSEN AIKA.
        RUOTSI PUHDISTUU.
        ANTAKAA ITSELLE ANTEEKSI . . .
        LÄHDE MUUTOKSEEN.
        KUNTIEN TALOUS KURALLA.
        SAMA USKO JA SAMA POLITIIKKA.
        MIKSI EI HYVÄKSYTTY REHELLISTÄ PAPPIAKAAN.
        ETELÄN MIES FIKSU JA SIVISTYNYT.
        JA HALUAN KASVAA JOKA HETKI.
        MUTOKSEN AIKA .
        ILMASTON MUUTOS.


      • muuta sanoa

        Kas niin, siinäpä peruskateellinen suomalainen!


      • tosissas
        KASVAA KUUSEN PYLLYN ALLA kirjoitti:

        LIIKA PIENET YMPYRÄT USKO JA POLITIIKKA JA SUKUJEN VÄLISET KORKEAT AIDAT KUKAAN EI USKALLA LÄHTEÄ POROAIDALTA KUIN MYYMÄLLÄ.KAVALTAMALLA, KATEUDELLA JA PETTÄMÄLLÄ.
        AVOIN REHTIYS PUUTTUU.
        VARTIOVAT JA PELKÄÄVÄT TOISIAAN.
        ANTEEKSI VAPAATA KESKUSTELUA.
        MISSÄ ON REHELLISET KEINOT JA AITO LUOVUUS.
        USKON PUHDISTUKSEN AIKA.
        RUOTSI PUHDISTUU.
        ANTAKAA ITSELLE ANTEEKSI . . .
        LÄHDE MUUTOKSEEN.
        KUNTIEN TALOUS KURALLA.
        SAMA USKO JA SAMA POLITIIKKA.
        MIKSI EI HYVÄKSYTTY REHELLISTÄ PAPPIAKAAN.
        ETELÄN MIES FIKSU JA SIVISTYNYT.
        JA HALUAN KASVAA JOKA HETKI.
        MUTOKSEN AIKA .
        ILMASTON MUUTOS.

        Lapissa on koulutettu ja kursitettu ihmisiä niin paljon että eteläänkin riittää. Monella on useampi ammattitaskussa. Ollessani itse etelässä töissä monesti tuli asia eteen että lapin ihmisillä on koulutusta ja korkeatasoista. Tietenkin poikkeuksia tässäkin asiassa on ,mutta ei kaikki ole halunneet lukea ja se on heidän oma valinta.
        Kyllä kateutta ja kieroutta löytyy joka etelänkin kylästä ,puhumattomuutta ja kyräilyä.


      • viisastelija joka
        KASVAA KUUSEN PYLLYN ALLA kirjoitti:

        LIIKA PIENET YMPYRÄT USKO JA POLITIIKKA JA SUKUJEN VÄLISET KORKEAT AIDAT KUKAAN EI USKALLA LÄHTEÄ POROAIDALTA KUIN MYYMÄLLÄ.KAVALTAMALLA, KATEUDELLA JA PETTÄMÄLLÄ.
        AVOIN REHTIYS PUUTTUU.
        VARTIOVAT JA PELKÄÄVÄT TOISIAAN.
        ANTEEKSI VAPAATA KESKUSTELUA.
        MISSÄ ON REHELLISET KEINOT JA AITO LUOVUUS.
        USKON PUHDISTUKSEN AIKA.
        RUOTSI PUHDISTUU.
        ANTAKAA ITSELLE ANTEEKSI . . .
        LÄHDE MUUTOKSEEN.
        KUNTIEN TALOUS KURALLA.
        SAMA USKO JA SAMA POLITIIKKA.
        MIKSI EI HYVÄKSYTTY REHELLISTÄ PAPPIAKAAN.
        ETELÄN MIES FIKSU JA SIVISTYNYT.
        JA HALUAN KASVAA JOKA HETKI.
        MUTOKSEN AIKA .
        ILMASTON MUUTOS.

        joku aika sitten tällä palstalla esitti kuolemattomia totuuksia Lapin ihmisistä. Sut on täältä potkittu etelään ja olet katkera Lapin ihmisille.


      • Anonyymi
        KASVAA KUUSEN PYLLYN ALLA kirjoitti:

        LIIKA PIENET YMPYRÄT USKO JA POLITIIKKA JA SUKUJEN VÄLISET KORKEAT AIDAT KUKAAN EI USKALLA LÄHTEÄ POROAIDALTA KUIN MYYMÄLLÄ.KAVALTAMALLA, KATEUDELLA JA PETTÄMÄLLÄ.
        AVOIN REHTIYS PUUTTUU.
        VARTIOVAT JA PELKÄÄVÄT TOISIAAN.
        ANTEEKSI VAPAATA KESKUSTELUA.
        MISSÄ ON REHELLISET KEINOT JA AITO LUOVUUS.
        USKON PUHDISTUKSEN AIKA.
        RUOTSI PUHDISTUU.
        ANTAKAA ITSELLE ANTEEKSI . . .
        LÄHDE MUUTOKSEEN.
        KUNTIEN TALOUS KURALLA.
        SAMA USKO JA SAMA POLITIIKKA.
        MIKSI EI HYVÄKSYTTY REHELLISTÄ PAPPIAKAAN.
        ETELÄN MIES FIKSU JA SIVISTYNYT.
        JA HALUAN KASVAA JOKA HETKI.
        MUTOKSEN AIKA .
        ILMASTON MUUTOS.

        Rehellinen pappi puhuu parituhatta vuotta vanhoja satuja, uskon ennemmin harrypotteria.


    • Kun raha ei riitä lappiin.

      Kolme viimeistä vuotta menty viikoksi Itävaltaan ja Ranskaan ja säästetty kaksin ellei jopa kolminkertainen summa, kuin että olisi menty lappiin neljäksi päiväksi.
      Kelit ovat suosineet ja tottakai äkkilähdöllä viikon kahden varoitusajalla.
      Ketä on alpeilla käynyt tietää, että lappi on kaunis, mutta Alpit painii ihan eri sarjassa.
      Ne on MAHTAVAT !!! Lappi on vahvoilla tulevaisuudessa jos ilmasto lämpenee lisää, mutta ainakin vielä 10 kilsaa laskettelua yhteenpötköön ja oluet/soppa siinä välissä AVOT!!
      Ei ihme, että viime talvena moni tuttu vaihtoi talvilomansa lapista alpeille.
      Sölden/St.Anton/Morzine....my mind.

      • turhaa paskaa

        koko reissaaminen.. mie en tee ulkomaan matkoja ku korkeintaan haaparantaan, ja sielläki mie käyn vain rustassa.. en oo ikinä ruukannu reissailla enkä ruukaa.. MIES VOI LÄHTIÄ LAPISTA MUTTA LAPPI EI MIEHESTÄ!!!!


      • kaikki.

        Sveitsiin ym. alppimaailmaan. Rupiaa olemaan rahaa kasassa, kun joka kerta säästyy tonnitolkulla.


      • Opskelija....
        kaikki. kirjoitti:

        Sveitsiin ym. alppimaailmaan. Rupiaa olemaan rahaa kasassa, kun joka kerta säästyy tonnitolkulla.

        Joskus ala-asteella kävin Sveitsissä, en onneksi joutunut maksamaan matkoja jne. silloin itse, Sveitsi oli ainakin tuolloin kallis maa.. Tiedän, että Helsingistä on kallista tulla Lappiin, mutta se ei ole lappilaisten vika vaan Finnairin, joka tänne tekee lähes kaikki lennot. (Blue1 on lähes aina loppuunmyyty) Muuten olen tottunut lappilaiseen hintatasoon, koska olen täällä aina elänyt ja ainakin maito ja muutkin elintarvikkeet ovat halvempia kuin Helsingissä. Mökkien vuokrat ovat kalliimpia sesonkiaikoina, koska silloin niistä pystyy pyytämään korkeampia hintoja. Mun mielestä se on aivan selvä asia.


    • en ole etelästä

      Eipä ole tarvinnut lapissa käydä aikoihin.
      Lappalaisilla on naama väärinpäin 90% ajasta,eikä sitä mongerrusta (puhetta) jaksa kuunnella kovin pitkään..sen verran tylsämieliseltä se kuulostaa.
      Kaupoissa ei edes tervehditä jne.
      Tosin ei ole mikään uusi asia,että käytös on lappalaisella aina hieman hakusessa.
      Hinnat on kovat vastineeseen nähden,ja jengi niin persaukista ettei siellä voi rauhassa ilman katseita autollaan ajella.

      • melkein sääliksi käy

        Älä nyt vaan sekoita lappAlaista ja lappIlaista. Olen ikäni asunut Lapissa, mutta en ole lappalainen, vaan iloinen ja reipas lappilainen. Iloisesti soljuavasta puheestahan sen tietysti huomaa, vaikka en hoon päälle puhukaan.

        Ei lappilaiset kovin persaukista väkeä voi olla, jos hinnat ovat mielestäsi kovat vastineeseen nähden; muutenhan me olisi jo kuoltu nälkään tai perustarpeiden puuttumiseen aikoja sitten. Ei ole nälkäkuolemaa näköpiirissä. Taidat itse olla vähän persaukinen, kun pitää hinnoista valitella.


      • eteläläiset
        melkein sääliksi käy kirjoitti:

        Älä nyt vaan sekoita lappAlaista ja lappIlaista. Olen ikäni asunut Lapissa, mutta en ole lappalainen, vaan iloinen ja reipas lappilainen. Iloisesti soljuavasta puheestahan sen tietysti huomaa, vaikka en hoon päälle puhukaan.

        Ei lappilaiset kovin persaukista väkeä voi olla, jos hinnat ovat mielestäsi kovat vastineeseen nähden; muutenhan me olisi jo kuoltu nälkään tai perustarpeiden puuttumiseen aikoja sitten. Ei ole nälkäkuolemaa näköpiirissä. Taidat itse olla vähän persaukinen, kun pitää hinnoista valitella.

        itkee lapin hintoja... se on ymmärrettävää... onhan helsingissä leipäjonoja, että koittakaa ymmärtää köyhää etelänturistia... köyhyyshän ei ole ilo kellekkään, minua se vain naurattaa.


      • Mutta Et ehjä
        eteläläiset kirjoitti:

        itkee lapin hintoja... se on ymmärrettävää... onhan helsingissä leipäjonoja, että koittakaa ymmärtää köyhää etelänturistia... köyhyyshän ei ole ilo kellekkään, minua se vain naurattaa.

        Kysymys on rakkaudesta.Todellinen rakkaus parantaa ,eheyttää ja yhdistää Se Vaadi Koskaan mitään .
        Siksi se On voima Ja "energia!!!
        Synyit Lahjana .
        Lahjaksi olette saneet lahjaksi antakaa.
        jos olet lahjaksi saanut et voi Lahjaksi antaa.
        Jos lahjan antaja odottaisi jotain takaisin se ei olisi lahja.
        ota siksi vastaan lahjana.
        Synnyimme lahjana.
        Henkisesti köyhät kuusen pyllyn alta pois sivistykseen.
        ILOON JA RAKKAUTEEN!!!!
        HERÄTYSTÄ
        Olemmeko 1929-1930 Henkisessä tilassa hirtorian
        mukaan!!!!
        Saitte Kyvyn puhua "lahjana puhukaa.


      • tarkastaja

        muutaman etelän elviksen audin/bemarin rekkarin oon lähettäny autofaktaan ja kappas: omistaja OP rahoitus ;D että ajelkaa vain hienolla autolla, mutta tekstiviestipalvelu toimii lapissakin, ja on se sitten noloa jos elvisteleekin velaksi. tottakai se pistää paikalliset kyttäämään jos ajetaan osuuspankin autolla luu ulkona.


      • ruvnrr
        melkein sääliksi käy kirjoitti:

        Älä nyt vaan sekoita lappAlaista ja lappIlaista. Olen ikäni asunut Lapissa, mutta en ole lappalainen, vaan iloinen ja reipas lappilainen. Iloisesti soljuavasta puheestahan sen tietysti huomaa, vaikka en hoon päälle puhukaan.

        Ei lappilaiset kovin persaukista väkeä voi olla, jos hinnat ovat mielestäsi kovat vastineeseen nähden; muutenhan me olisi jo kuoltu nälkään tai perustarpeiden puuttumiseen aikoja sitten. Ei ole nälkäkuolemaa näköpiirissä. Taidat itse olla vähän persaukinen, kun pitää hinnoista valitella.

        Minusta taas on mukava mennä Lappiin, kun ihmiset ovat välittömiä, ihan ravintoloiden tarjoilijoita myöten. Täytyy siinä toki itsekin jotain likoon panna. Sesonkiaikoina ravintoloissa on myös paljon etelän ihmisiä töissä, lienevätkö he sitten niitä hapannaamoja?


      • rikas ja varakas
        melkein sääliksi käy kirjoitti:

        Älä nyt vaan sekoita lappAlaista ja lappIlaista. Olen ikäni asunut Lapissa, mutta en ole lappalainen, vaan iloinen ja reipas lappilainen. Iloisesti soljuavasta puheestahan sen tietysti huomaa, vaikka en hoon päälle puhukaan.

        Ei lappilaiset kovin persaukista väkeä voi olla, jos hinnat ovat mielestäsi kovat vastineeseen nähden; muutenhan me olisi jo kuoltu nälkään tai perustarpeiden puuttumiseen aikoja sitten. Ei ole nälkäkuolemaa näköpiirissä. Taidat itse olla vähän persaukinen, kun pitää hinnoista valitella.

        Miksi ihmeessä rahaa pitäisi levitellä?
        Vaikka sitä olisikin miten paljon tahansa,niin menettääkö rahan myötä oikeuden valittaa hinnoista?


      • Lappilainen...
        tarkastaja kirjoitti:

        muutaman etelän elviksen audin/bemarin rekkarin oon lähettäny autofaktaan ja kappas: omistaja OP rahoitus ;D että ajelkaa vain hienolla autolla, mutta tekstiviestipalvelu toimii lapissakin, ja on se sitten noloa jos elvisteleekin velaksi. tottakai se pistää paikalliset kyttäämään jos ajetaan osuuspankin autolla luu ulkona.

        Lappilaisilla on yleensä ottaen jopa hienommat ja uudemmat autot kun eteläläisillä. Tämä johtuu siitä, että se on kulkupeli, jota käytetään päivittäin esim. työmatkojen kulkemiseen. Täällä ei pärjäisi kovinkaan huonoilla autoilla eikä sitä hankita ainoastaan silmän iloksi ja muuten vaan ajeluun, vaan se on elämisen kannalta tärkeä liikkumisväline paikasta a, paikkaan b. Esim. Kotoa töihin - ja takaisin. Välimatka, kun voi olla helposti se 50 km.


      • rikas ja varakas
        tarkastaja kirjoitti:

        muutaman etelän elviksen audin/bemarin rekkarin oon lähettäny autofaktaan ja kappas: omistaja OP rahoitus ;D että ajelkaa vain hienolla autolla, mutta tekstiviestipalvelu toimii lapissakin, ja on se sitten noloa jos elvisteleekin velaksi. tottakai se pistää paikalliset kyttäämään jos ajetaan osuuspankin autolla luu ulkona.

        Myönnä vaan,että jos sinulla olisi varaa maksaa käsiraha,ja osamaksut,niin ajelisit paremmalla autolla.
        Ei ole mitenkään harvinaista,että ostetaan auto rahoituksella vaikkei rahasta niin pulaa olisikaan.
        Yleensä mukana tulee edullinen vakuutus.
        Parin vuoden ajeluiden jälkeen auto viedään takaisin liikkeeseen,ja otetaan uusi tilalle.
        Oma autoni on rahoituksella,ja maksan sen verran kuukaudessa ettei velkapääoma karkaa käsistä.
        Auto vaihtuu,mutta velka on lähes sama.
        Hintaan kuuluu huolenpitosopimus.
        Palvelu on aina viimeisen päälle,koska liike ei halua menettää hyvää asiakasta.
        Minulle on aivan sama kuka omistaa auton millä ajan..tärkeintä on se,että se toimii ja on uusi.


      • ladakuski
        Lappilainen... kirjoitti:

        Lappilaisilla on yleensä ottaen jopa hienommat ja uudemmat autot kun eteläläisillä. Tämä johtuu siitä, että se on kulkupeli, jota käytetään päivittäin esim. työmatkojen kulkemiseen. Täällä ei pärjäisi kovinkaan huonoilla autoilla eikä sitä hankita ainoastaan silmän iloksi ja muuten vaan ajeluun, vaan se on elämisen kannalta tärkeä liikkumisväline paikasta a, paikkaan b. Esim. Kotoa töihin - ja takaisin. Välimatka, kun voi olla helposti se 50 km.

        Joo..lapissahan suurin osa uusien autojen rekisteröinneistä tehdään.
        Jokainen lapissa käynyt voi todeta asian..uusia autoja joka kulmalla,eikä mitä tahansa kansanautoja vaan ns.parempia merkkejä.
        Ilman lappia ei suomeen välttämättä juurikaan autoja edes tuotaisi.


      • ei autosijoittaja
        rikas ja varakas kirjoitti:

        Myönnä vaan,että jos sinulla olisi varaa maksaa käsiraha,ja osamaksut,niin ajelisit paremmalla autolla.
        Ei ole mitenkään harvinaista,että ostetaan auto rahoituksella vaikkei rahasta niin pulaa olisikaan.
        Yleensä mukana tulee edullinen vakuutus.
        Parin vuoden ajeluiden jälkeen auto viedään takaisin liikkeeseen,ja otetaan uusi tilalle.
        Oma autoni on rahoituksella,ja maksan sen verran kuukaudessa ettei velkapääoma karkaa käsistä.
        Auto vaihtuu,mutta velka on lähes sama.
        Hintaan kuuluu huolenpitosopimus.
        Palvelu on aina viimeisen päälle,koska liike ei halua menettää hyvää asiakasta.
        Minulle on aivan sama kuka omistaa auton millä ajan..tärkeintä on se,että se toimii ja on uusi.

        perseaukisten hommaa tuommonen. ei mulla ainakaan ole aikaa kuskata autoa takuuhuolloissa harva-se-päivä. ennemmin ostan auton OMAKSI käytettynä, lapsentaudit kärsineenä. ei ole mitään järkeä ostaa autoa uutena pankin rahoilla koska auton arvo varisee jopa kymmenen kiloeuroa ajettaessa liikkeen hallista pihalle. ja kun autolainasta ts. rahoituksesta on kyse, korko on helposti 2 x euribor, ellet sitten tarkoittanut "paremmalla autolla" delta-autosta tms. ostettua kia:aa? eli myönnä pois, että sen ylihintasen eiran yksiön lisäksi sinun on täytynyt ottaa velka-auto naapureiden ja sen jokakeväisen lapinreissun takia, naurettavaa. mutta tervetuloa vaan lappiin, täällä ei erotella velkarahoja omista, pääasia että valuutta siirtyy turistilta paikalliselle.


      • L.Antalainen
        ei autosijoittaja kirjoitti:

        perseaukisten hommaa tuommonen. ei mulla ainakaan ole aikaa kuskata autoa takuuhuolloissa harva-se-päivä. ennemmin ostan auton OMAKSI käytettynä, lapsentaudit kärsineenä. ei ole mitään järkeä ostaa autoa uutena pankin rahoilla koska auton arvo varisee jopa kymmenen kiloeuroa ajettaessa liikkeen hallista pihalle. ja kun autolainasta ts. rahoituksesta on kyse, korko on helposti 2 x euribor, ellet sitten tarkoittanut "paremmalla autolla" delta-autosta tms. ostettua kia:aa? eli myönnä pois, että sen ylihintasen eiran yksiön lisäksi sinun on täytynyt ottaa velka-auto naapureiden ja sen jokakeväisen lapinreissun takia, naurettavaa. mutta tervetuloa vaan lappiin, täällä ei erotella velkarahoja omista, pääasia että valuutta siirtyy turistilta paikalliselle.

        En ole lappilainen, mutta muuten vaan tyhmä pohjoissuomalainen.

        No, täällähän passaa ajella hyvillä autoilla, kun ok-talon isolla tontilla saa alle 200Te. Sitten passakin juosta asuntolainan lopun kanssa pankkin hakemaan laatuvaunu alle.

        Ihmetyttää pääkaupunkiseudun varisten elo ja olo sekä kärsivällinen elämänasenteensa, kun jaksavat elää kituuttaa jättimäisen asuntolainataakan kanssa. Eikö heitä lainkaan pelota esim. korkokannan muutos, joka on justiinsa ovella, ja ajaa (taas) monen perheen talouden karille. Yhdeksänkymmentäluvun taitteen virheet toistuvat jälleen!

        Itse olen koettanut elellä velasta vapaana. Toki pieniä elämän ylellisyyksiä pitää minullakin olla; Volvo, uusi matkapyörä ja alumiinivene isolla moottorilla. Mutta ei velkaa.

        Tulkaa kaikki tänne pohjois-Suomeen, jos haluatte viettää laatuaikaa!


      • sama heppu
        ei autosijoittaja kirjoitti:

        perseaukisten hommaa tuommonen. ei mulla ainakaan ole aikaa kuskata autoa takuuhuolloissa harva-se-päivä. ennemmin ostan auton OMAKSI käytettynä, lapsentaudit kärsineenä. ei ole mitään järkeä ostaa autoa uutena pankin rahoilla koska auton arvo varisee jopa kymmenen kiloeuroa ajettaessa liikkeen hallista pihalle. ja kun autolainasta ts. rahoituksesta on kyse, korko on helposti 2 x euribor, ellet sitten tarkoittanut "paremmalla autolla" delta-autosta tms. ostettua kia:aa? eli myönnä pois, että sen ylihintasen eiran yksiön lisäksi sinun on täytynyt ottaa velka-auto naapureiden ja sen jokakeväisen lapinreissun takia, naurettavaa. mutta tervetuloa vaan lappiin, täällä ei erotella velkarahoja omista, pääasia että valuutta siirtyy turistilta paikalliselle.

        Jotain tällaista odotinkin.
        Miksi ihmeessä minulla olisi ylihintainen eiran yksiö?
        Meinaatko,että kaikki pääkaupunkiseudulla asuvat ovat asuntovelkaisia?
        Ylihintaisuus koskee lähinnä maalta muuttaneita,jotka ovat ostaneet kämppänsä nousun aikana.
        Meidän naapurustossa ei ole tapana autoilla kilpailla.
        Persaukisilla on tapana korostaa itseään autolla.

        Kuskaan autolla lähinnä asiakkaitani,ja saan auton käytöstä mukavat korvaukset.
        Mukava on ajella uudella autolla,koska ei ole rahasta kiinni.
        Autoni haetaan huoltoon,jos on tarvetta,ja samalla toimitetaan tilalle toinen auto huollon ajaksi.
        En käsitä mitä niin kamalaa tuossa voisi olla.
        Homma pelaa myös lomareissuilla aina eurooppaa myöden.
        Lapissa ollaan perheen kanssa käyty viimeksi 90 luvun puolella.
        Ihan heti ei olla tulossa..juuri sinunlaisesi pienessä maailmassa eläneet pitävät lapin vetovoiman alhaisena.
        Eli ainakin minun rahani jäävät sivistyneempiin matkakohteisiin.
        Tiedän,että moni asia on siellä pienissä ympyröissä niin kovin omituisen oloinen.
        Esimerkiksi se,että jollakin on ihan oikeasti rahaa,tai että kaikilla täällä asuvilla ei ole kuplahintaista asuntoa minkä koronnousu veisi mennessään.


      • selvisipä
        sama heppu kirjoitti:

        Jotain tällaista odotinkin.
        Miksi ihmeessä minulla olisi ylihintainen eiran yksiö?
        Meinaatko,että kaikki pääkaupunkiseudulla asuvat ovat asuntovelkaisia?
        Ylihintaisuus koskee lähinnä maalta muuttaneita,jotka ovat ostaneet kämppänsä nousun aikana.
        Meidän naapurustossa ei ole tapana autoilla kilpailla.
        Persaukisilla on tapana korostaa itseään autolla.

        Kuskaan autolla lähinnä asiakkaitani,ja saan auton käytöstä mukavat korvaukset.
        Mukava on ajella uudella autolla,koska ei ole rahasta kiinni.
        Autoni haetaan huoltoon,jos on tarvetta,ja samalla toimitetaan tilalle toinen auto huollon ajaksi.
        En käsitä mitä niin kamalaa tuossa voisi olla.
        Homma pelaa myös lomareissuilla aina eurooppaa myöden.
        Lapissa ollaan perheen kanssa käyty viimeksi 90 luvun puolella.
        Ihan heti ei olla tulossa..juuri sinunlaisesi pienessä maailmassa eläneet pitävät lapin vetovoiman alhaisena.
        Eli ainakin minun rahani jäävät sivistyneempiin matkakohteisiin.
        Tiedän,että moni asia on siellä pienissä ympyröissä niin kovin omituisen oloinen.
        Esimerkiksi se,että jollakin on ihan oikeasti rahaa,tai että kaikilla täällä asuvilla ei ole kuplahintaista asuntoa minkä koronnousu veisi mennessään.

        no sieltähän sitten ilmestyikin pirssari nimimerkin takaa! :D vai suhari siellä kirjoittelikin...pienet piirit on ihan jees, voi olla oma ittensä eikä tarvi esittää. ostelehan velkapirssejä nii saahaan hyvät kyydit seutulasta marskiin jos joskus tulee tarvetta käydä, annan tippiä niin saat tuomarinkylän abc:llä kaffin ja kolmioleivän.


      • Tiedä enemmän Tulevasta
        selvisipä kirjoitti:

        no sieltähän sitten ilmestyikin pirssari nimimerkin takaa! :D vai suhari siellä kirjoittelikin...pienet piirit on ihan jees, voi olla oma ittensä eikä tarvi esittää. ostelehan velkapirssejä nii saahaan hyvät kyydit seutulasta marskiin jos joskus tulee tarvetta käydä, annan tippiä niin saat tuomarinkylän abc:llä kaffin ja kolmioleivän.

        Tuleeko uusi konkurssi aalto tiedä enemmän Tulevasta
        -2007 uusi konkurssi aalto . .
        -2008 murtuuko sos tuva
        -2008 ulkomaan velka korot suuremmat kuin lyhennys
        -2008 USA talous???
        -2008 euro!!!


      • pirssari poju
        selvisipä kirjoitti:

        no sieltähän sitten ilmestyikin pirssari nimimerkin takaa! :D vai suhari siellä kirjoittelikin...pienet piirit on ihan jees, voi olla oma ittensä eikä tarvi esittää. ostelehan velkapirssejä nii saahaan hyvät kyydit seutulasta marskiin jos joskus tulee tarvetta käydä, annan tippiä niin saat tuomarinkylän abc:llä kaffin ja kolmioleivän.

        Joo kuule..pirautappa sitten kun tulet seutulaan sukulaisia moikkaamaan.
        Ootko varma,että seutula? Jakomäki? Hakunila?

        Joo kuule taksilla tuut sitten ajelemaan ja käydään linnanmäellä ja suomenlinnassa!
        Ala nyt hyvä mies säästämään siitä palkastasi jo,koska minä en taksikyytejä sitten maksa.
        Vai pirssari..noh..ei kai tavallinen duunari tiedä muita kuljetettavia asiakkaita olevan muilla kuin takseilla..heh.

        Suuret piirit on ihan jees..voi olla oma itsensä ja vähät välittää mitä muut ajattelee.
        Että ennemmin näin kuin että olisin joku perhanan lappalais juntti.
        Varmaan risoo,kun tuolla tavalla pilkataan,mutta se on sinun osasi.


      • sinulla onkin
        pirssari poju kirjoitti:

        Joo kuule..pirautappa sitten kun tulet seutulaan sukulaisia moikkaamaan.
        Ootko varma,että seutula? Jakomäki? Hakunila?

        Joo kuule taksilla tuut sitten ajelemaan ja käydään linnanmäellä ja suomenlinnassa!
        Ala nyt hyvä mies säästämään siitä palkastasi jo,koska minä en taksikyytejä sitten maksa.
        Vai pirssari..noh..ei kai tavallinen duunari tiedä muita kuljetettavia asiakkaita olevan muilla kuin takseilla..heh.

        Suuret piirit on ihan jees..voi olla oma itsensä ja vähät välittää mitä muut ajattelee.
        Että ennemmin näin kuin että olisin joku perhanan lappalais juntti.
        Varmaan risoo,kun tuolla tavalla pilkataan,mutta se on sinun osasi.

        isot ympyrät...paskan ja betonin peittämää kyläpahasta ajaa ympyrää,toki ootat, että olisimme kateellisia. Oletko koskaan ajatellu, että met ku täältä lapista tullaan etelään töihin met kyllä pärjäämmä, mutta tet raukat ku joutusitta tänne omin nokkinen, kuolisitta nälkään. Paljon auttas sekään vaikka ois pirssari ja auto huoltosopimuksella. sovimmako näin, että sie jatkat sielä sitä ympyrän ja paskan jauhamista.


      • ihmettelyä
        sinulla onkin kirjoitti:

        isot ympyrät...paskan ja betonin peittämää kyläpahasta ajaa ympyrää,toki ootat, että olisimme kateellisia. Oletko koskaan ajatellu, että met ku täältä lapista tullaan etelään töihin met kyllä pärjäämmä, mutta tet raukat ku joutusitta tänne omin nokkinen, kuolisitta nälkään. Paljon auttas sekään vaikka ois pirssari ja auto huoltosopimuksella. sovimmako näin, että sie jatkat sielä sitä ympyrän ja paskan jauhamista.

        ai niin, ajaahan tosiaan HKL. mitä linjaa ajelet? herttoniemi-korkeasaari? pitää joku kerta tulla sun kyytiin, saat samalla kertoa vähän kulosaaren betonitalojen historiaa ja näyttää mistä häkistä sinun suku on lähtösin. :)


      • mie tuas
        sinulla onkin kirjoitti:

        isot ympyrät...paskan ja betonin peittämää kyläpahasta ajaa ympyrää,toki ootat, että olisimme kateellisia. Oletko koskaan ajatellu, että met ku täältä lapista tullaan etelään töihin met kyllä pärjäämmä, mutta tet raukat ku joutusitta tänne omin nokkinen, kuolisitta nälkään. Paljon auttas sekään vaikka ois pirssari ja auto huoltosopimuksella. sovimmako näin, että sie jatkat sielä sitä ympyrän ja paskan jauhamista.

        Miksi ihmeessä teidän pitäisi olla kateellisia?
        Miksi odottaisin teidän olevan kateellisia?
        Olen iloinen siitä,että te olette siellä ettekä änkeä tänne.

        On hyvinkin mahdollista,että me etelän heput kuolisimme siellä.
        Sieltä kun puuttuu mäkkärit,ja kaupat..mistä me raukat ruokaa saisimme?
        Pakkohan on olla niin,että siellä ei ole kauppoja eikä yhtään mitään,koska kuolee nälkään jos ei ole selviytymistaitoja.
        Muistelen,että ainakin joskus aikanaan siellä näin muutaman kaupan,ja taisi olla pankkikin.
        Ilmeisesti pankissa oli oravannahkoja.
        Siellä kaupassa oli ruokaakin,ja ainakin silloin luulin että siellä teillä haetaan ruoka kaupasta ihan niin kuin meilläkin.Olin ehkä väärässä.
        En yhtään ihmettele,että sinne lappiin ei ihmiset kovin innokkaasti muuta.
        Elämä on yhtä selviytymistä ja köyhyyttä.
        Töitä on vähänlaisesti tarjolla,ja palkat naurettavia.
        Näin on sanonut jokainen sieltä muuttanut,jonka olen tavannut.

        Mutta mikä on lappalaisen kohtalo täällä meillä?
        Matalapalkka-alojen työt esim.raksahommat jne.
        Työt joissa pitäisi olla vakuuttava ovat täysin poissuljettuja junttimongerruksen takia.
        Vaikea on ottaa vakavasti ihmistä joka kuulostaa kylähullulta.
        Ylihintaisen kämpän osto edessä,tai sitten törkeät vuokrat.
        Lopulta tulee laskukausi,ja menee kämppä alta ja luottotiedot.
        Milloin te tänne muuttavat ymmärrätte,että teitä nyhdetään?

        Mistä ihmeestä teistä joku sai päähänsä,että olen taksikuski?
        Onko luetunymmärtämisessä vikaa?


      • =======
        mie tuas kirjoitti:

        Miksi ihmeessä teidän pitäisi olla kateellisia?
        Miksi odottaisin teidän olevan kateellisia?
        Olen iloinen siitä,että te olette siellä ettekä änkeä tänne.

        On hyvinkin mahdollista,että me etelän heput kuolisimme siellä.
        Sieltä kun puuttuu mäkkärit,ja kaupat..mistä me raukat ruokaa saisimme?
        Pakkohan on olla niin,että siellä ei ole kauppoja eikä yhtään mitään,koska kuolee nälkään jos ei ole selviytymistaitoja.
        Muistelen,että ainakin joskus aikanaan siellä näin muutaman kaupan,ja taisi olla pankkikin.
        Ilmeisesti pankissa oli oravannahkoja.
        Siellä kaupassa oli ruokaakin,ja ainakin silloin luulin että siellä teillä haetaan ruoka kaupasta ihan niin kuin meilläkin.Olin ehkä väärässä.
        En yhtään ihmettele,että sinne lappiin ei ihmiset kovin innokkaasti muuta.
        Elämä on yhtä selviytymistä ja köyhyyttä.
        Töitä on vähänlaisesti tarjolla,ja palkat naurettavia.
        Näin on sanonut jokainen sieltä muuttanut,jonka olen tavannut.

        Mutta mikä on lappalaisen kohtalo täällä meillä?
        Matalapalkka-alojen työt esim.raksahommat jne.
        Työt joissa pitäisi olla vakuuttava ovat täysin poissuljettuja junttimongerruksen takia.
        Vaikea on ottaa vakavasti ihmistä joka kuulostaa kylähullulta.
        Ylihintaisen kämpän osto edessä,tai sitten törkeät vuokrat.
        Lopulta tulee laskukausi,ja menee kämppä alta ja luottotiedot.
        Milloin te tänne muuttavat ymmärrätte,että teitä nyhdetään?

        Mistä ihmeestä teistä joku sai päähänsä,että olen taksikuski?
        Onko luetunymmärtämisessä vikaa?

        Kateus märitelä = henkinen ja fyysinen itsemurha kadehtijalle luovuus loppunut
        posiitiivisesti = uuudista


      • maanantai-man
        mie tuas kirjoitti:

        Miksi ihmeessä teidän pitäisi olla kateellisia?
        Miksi odottaisin teidän olevan kateellisia?
        Olen iloinen siitä,että te olette siellä ettekä änkeä tänne.

        On hyvinkin mahdollista,että me etelän heput kuolisimme siellä.
        Sieltä kun puuttuu mäkkärit,ja kaupat..mistä me raukat ruokaa saisimme?
        Pakkohan on olla niin,että siellä ei ole kauppoja eikä yhtään mitään,koska kuolee nälkään jos ei ole selviytymistaitoja.
        Muistelen,että ainakin joskus aikanaan siellä näin muutaman kaupan,ja taisi olla pankkikin.
        Ilmeisesti pankissa oli oravannahkoja.
        Siellä kaupassa oli ruokaakin,ja ainakin silloin luulin että siellä teillä haetaan ruoka kaupasta ihan niin kuin meilläkin.Olin ehkä väärässä.
        En yhtään ihmettele,että sinne lappiin ei ihmiset kovin innokkaasti muuta.
        Elämä on yhtä selviytymistä ja köyhyyttä.
        Töitä on vähänlaisesti tarjolla,ja palkat naurettavia.
        Näin on sanonut jokainen sieltä muuttanut,jonka olen tavannut.

        Mutta mikä on lappalaisen kohtalo täällä meillä?
        Matalapalkka-alojen työt esim.raksahommat jne.
        Työt joissa pitäisi olla vakuuttava ovat täysin poissuljettuja junttimongerruksen takia.
        Vaikea on ottaa vakavasti ihmistä joka kuulostaa kylähullulta.
        Ylihintaisen kämpän osto edessä,tai sitten törkeät vuokrat.
        Lopulta tulee laskukausi,ja menee kämppä alta ja luottotiedot.
        Milloin te tänne muuttavat ymmärrätte,että teitä nyhdetään?

        Mistä ihmeestä teistä joku sai päähänsä,että olen taksikuski?
        Onko luetunymmärtämisessä vikaa?

        joo, anteeksi se taksikuskiksi epäily, kuulemma HKL:n kuskille pahin mahdollinen vittuilu on haukkua taksikuskiksi, olen pahoillani. mutta et kertonut mitä linjaa ajat, voisitko kertoa nii joskus vois istua sinun kyydissä matalalattiabussissa, on ne hienoja!


      • Toinen lantelainen
        L.Antalainen kirjoitti:

        En ole lappilainen, mutta muuten vaan tyhmä pohjoissuomalainen.

        No, täällähän passaa ajella hyvillä autoilla, kun ok-talon isolla tontilla saa alle 200Te. Sitten passakin juosta asuntolainan lopun kanssa pankkin hakemaan laatuvaunu alle.

        Ihmetyttää pääkaupunkiseudun varisten elo ja olo sekä kärsivällinen elämänasenteensa, kun jaksavat elää kituuttaa jättimäisen asuntolainataakan kanssa. Eikö heitä lainkaan pelota esim. korkokannan muutos, joka on justiinsa ovella, ja ajaa (taas) monen perheen talouden karille. Yhdeksänkymmentäluvun taitteen virheet toistuvat jälleen!

        Itse olen koettanut elellä velasta vapaana. Toki pieniä elämän ylellisyyksiä pitää minullakin olla; Volvo, uusi matkapyörä ja alumiinivene isolla moottorilla. Mutta ei velkaa.

        Tulkaa kaikki tänne pohjois-Suomeen, jos haluatte viettää laatuaikaa!

        Itse olen kyllä velkainen, mutta paljon edellistä pienemmällä rahalla hankitussa ok-talossa isolla tontilla järven rantamilla asuva immeinen. En tosin asu Lapissa. Täältä on kiva ajella kylille kauppaan, kun ei ole ruuhkia eikä ole parkkimaksuja Lappu-Liisoja ym. muuta mukavaa.


      • Matalaa profiilia
        sama heppu kirjoitti:

        Jotain tällaista odotinkin.
        Miksi ihmeessä minulla olisi ylihintainen eiran yksiö?
        Meinaatko,että kaikki pääkaupunkiseudulla asuvat ovat asuntovelkaisia?
        Ylihintaisuus koskee lähinnä maalta muuttaneita,jotka ovat ostaneet kämppänsä nousun aikana.
        Meidän naapurustossa ei ole tapana autoilla kilpailla.
        Persaukisilla on tapana korostaa itseään autolla.

        Kuskaan autolla lähinnä asiakkaitani,ja saan auton käytöstä mukavat korvaukset.
        Mukava on ajella uudella autolla,koska ei ole rahasta kiinni.
        Autoni haetaan huoltoon,jos on tarvetta,ja samalla toimitetaan tilalle toinen auto huollon ajaksi.
        En käsitä mitä niin kamalaa tuossa voisi olla.
        Homma pelaa myös lomareissuilla aina eurooppaa myöden.
        Lapissa ollaan perheen kanssa käyty viimeksi 90 luvun puolella.
        Ihan heti ei olla tulossa..juuri sinunlaisesi pienessä maailmassa eläneet pitävät lapin vetovoiman alhaisena.
        Eli ainakin minun rahani jäävät sivistyneempiin matkakohteisiin.
        Tiedän,että moni asia on siellä pienissä ympyröissä niin kovin omituisen oloinen.
        Esimerkiksi se,että jollakin on ihan oikeasti rahaa,tai että kaikilla täällä asuvilla ei ole kuplahintaista asuntoa minkä koronnousu veisi mennessään.

        lapissa ei kerskailla tai näytetä, että rahalla saa ja hevosella pääsee. Usko pois, täälläkin on ihmisiä, joilla on oikeasti rahaa ja omaisluutta, vaikka se ei ehkä näy ulospäin.


    • ja missä ei

      Samalla tavalla ne muutkin turistirysät on kalliita. Esimerkiksi rakkaaseen pääkaupunkiimme verrattuna on täällä mettän keskellä asuminen melkoisen edullista. Rivitaloasunto 63 m2 ja vuokra 350 eur /kk. Asumiseen menee sähköineen ja vesineen max. 400 euroa kuussa. Bensa on toki kallista, mikä on väärin, kun väkisinkin omaa autoa pitkien välimatkojen vuoksi tarvitsee.

      Mutta samalla tavalla se on muuallakin maailmassa. Kanarialla on helvetin kallista ja jossain aivan mahtavalla romanian lomakohteessa (joka on uusi, ja sillä tavalla turisteille vieras) aivan yhtä paljon toimintaa, upeat rannat ja halvat hinnat.

      Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se, joka maksaa.

    • Kokeillut tätä

      niissä on usein halpaa asua. tosin ei siellä paljon taphdukaan, mutta onpa sitä luonnonrauhaa.

      • -make-

        menen telttailemaan Espoon saaristoon, ostin kunnon teltan. Pikkuvene on, mutta pääsee yhteyspaatillakin.
        En usko että mikään Lapiin vetää, nähty on jo. Voin täälä etelässäkin mukavasti lähisaaressa onkia ja tehdä loimulohta...
        Hauskaa loppukesää Lappilaisille!


    • asun lapissa

      Että kehtaata valittaa kun joskus maksat vähän enemmän. me jotka asumme täällä Lapissa maksamme niitä hintoja ympäri vuoden. Emmekä valita kun käymme etelässä missä siideriki maksaa yli viis euroa, meillä 3.50.
      Riippuu tieten missä olet käyny. Tunturihotellit onki vaan rikkaita varten....

      • zasxdcfghyju

        no munkkikaffet maksaa kuusamossa 5tien varrella 0,50c,onko sekin sit liian kallis? ai niin kuusamo ei ole ihan lappia:(


      • syyttää

        lapinlisistä. Täällä sentään voi vielä käydä vessassa ilmaiseksi, etelässä siitäkin pitää maksaa euron! Niin että säästinpä nekin pissit junaan... ihan periaatteesta.


      • hinnat.
        syyttää kirjoitti:

        lapinlisistä. Täällä sentään voi vielä käydä vessassa ilmaiseksi, etelässä siitäkin pitää maksaa euron! Niin että säästinpä nekin pissit junaan... ihan periaatteesta.

        Valtavat pyyntihinnat mökeillä hiihtolomalla , Keski-Euroopassa saa puoleen hintaan samanlaisen.


      • 12+14
        hinnat. kirjoitti:

        Valtavat pyyntihinnat mökeillä hiihtolomalla , Keski-Euroopassa saa puoleen hintaan samanlaisen.

        Ei lapissa ole kallista. Se vain tuntuu siltä jos ei ole rahhaa mutta tehkää niinko mieki. jos rahat loppuu, hakekaa automaatista lissää!!!


    • 15 + 5

      totta kai on kalliimpaa kun tavarat ja kaikki elintarvikkeet pitää tuoda tänne kauempaa!

    • Anonyymi

      Kyllä jos kaksi pitsaa ja olut maksaa 45e niin se on kyllä liikaa

    • Anonyymi

      Kyllä on halpoja hintoja ku näitä kommentteja lueskelee?? ihmetyttää kun ei kitilässä noin halvoilla hinnoilla pääse eli munkkikahvi halvimmillaan 3.50-4ecua polttoaine seki esim 95 1.80 ja siit ylöspäin. ??

    • Anonyymi

      juu toi hinta kittiläs on tarjous hinta normi munks kaffeet 5-6ecua kate kohrillaan.

    • Anonyymi

      Ei sesonki lapissa ole tarkoitettu köyhille vaan turisteille joilla on maksukykyä. Mitäpä sitä rahattomia hyysää ja niihin panostaa kun rahan saa helpommalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe