Kysyisin paria juttua teiltä, jotka tiedätte miesten muodista:
1. Onko irtotakin ja suorien housujen yhdistelmä sama asia kuin ns. yhdistelmäpuku?
2. Onko asiallista käyttää irtotakin kanssa ( esim. mustat suorat housut) vähän hienompia pukupaitoja, kuten sellaisia, jotka ovat värillisiä mutta kaulus kalvosimet ovat valkoisia?
Kysymyksiä irtotakeista ja puvuista
5
2365
Vastaukset
- PetjaJäppinen
Ajatus yhdistelmäpuvusta on hieman epämääräinen ja ns.akkamainen.
Kun jotkut puulusikalla syötetyt miehet antavat naistensa pukea itsensä, niin sitten naiset tyrkyttävät miesten vaateisiin omaa sanastoaan ja naiset alan markkinoinnissa ja sisäänostajina vielä jatkavat tuota tuputusta.
Naisten puolellahan on myyty sellaisia settejä, joissa värit ovat erilaisia, mutta yhteen sovitettuja. Mieshän ei tuollaista yhdistelmää tarvitse, sillä mies tietää mikä hänelle sopii ja ostaa sen mukaan.
Miksi pikkutakin ja eri kankaasta olevien housujen yhdistelmää pitäisi sanoa yhdistelmäpuvuksi?
Ja sitten taas. On olemassa yksi klassinen yhdistelmä, jota nykyään enää harvaan näkee, mutta jota voisi tietyllä tavalla sanoa yhdistelmäpuvuksi, nimittäin lounaspuku. Mutta lounaspuku on sitten taas ehdottomasti päivävaate, eli sovelias käyttää noin kello 11-18.
Paita jossa on valkoiset kalvosimet ja kaulus, ei itse asiassa ole hienompi, vaan valkokaulusduunarin työvaate. Sinänsä taas tuollaisen paidan pitäminen pikkutakin kanssa on ok, jos ei ole mihinkään parempaan tilaisuuteen menossa.- ?????
Tuo oli mielenkiintoista. Olin lähinnä pohtinut sitä, tekeekö tuollainen värillinen valkokauluspaita liian levottoman vaikutuksen, jos housut ja takki ovat eri väriä.
- Nimetön
????? kirjoitti:
Tuo oli mielenkiintoista. Olin lähinnä pohtinut sitä, tekeekö tuollainen värillinen valkokauluspaita liian levottoman vaikutuksen, jos housut ja takki ovat eri väriä.
Henkilökohtaisesti toistakymmentä vuotta pukua käyttäneenä ja pukumuotia seuraavana helsinkiläismiehenä, pidän valkokaulus/-kalvosinpaitoja erittäin juntteina. Jos puku on uusi juttu, kannattaa luottaa turvallisiin ja ajattomiin vaihtoehtoihin, myös sellaisiin väriyhdistelmiin mitä näkee esim kuvastoissa, lehdissä ja mallinukkien päällä. Valkokauluspaitakin voi olla hyvä juttu, mutta vaatii mielestäni käyttäjältään tietynlaista asennetta ja edgeä, että osaa kantaa valkokaulukset tyylikkäästi yllään! Mieleeni tulvii kuitenkin vain kuva sinisestä paidasta, jossa valkoiset kaulukset ja kalvosimet pistävät silmään ja saavat minut voiman pahoin - tämä on toki vain minun mieleipiteeni!
Mielestäni valkokaulukset kuitenkin lanseerattiin 90-luvulla ja jos näin nopeasti ottaa muodin uuteen kiertoon, pitää se tehdä tyylillä ja kokonaisvaltaisesti!
Tärkeintä on kuitenkin että puku on hyvin istuva. Nyt suositaan kapeita linjoja, jotka jo itsestään tuovat ryhtiä pukuun. Se minkälainen paita on alla, jää usein hyvinistuvan puvun, tyylikkään solmion ja raamikkaan pärstän peittoon, joten näillä ominaisuuksilla saa jopa valkokauluspaidan anteeksi.
Pahoittelut valkokauluspaidan tyrmäämisestä, mutta jos haluaa olla ajantasalla tyylin kanssa, kannattaa seurata mainoksia ja lehtiä. Kauppamaailma on myös siitä kätevä, että se tarjoaa se tarjoaa sitä mikä on sillähetkellä in --> Jos nyt pitäisi lähteä ostamaan vakokauluspaitaa, en edes tietäisi mistä voisin löytää! :D
Kaikkea hyvää! -Pukumies - .....
Nimetön kirjoitti:
Henkilökohtaisesti toistakymmentä vuotta pukua käyttäneenä ja pukumuotia seuraavana helsinkiläismiehenä, pidän valkokaulus/-kalvosinpaitoja erittäin juntteina. Jos puku on uusi juttu, kannattaa luottaa turvallisiin ja ajattomiin vaihtoehtoihin, myös sellaisiin väriyhdistelmiin mitä näkee esim kuvastoissa, lehdissä ja mallinukkien päällä. Valkokauluspaitakin voi olla hyvä juttu, mutta vaatii mielestäni käyttäjältään tietynlaista asennetta ja edgeä, että osaa kantaa valkokaulukset tyylikkäästi yllään! Mieleeni tulvii kuitenkin vain kuva sinisestä paidasta, jossa valkoiset kaulukset ja kalvosimet pistävät silmään ja saavat minut voiman pahoin - tämä on toki vain minun mieleipiteeni!
Mielestäni valkokaulukset kuitenkin lanseerattiin 90-luvulla ja jos näin nopeasti ottaa muodin uuteen kiertoon, pitää se tehdä tyylillä ja kokonaisvaltaisesti!
Tärkeintä on kuitenkin että puku on hyvin istuva. Nyt suositaan kapeita linjoja, jotka jo itsestään tuovat ryhtiä pukuun. Se minkälainen paita on alla, jää usein hyvinistuvan puvun, tyylikkään solmion ja raamikkaan pärstän peittoon, joten näillä ominaisuuksilla saa jopa valkokauluspaidan anteeksi.
Pahoittelut valkokauluspaidan tyrmäämisestä, mutta jos haluaa olla ajantasalla tyylin kanssa, kannattaa seurata mainoksia ja lehtiä. Kauppamaailma on myös siitä kätevä, että se tarjoaa se tarjoaa sitä mikä on sillähetkellä in --> Jos nyt pitäisi lähteä ostamaan vakokauluspaitaa, en edes tietäisi mistä voisin löytää! :D
Kaikkea hyvää! -PukumiesToki henkilökohtaiset mieltymykset painavat paidassa. Sanoisin kuitenkin, että kyseinen valkokauluksinen värillinen paita on klassikko, joka on ollut kauan käytössä. Klassinen muotihan ei perustu jatkuvasti vaihtuviin trendeihin. Ja vaikka haluaisikin mennä viimeisen muodin mukaan, on kyseinen kuosi nyt esillä. Sekä vimeisintä QG-lehteä tai Stockan hyllyjä katsoessa sen huomaa.
Mutta totta on, että vaatii ehkä käyttäjältään hieman enemmän kuin perusvalkoinen. Mielikuva tulee väkisin jostain New York-bankerista.. :) - PetjaJäppinen
Nimetön kirjoitti:
Kaikkea hyvää! -PukumiesHuolimatta siitä, että olen vaatturi, ja olen käyttänyt pukua noin 40-vuotta, ei minua ole koskaan kiinnostanut tämän päivän muoti, vaan hyvät vaatteet.
Näin ollen olen käyttänyt myös valkokauluspaitoja silloin kun on huvittanut, en silloin kun se jonkun lehden mielestä on ollut muotia, noin vuodesta 1977 asti.
Tämä idea erivärisestä kauluksesta tuli aivan 1900-luvun alussa, kun vielä oli käytössä nappikaulukset, eli kauluksia ei oltu ommeltu kiinni paitaan, vaan ne erikseen napitettiin joka aamu paitaan. Kuitenkin kesti noin 10 vuotta ennen kuin tämä kaksivärisyys löi läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316