Napakorun ympärillä kuivaa ihoa?!

Kyselee taas :]

Moikka kaikille!

Otin napakorun pari viikkoa sitten, ja nyt korun pienemmän pallon (eli ylemmän) ympärillä on kuivaa ihoa ja koru on ihossa kiinni siitä kohtaa. Aina puhdistaessa koru liikkuu, eli irtoaa ihosta, mutta hetken päästä on taas kiinni siinä. Iho myös hieman punoittaa tästä kohtaa ja on vähän arka. Olen ymmärtänyt, ettei ihovoidetta käyttää tällä alueella. Voiko tälle tehdä mitään, ja onko aivan normaalia? Olen puhdistanut korua toistaiseksi vain runsaalla vedellä pari kertaa päivässä, kun ymmärsin puhdistusaineen kuivattavan ihoa ja olevan viisas vaihtoehto vasta tulehtuneelle alueelle.

Kiitos jo etukäteen jos osaisitte neuvoa! :)

8

6326

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla kans

oli,mut otin pois toisesta syystä sen,itekki haluisin kyl tietää,joten vastatka!!! pliis

• se on

ihan normaalia, itse otin pari vuotta sitten napakorun ja suunnilleen koko ekan kuukauden ajan sille kävi niin (iho kuivui ylemmän pallon ympäriltä ja alemmankin pikkasen) ja lisäksi siitä reiästä tuli jtn keltasta nestettä ja napa punotti:/ pelkäsin et on menny koko läväri pilalle mut kyl se siitä ku vaa jaksoin puhdistella useeseen kertaan päivässä ja varoin koskemasta siihen hirveesti.. tsemppiä teille, kyl ne vielä paranee! :) jos on muute tulehtunu ni lävistystähän ei saa ottaa pois silloin.. kysykää tarkempia ohjeita apteekista ja lävistysliikkeistä

• jsmn

Koita apteekista saatavaa suolaliuosta, ja parhaan avun saat varmaankin jos ihan lävistäjälle menet näyttämään. Itselläni ei käynyt samalla tavalla joten en muuta osa sanoa.

• jsmn

osaa*

• -_-

minusta tuntuu että se ei ole ihoa missä korusi on kiinni vaan kudosnestettä joka kuivuu ihon ja korun väliin ja näyttää aivan kuivuneelta iholta. kannattaa putsata lävistystä suolavesiliuoksella, eli lasillisella lämmintä vettä johon on lisätty yksi teelusikallinen suolaa. :)

• murmur

ainakin kummitädilleni suositeltiin laittaa Helosania silloin tällöin, kokeileppa sitä ;)

• pelokas1

minulla on sama nenäkorun kanssa. saako siihen laittaa rasvaa? olisin ens kuussa menossa ottamaan uutta lävistystä niin pelottaa mennä tuon nenän kanssa sinne

• Juuihannormaalia

Se on täysin normaalia vielä kun lävistyksesi noin uusi, minulla oli sama juttu ja kesti muutaman kuukauden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      66
      2189
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1472
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1285
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      70
      1268
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1145
    6. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1000
    7. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      69
      980
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      939
    9. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      81
      880
    10. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      11
      855
    Aihe