Napakorun ympärillä kuivaa ihoa?!

Kyselee taas :]

Moikka kaikille!

Otin napakorun pari viikkoa sitten, ja nyt korun pienemmän pallon (eli ylemmän) ympärillä on kuivaa ihoa ja koru on ihossa kiinni siitä kohtaa. Aina puhdistaessa koru liikkuu, eli irtoaa ihosta, mutta hetken päästä on taas kiinni siinä. Iho myös hieman punoittaa tästä kohtaa ja on vähän arka. Olen ymmärtänyt, ettei ihovoidetta käyttää tällä alueella. Voiko tälle tehdä mitään, ja onko aivan normaalia? Olen puhdistanut korua toistaiseksi vain runsaalla vedellä pari kertaa päivässä, kun ymmärsin puhdistusaineen kuivattavan ihoa ja olevan viisas vaihtoehto vasta tulehtuneelle alueelle.

Kiitos jo etukäteen jos osaisitte neuvoa! :)

8

5275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla kans

      oli,mut otin pois toisesta syystä sen,itekki haluisin kyl tietää,joten vastatka!!! pliis

      • se on

        ihan normaalia, itse otin pari vuotta sitten napakorun ja suunnilleen koko ekan kuukauden ajan sille kävi niin (iho kuivui ylemmän pallon ympäriltä ja alemmankin pikkasen) ja lisäksi siitä reiästä tuli jtn keltasta nestettä ja napa punotti:/ pelkäsin et on menny koko läväri pilalle mut kyl se siitä ku vaa jaksoin puhdistella useeseen kertaan päivässä ja varoin koskemasta siihen hirveesti.. tsemppiä teille, kyl ne vielä paranee! :) jos on muute tulehtunu ni lävistystähän ei saa ottaa pois silloin.. kysykää tarkempia ohjeita apteekista ja lävistysliikkeistä


    • jsmn

      Koita apteekista saatavaa suolaliuosta, ja parhaan avun saat varmaankin jos ihan lävistäjälle menet näyttämään. Itselläni ei käynyt samalla tavalla joten en muuta osa sanoa.

      • jsmn

        osaa*


    • -_-

      minusta tuntuu että se ei ole ihoa missä korusi on kiinni vaan kudosnestettä joka kuivuu ihon ja korun väliin ja näyttää aivan kuivuneelta iholta. kannattaa putsata lävistystä suolavesiliuoksella, eli lasillisella lämmintä vettä johon on lisätty yksi teelusikallinen suolaa. :)

    • murmur

      ainakin kummitädilleni suositeltiin laittaa Helosania silloin tällöin, kokeileppa sitä ;)

    • pelokas1

      minulla on sama nenäkorun kanssa. saako siihen laittaa rasvaa? olisin ens kuussa menossa ottamaan uutta lävistystä niin pelottaa mennä tuon nenän kanssa sinne

    • Juuihannormaalia

      Se on täysin normaalia vielä kun lävistyksesi noin uusi, minulla oli sama juttu ja kesti muutaman kuukauden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe