Napakorun ympärillä kuivaa ihoa?!

Kyselee taas :]

Moikka kaikille!

Otin napakorun pari viikkoa sitten, ja nyt korun pienemmän pallon (eli ylemmän) ympärillä on kuivaa ihoa ja koru on ihossa kiinni siitä kohtaa. Aina puhdistaessa koru liikkuu, eli irtoaa ihosta, mutta hetken päästä on taas kiinni siinä. Iho myös hieman punoittaa tästä kohtaa ja on vähän arka. Olen ymmärtänyt, ettei ihovoidetta käyttää tällä alueella. Voiko tälle tehdä mitään, ja onko aivan normaalia? Olen puhdistanut korua toistaiseksi vain runsaalla vedellä pari kertaa päivässä, kun ymmärsin puhdistusaineen kuivattavan ihoa ja olevan viisas vaihtoehto vasta tulehtuneelle alueelle.

Kiitos jo etukäteen jos osaisitte neuvoa! :)

8

6464

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla kans

oli,mut otin pois toisesta syystä sen,itekki haluisin kyl tietää,joten vastatka!!! pliis

• se on

ihan normaalia, itse otin pari vuotta sitten napakorun ja suunnilleen koko ekan kuukauden ajan sille kävi niin (iho kuivui ylemmän pallon ympäriltä ja alemmankin pikkasen) ja lisäksi siitä reiästä tuli jtn keltasta nestettä ja napa punotti:/ pelkäsin et on menny koko läväri pilalle mut kyl se siitä ku vaa jaksoin puhdistella useeseen kertaan päivässä ja varoin koskemasta siihen hirveesti.. tsemppiä teille, kyl ne vielä paranee! :) jos on muute tulehtunu ni lävistystähän ei saa ottaa pois silloin.. kysykää tarkempia ohjeita apteekista ja lävistysliikkeistä

• jsmn

Koita apteekista saatavaa suolaliuosta, ja parhaan avun saat varmaankin jos ihan lävistäjälle menet näyttämään. Itselläni ei käynyt samalla tavalla joten en muuta osa sanoa.

• jsmn

osaa*

• -_-

minusta tuntuu että se ei ole ihoa missä korusi on kiinni vaan kudosnestettä joka kuivuu ihon ja korun väliin ja näyttää aivan kuivuneelta iholta. kannattaa putsata lävistystä suolavesiliuoksella, eli lasillisella lämmintä vettä johon on lisätty yksi teelusikallinen suolaa. :)

• murmur

ainakin kummitädilleni suositeltiin laittaa Helosania silloin tällöin, kokeileppa sitä ;)

• pelokas1

minulla on sama nenäkorun kanssa. saako siihen laittaa rasvaa? olisin ens kuussa menossa ottamaan uutta lävistystä niin pelottaa mennä tuon nenän kanssa sinne

• Juuihannormaalia

Se on täysin normaalia vielä kun lävistyksesi noin uusi, minulla oli sama juttu ja kesti muutaman kuukauden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      127
      4255
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      3012
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2534
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2111
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      256
      1699
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      46
      1626
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1567
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1436
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1430
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1211
    Aihe