Terve! Miten kauan teillä tatuoinnin ottaneilla kesti tatuoinnin päällä niin sanottu rupi? Eli siis se kuiva kerros? Kun mietiskelin vain kun itselläni on kestänyt nyt 5 päivää ja nyt rupeaa lähtemään itsestään. Että onkohan tuo suurin piirtein se "normaali" aika. Tatuointini on ensimmäinen joten tämä saataa jonkun korviin kuulostaa typerältä kysymykseltä mutta eihän typeriä kysymyksiä olekkaan. Tai näin on minulle väitetty. :)
Tatuoinnin "rupi"
18
18760
Vastaukset
- mene
niin ettei tatuoinnin päälle ei saisi muodostua rupea? Eli se ei saisi kuivua. Itselläni ei ole tatuointia joten en sano että olen tuosta 100% varma mutta näin olen kuullut.. Joten älä hätäänny tästä vastauksestani, vaan kuuntele muita jotka tietävät enemmän tästä asiasta. :)
- ViBES
Normaalilta kuulostaa. Jos se kuva punoittaa tai on tosi kipeä/kosketusarka niin sitten saattaa jotain olla vialla. Mutta siis sen ruven kuuluu tulla siihen päälle ja sen kuuluu lähteä pois noin viikon sisään, riippuen vähän siitä että miten isoja pintoja on väritetty ja niin.
Näin siis ainakin mun kokemuksen mukaan, en oo mikään ammattilainen tai mitään.- PepeN
Merkillinen koulukunta tämä "rupi-jengi".TATUOINNIN PÄÄLLE EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA TULLA RUPEA,koska se voi viedä osan väristä mennessään ja tulehdusriski kasvaa.Mikään uudelleen väritys ei siis kuulu kuvioon,vaikka olisikin ilmainen.Omat kuvani olen hoitanut riittävällä pesemisellä (min.6*pv.) ja rasvauksella (Bepanthen-salva),eikä kertaakaan ole meinannutkaan tulla mitään rupea.Näitä jälkivärityskeikkoja en myöskään ole tarvinnut,vaikka jotkut näkyvät pitävän niitä itsestään selvinä.Nauti kuvastasi ja hoida seuraava kunnolla.
- ViBES
PepeN kirjoitti:
Merkillinen koulukunta tämä "rupi-jengi".TATUOINNIN PÄÄLLE EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA TULLA RUPEA,koska se voi viedä osan väristä mennessään ja tulehdusriski kasvaa.Mikään uudelleen väritys ei siis kuulu kuvioon,vaikka olisikin ilmainen.Omat kuvani olen hoitanut riittävällä pesemisellä (min.6*pv.) ja rasvauksella (Bepanthen-salva),eikä kertaakaan ole meinannutkaan tulla mitään rupea.Näitä jälkivärityskeikkoja en myöskään ole tarvinnut,vaikka jotkut näkyvät pitävän niitä itsestään selvinä.Nauti kuvastasi ja hoida seuraava kunnolla.
Enhän mä tiedäkään ku omasta itsestäni sanoa mut voit vaikka käydä mun profiilista kattomassa että miten hyvin mulla on värit pysyny ruvista huolimatta. Mun mielestä sen kuvan liika ronkkiminenkaan ei oo kyllä hyvästä.
Uudelleenvärityksen tarpeesta oon kyllä ihan samaa mieltä, en ymmärrä tosiaan sitä ku monet pitää sitä itsestäänselvänä. - PepeN
ViBES kirjoitti:
Enhän mä tiedäkään ku omasta itsestäni sanoa mut voit vaikka käydä mun profiilista kattomassa että miten hyvin mulla on värit pysyny ruvista huolimatta. Mun mielestä sen kuvan liika ronkkiminenkaan ei oo kyllä hyvästä.
Uudelleenvärityksen tarpeesta oon kyllä ihan samaa mieltä, en ymmärrä tosiaan sitä ku monet pitää sitä itsestäänselvänä.Kirjoitukseni ei ollut millään tavalla kohdistettu juuri sinuun.Tarkoitukseni ei ole alkaa käydä mitään turpakäräjiä täällä,eikä missään nimessä loukata ketään.
- ViBES
PepeN kirjoitti:
Kirjoitukseni ei ollut millään tavalla kohdistettu juuri sinuun.Tarkoitukseni ei ole alkaa käydä mitään turpakäräjiä täällä,eikä missään nimessä loukata ketään.
En sitä niin ottanutkaan. Halusin vain osoittaa omaavani kokemuspohjaa tässä asiassa. Mutta eipä sillä oikeesti niin väliä oo miten sitä kuvaa hoitaa, kunhan hoitaa. Lopputulos ratkaisee:)
- minä.
ViBES kirjoitti:
En sitä niin ottanutkaan. Halusin vain osoittaa omaavani kokemuspohjaa tässä asiassa. Mutta eipä sillä oikeesti niin väliä oo miten sitä kuvaa hoitaa, kunhan hoitaa. Lopputulos ratkaisee:)
Juu siis ei ole punoittanut mun tatska, eikä ollut arka. Ja olen hoitanut sitä ohjeitten mukaisesti lei levittänyt päivässä 5 kertaa Bebenthenia. Nyt on kokonaan lähtenyt kuiva osa ja värit on kutakuinkin kirkkaat. Kuukauden päästähän sen näkee millainen se tulee olemaan kun on kasvanut uusi iho päälle. :)
- Rupi-jengiläinen
PepeN kirjoitti:
Noin sitä pitää neuvoo!! Kerrataas aluksi et kuinka se tatska tehdään. Kenties joku muukin kuin minä on huomannut tatuoinnin teon aikan pientä pistelyä/kipua?! Tämä johtuu ehkä/kenties siitä että tatuointi muste tuodaan neulalla orvaskesin läpi verinahkaan! Ja ihmettelen suuresti jos ei ko. toimenpiteessä tule verta... ja kun sitä verta tulee nii tulee jossain vaiheessa rupikin. Ja ei siinä tatuointi värissäkään ole mitään "ihmeainetta" joka estäisi ruven tulemisen... eihän semmoista saa edes apoteekista! Tautuointihan on pintahaava... ja jos esim. kissa sinua raapaisee nii tuleehan siihenkin pintahaava ja sen seurauksena rupi! Sinä joka ihmettelet ruven tulemista tatskan päälle nii ota joskus oikee tatska ja jätä neuvominen niiden hennojen jälkeen muille!!!! Prkl...
- sarita
ruven tulo tatuoinnin päälle on suorassa yhteydessä veren tuloon tatuointia tehdessä,mitä enemmän verta on tullut,sen isompi riski rupeen.kaikille rupea ei siis tule.ruven tuloa voi ehkäistä esim. laittamalla heti teon jälkeen rasvakerros ja päälle elmukelmua siksi aikaa että "haava"umpeutuu,näin alue ei pääse olemaan tekemisissä ilman kanssa,eikä näinollen rupeakaan pääse muodostumaan.-sitten alkaa se tärkein vaihe:jälkihoito!eli kovaa rasvausta ettei mahdollinen rupi pääse kuivumaan,hyviä rasvoja ovat valkovaseliini,helosan,bebanten..tatuointi on pidettävä kosteana(rasvassa)kokoajan!!!rupea ei saa raapia/repiä vaan sen on annettava lähteä itsestään,mikä tapahtuu (kuvan koosta riippuen)1-2:ssa viikossa.jos rupea repii on vaara että kuvasta lähtee väriä.tatuointi on myös pidettävä puhtaana,mutta liika pesu ei ole hyväksi,se kuivattaa rupea.pieni punoitus alueella teon jälkeisinä päivinä on normaalia,onhan iho sentään rikottu.-ja sitten,jos kysyttävää on,kannattaa kysyä tekijältä/ammatti liikkeestä niin saa asianmukaisia neuvoa.
- ....
siis sitä rupeahan ei saisi tulla lainkaan. olet liian vähän rasvannut tatuointiasi. kannattaa rasvata hieman liikaa kuin liian vähän. ei ruvesta varmasti mitään haittaa ole,mutta sitä rupea ei kannata jäädä odottelemaan kuin se olisi aivan normaali vaihe. Välttäkää rupea muodostumasta! itselläni ei ole tullut ja minulla on kaksi tatskaa.
- huohh
Jos rasvailee liikaa ja laittaa paksuja kerroksia, iho ei pääse hengittämään ja mitä todennäköisemmin tulehtuu.
- PELKURI
kiva sain paskaslaakin ku luin että mitään rupea ei saisi tulla mutta mulla tää tatska on 3pv vanha ja rasvailen miltein koko ajan ja sitli on rupi?? saanko vielä sydärin kun tähän vastataan ja olen vieläpä tyttö :D
Kyllä siihen voi tulla rupea. Rasvaa vaan yhä kunnolla, älä päästä kuvaa kuivumaan. Ruven tulo on yksilöllistä. AInakin kaikilla kavereillani on tullut rupea. Heillä se kutisi, minulla taas ei kutia yhtään. Pääasia on pitää kuva kosteana ja puhtaana.
- Hojupohpäh
Tatuointiin tulee monesti rupi; joskus taas ei. Kumpikin on normaalia. Tatuoitaessa tulee yleensä myös verta, vaikka joku joskus väittikin että ei kuulu tulla... Voi Suoli24 sentään.
- nanikka
Tässä nyt ei varmaan tarkoiteta kuitenkaan sellaista kovaa rupea , jollainen tulee haavoihin, vaan sitä kuollutta ihosolukkoa jota irtoaa sellaisina mustina hiutalaina/palasina tatuoiniin päältä? Itselläni tämä "rupi" lähti vähän reilussa parissa viikossa. Hoitona pesu pari kertaa päivässä, ja rasvausta easy tattoo voiteella aina tarpeen mukaan. Paranemisen jälkeen perusvoidetta kuvaan, että ei kuivu, ja tatuointi pysyy kirkkaan värisenä.
Omalla kohdalla lähtee pienenpientä rupea ja tuli, vaikka olen pessyt 3Xpv, rasvannut parin tunnin välein Bepanthenilla. Kuuluu tietääkseni asiaan, mitä olen muiden kanssa puhunut. Onneksi aina voi lyödä väriä lisää:)
- vähänmyöhässä
Siis muutaman ensimmäisen päivän aikana tatuoinnista pukkaa ulos ylimääräistä mustetta ja kaiken maailman nesteitä jotka "hyytyvät" helposti tatuoinnin pintaan, ei siis ole rupi mutta tarkoitit varmaan sitä. Täysin normaalia ja lähtee pois muutamien päivien kuluessa, pikkuhilhaa.
- AK_K
säärten tatuointeihin (molemmissa yksi) on tullut rupea, etenkin reunoille ja irronnut itsestään paloittain siinä 6-10 päivää ottamisen jälkeen. Rinnassa pienempi kuva, johon ei mitään rupea edes tullut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139