Millä nimikkeellä sukulais-suhteissa puhutaan
kun siskon tytön poika on esim.hoidossa meillä?
eli siskon tytölle olen täti,mutta mitäs olen
tälle pojalle??tai minun lapset tälle lapselle?
Minun lapset tietty ovat serkkuja tämän pojan
äidille?Mutta miten ne pikkuserkku ja muut jutut
menee??Anteeksi jo valmiiksi tyhmyyteni.
Voisiko joku fiksu valaista?
3
1536
Vastaukset
- oink oink
en lukenut aikasempia viestejä..eli serkusten
lapset ovat keskenään pikkuserkkuja,mutta kertokaa ihmeessä jos jollain on tietoa,itse olen
ollut vaan isotätinä tälle pojalle:)typerää sekin
kun ikää on itsellä alta 30v. - sukulaisia
isotäti (ikäsi ei ole tässä kohdin ratkaiseva) sille siskosi tytön pojalle. Siskosihan on isoäiti sille samaiselle pojalle. Voit joko puhua, että poika tuli isotätinsä luokse tai että sinun luoksesi tuli siskosi lapsenlapsi.
Sinun lapsesi ovat serkkuja siskosi lapsille (eli tälle pojan äidille eli siskosi tyttärelle).
Sitten kun sinun lapsesi tekevät lapsia, niin ne lapset ovat pikkuserkkuja tälle pojalle.
Selvensiköhän tämä asiaa? - serkkuja joka lähtöön
äidin veli -eno
isän veli - setä
äidin tai isän sisko -täti
Tälle pojalle olet siis äidin täti eli isotäti
sinun lapset ja sisaresi lapset ovat keskenään (1.) serkkuja ja
- heidän lapset taas keskenään (2.) serkkuja eli pikkuserkkuja
- ja taas heidän lapset keskenään (3.) serkkuja eli pikku-pikku serkkuja jne.
Itse olen joskus pohtinut sitä, että kun isän veljet on setiä ja siskot tätejä niin kun äidin veljet on enoja niin mikset äidin siskot ole sitten tänöjä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1297676Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?937244Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit307170Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t66340Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t736321Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik1115687Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?465458Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa705313Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus475180Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv194985