niin siinähän se kysymys oli otsikossa...
kuka täyttää happipulloja porissa?
13
4188
Vastaukset
- tämä paikka
- Affena
Käväisin noilla sivuilla ja en todellakaan löytänyt happipullojen täyttöä ko. putiikista,joten älä hemmo mainosta liikettäsi jos et todellakaan pysty tarjoamaan pyydettyä palvelua!!!!!!!
- soittaisit
Affena kirjoitti:
Käväisin noilla sivuilla ja en todellakaan löytänyt happipullojen täyttöä ko. putiikista,joten älä hemmo mainosta liikettäsi jos et todellakaan pysty tarjoamaan pyydettyä palvelua!!!!!!!
Jos vaikka soittaisit sinne liikkeeseen ja kysyt, niin selviää että kyllä ne täyttää.
Ota asioista selvää ennenkuin teet itsestäsi idiootin. - Öövini
soittaisit kirjoitti:
Jos vaikka soittaisit sinne liikkeeseen ja kysyt, niin selviää että kyllä ne täyttää.
Ota asioista selvää ennenkuin teet itsestäsi idiootin.Epäilen kyllä vahvasti, että Silli happipulloja täyttäisi..
- Nimetön
soittaisit kirjoitti:
Ota asioista selvää ennenkuin teet itsestäsi idiootin.Autotallissa toimiva "liike" ei todellakaan täytä happipulloja (ei ainakaan laillisesti) ja rohkenen epäillä myöskin ko. "liikkeen" pullon täyttöaseman laillisuutta (katsastus yms.) Joten ennenkuin alat nimitellä toisia idiooteiksi niin perehdypä ensin Suomen lainsäädäntöön ko. asioista. Enkä nyt happipullolla tarkoita paineilmapulloa, vaan ihan oikeaa happipulloa, jota esim. minä käytän rebessäni. Nyt kun teit itsestäsi idiootin, niin voit noudattaa omaa kehoitustasi........
- TJ..
Happea myy Aga ja Woikoski, mutta onko niillä toimipistettä Porissa?
Toisaalta mitäs sinä hapella? Palstan perusteella paineilma saattaisi olla se mitä etsit. Ja siihen sopii tuo Divextreme. Joka taas edellyttää että sinulla on sukellusluokitus ennen kuin täyttää ainuttakaan pulloa.
Ja sitä luokitustahan sinulla ei ole (otsikon happi paljastaa)!- hellanlettas sentään
Ottaakohan TJ nyt vähän turhan vakavasti ja sanatarkasti asiat. Jos TJ paralla on tuollainen asenne, niin sääliksi käy niitä jotka sinun kanssa sukeltavat.. epäilen kyllä ettei TJ:llä itsellään ole minkäälaista luokitusta.
- entäs jos...
hellanlettas sentään kirjoitti:
Ottaakohan TJ nyt vähän turhan vakavasti ja sanatarkasti asiat. Jos TJ paralla on tuollainen asenne, niin sääliksi käy niitä jotka sinun kanssa sukeltavat.. epäilen kyllä ettei TJ:llä itsellään ole minkäälaista luokitusta.
Kysyjällä onkin ADV Nitrox paperit taskussa ja kyselee juurikin happea dekopuloonsa
- TJ..
entäs jos... kirjoitti:
Kysyjällä onkin ADV Nitrox paperit taskussa ja kyselee juurikin happea dekopuloonsa
tuskimpa sentään...
- TJ..
hellanlettas sentään kirjoitti:
Ei v***tuilua vakavissaan tehdä :-).
Mutta asiaan; tuo happipullojuttu on vanha klisee jostain 60-luvulta. Itseäni jurppii kun tuota edelleen viljellään eri yhteyksissä, varsinkin lehdistössä.
Tosiasiassa kukaan ei kuitenkaan sukella puhtaalla hapella (OK, tekkimiesten dekokaasut on erikseen), koska se muuttuu myrkylliseksi paineen kasvaessa. Turvallisena rajana pidetään 6m syvyyttä. Toisekseen hapen säilyttäminen on pikkuisen hankalaa, se kun tuppaa leimahtamaan joutuessaan kosketuksiin rasvan kanssa.
Sukeltajien tankeista taas löytyy normaalia (paine-) ilmaa (jep, tekkimiesten soosit on taas eri juttu), joillain saattaa olla jopa nitroksia (eli rikastettua ilmaa). Mutta ei puhdasta happea.
Jos joku taas haluaa sukeltaa happipulloilla, niin meikäläinen on silloin väärässä seurassa. Tyyppi on selkeästi vaaraksi itselleen ja ympäristölleen eikä varmastikaan ole käynyt minkäänlaista kurssia. Eli onko asenteessani jotain vikaa jos haluan säilyä hengissä sukelluksella? Ja että muutkin osallistujat palaavat elävinä ahdin valtakunnasta? Olempa inhottava ihminen.....
Luokituksesta; epäile mitä epäilet, löytyy AOWD ja n.150 sukellusta. Eli aloittelija.... - ...
TJ.. kirjoitti:
Ei v***tuilua vakavissaan tehdä :-).
Mutta asiaan; tuo happipullojuttu on vanha klisee jostain 60-luvulta. Itseäni jurppii kun tuota edelleen viljellään eri yhteyksissä, varsinkin lehdistössä.
Tosiasiassa kukaan ei kuitenkaan sukella puhtaalla hapella (OK, tekkimiesten dekokaasut on erikseen), koska se muuttuu myrkylliseksi paineen kasvaessa. Turvallisena rajana pidetään 6m syvyyttä. Toisekseen hapen säilyttäminen on pikkuisen hankalaa, se kun tuppaa leimahtamaan joutuessaan kosketuksiin rasvan kanssa.
Sukeltajien tankeista taas löytyy normaalia (paine-) ilmaa (jep, tekkimiesten soosit on taas eri juttu), joillain saattaa olla jopa nitroksia (eli rikastettua ilmaa). Mutta ei puhdasta happea.
Jos joku taas haluaa sukeltaa happipulloilla, niin meikäläinen on silloin väärässä seurassa. Tyyppi on selkeästi vaaraksi itselleen ja ympäristölleen eikä varmastikaan ole käynyt minkäänlaista kurssia. Eli onko asenteessani jotain vikaa jos haluan säilyä hengissä sukelluksella? Ja että muutkin osallistujat palaavat elävinä ahdin valtakunnasta? Olempa inhottava ihminen.....
Luokituksesta; epäile mitä epäilet, löytyy AOWD ja n.150 sukellusta. Eli aloittelija....Pyydän anteeksi tätä suurta virhettä minkä olen tehnyt. En ole sukeltamassa hapella vaan ihan tavallisella ilmalla jota tässä kaikki nyt hengitämme... Olen porilainen kai se nyt selittää jotain :)
- TJ..
... kirjoitti:
Pyydän anteeksi tätä suurta virhettä minkä olen tehnyt. En ole sukeltamassa hapella vaan ihan tavallisella ilmalla jota tässä kaikki nyt hengitämme... Olen porilainen kai se nyt selittää jotain :)
"Pyydän anteeksi tätä suurta virhettä minkä olen tehnyt."
Liian iso virhe anteeksiannettavaksi. Käypä jokin sukelluskurssi niin palataan asiaan sen jälkeen...
"En ole sukeltamassa hapella vaan ihan tavallisella ilmalla jota tässä kaikki nyt hengitämme..."
Niinkö? Miksi sitten hapen perään kyselet???
"Olen porilainen kai se nyt selittää jotain :)"
Selittää paljon, mutta ei tuollakaan mitä tahansa saa anteeksi. - taitaa olla...
TJ.. kirjoitti:
"Pyydän anteeksi tätä suurta virhettä minkä olen tehnyt."
Liian iso virhe anteeksiannettavaksi. Käypä jokin sukelluskurssi niin palataan asiaan sen jälkeen...
"En ole sukeltamassa hapella vaan ihan tavallisella ilmalla jota tässä kaikki nyt hengitämme..."
Niinkö? Miksi sitten hapen perään kyselet???
"Olen porilainen kai se nyt selittää jotain :)"
Selittää paljon, mutta ei tuollakaan mitä tahansa saa anteeksi.Eikö äiti rintasyöttänyt lapsena, vai potkiko faija päähän pienenä ?
Pidä pääs kiinni jos ei ole mitään järkevää sanottaavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418