Aaltokankaan ratsutallit oulussa!

ratsastusta aloitteleva

Kuka käy aaltokankaan ratsutalleilla oulussa? Voisitko kertoa minulle minkälainen opetus siellä on ja onko siellä osaavat ja kiltit hevoset ja ponit? Onko siellä hyvä ilmapiiri? Pidetäänkö siellä alkeistunteja

Ps: Olisin erittäin onnellinen näistä tiedoista.

34

1768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.-.....

      onhan siellä pari kilttiä ... mutta on siellä ilkimyksiäkin kannattaa käydä ite kattomassa mikään ei oo huippuhyvä

      • Tinke81

        Niin, onhan siellä tosi hyviäkin heppoja, todella. Mutta itse oon pettyny paikan olemattomiin turvallisuustekijöihin. Ihan helvetillistä välillä ollu katsoa sivusta sitä touhua... Ainakaan mun lapsi ei enää mene ko. tallilla ever.


    • hundai

      En oo ollu oikein tyytyväinen minäkään
      turvajärjestelyihin kyseisellä
      tallilla!
      Ja onhan asiasta huomautettukin, mutta
      olankohautus ei oo mikään vastaus!!!!
      Onhan oulussa talleja mistä valita,
      Jäälin talli on ainakin uus, mulle tuntematon
      paikka.
      Mites lie siellä....

      • puolustaja*

        mun mielestä aaltsikka sopii ainakin just mulle. hevoset on hevosia, kukaan ei oo täydelllinen tai huippuhyvä, täydellinen voi olla mun mielestä ruutitynnyri jolla ei oo tuntumaa ollenkaa suuhu(esimerkkihuohuom) , tai vaikka laiska shetu poni joka pysähtyy syömää ruohoa aijan alta joka toinen minuutti. ihan hyvä on munmielestä turvallisuus hankkikaa(ellei oo) kentaureiksi tai johonki muuhun ryhmää nii saatte vakkuutuksen. turvallisuus on ihan hyvää, on ollu mikä lie lappuhomma turvallisuudesta ilmapiiristä tiloista jakaikestamuusta, johon on vastattu ja sitten ongelma kohtia on yritetty sitten korjailla. opetus on monipuolista, varsinki keällä on parasta ku pääsee maastoesteille :D onha mullaki huonoja kokemuksia, mutta kuiteski hyvät voittaa ne


      • Minskuli28
        puolustaja* kirjoitti:

        mun mielestä aaltsikka sopii ainakin just mulle. hevoset on hevosia, kukaan ei oo täydelllinen tai huippuhyvä, täydellinen voi olla mun mielestä ruutitynnyri jolla ei oo tuntumaa ollenkaa suuhu(esimerkkihuohuom) , tai vaikka laiska shetu poni joka pysähtyy syömää ruohoa aijan alta joka toinen minuutti. ihan hyvä on munmielestä turvallisuus hankkikaa(ellei oo) kentaureiksi tai johonki muuhun ryhmää nii saatte vakkuutuksen. turvallisuus on ihan hyvää, on ollu mikä lie lappuhomma turvallisuudesta ilmapiiristä tiloista jakaikestamuusta, johon on vastattu ja sitten ongelma kohtia on yritetty sitten korjailla. opetus on monipuolista, varsinki keällä on parasta ku pääsee maastoesteille :D onha mullaki huonoja kokemuksia, mutta kuiteski hyvät voittaa ne

        En suosittele kenellekään! Erityisesti erittäin tylyä kohtelua asiakkaita kohtaan ja rahalleen ei todellakaan saa vastinetta. Lisäksi suurin osa hevosista on kentällä aivan patalaiskoja. Opetysryhmissä ei saa yksilöllistä opetusta, kun tunnilla on niin monta kerralla ja opettaja ei sanonut ainakaan minulle juuri mitään koko aikana. :( Äänestän siis jaloillani ja etsin paremman tallin. Oulunsalon ratsastuskoulu vaikuttaa hyvältä. :)


      • pernilla1008
        Minskuli28 kirjoitti:

        En suosittele kenellekään! Erityisesti erittäin tylyä kohtelua asiakkaita kohtaan ja rahalleen ei todellakaan saa vastinetta. Lisäksi suurin osa hevosista on kentällä aivan patalaiskoja. Opetysryhmissä ei saa yksilöllistä opetusta, kun tunnilla on niin monta kerralla ja opettaja ei sanonut ainakaan minulle juuri mitään koko aikana. :( Äänestän siis jaloillani ja etsin paremman tallin. Oulunsalon ratsastuskoulu vaikuttaa hyvältä. :)

        Te jotka käytte aaltokankaalla, onko teillä minkäänlaista tajua hevosten hoidosta????? Kaviot aivan hirvittävässä kunnossa, varusteet huonossa kunnossa jopa niin että aiheuttaa vuotavia hiertymiä!!
        Jne, jne........ Luulen että suurin osa kävijöistä ei ymmärrä miten asioiden tulisi olla! Minäkin olen äänestänyt jaloillani, että silleen.


      • Bella Donna
        pernilla1008 kirjoitti:

        Te jotka käytte aaltokankaalla, onko teillä minkäänlaista tajua hevosten hoidosta????? Kaviot aivan hirvittävässä kunnossa, varusteet huonossa kunnossa jopa niin että aiheuttaa vuotavia hiertymiä!!
        Jne, jne........ Luulen että suurin osa kävijöistä ei ymmärrä miten asioiden tulisi olla! Minäkin olen äänestänyt jaloillani, että silleen.

        Jaa!
        Mun mielestä aaltsikka on tosi hyvä, ja nuo sun puheet ei pidä paikkaansa! Taidat ny sekottaa Aaltsikan ja Saaran tallin. Sillä Saaran tallilla on just nuo sun mainitsemat asiat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • pihlukka
        Bella Donna kirjoitti:

        Jaa!
        Mun mielestä aaltsikka on tosi hyvä, ja nuo sun puheet ei pidä paikkaansa! Taidat ny sekottaa Aaltsikan ja Saaran tallin. Sillä Saaran tallilla on just nuo sun mainitsemat asiat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        oon samaa mieltä niin ku bella donna.mä käyn siellä sitä paitti siellä kaikki on ihan kunnossa!oot ihan väärässä prenilla1008 vai mikä sun nimi olikaan ha ha haa!!!!!!!!!!!! |D tiedoks vaan.


      • marjukka!!!!!!!!=)
        pihlukka kirjoitti:

        oon samaa mieltä niin ku bella donna.mä käyn siellä sitä paitti siellä kaikki on ihan kunnossa!oot ihan väärässä prenilla1008 vai mikä sun nimi olikaan ha ha haa!!!!!!!!!!!! |D tiedoks vaan.

        oon samaa mieltä niinku pihlukka jabella donna |D!!!!!!!!!!!!


      • oulunsalo parempi
        Minskuli28 kirjoitti:

        En suosittele kenellekään! Erityisesti erittäin tylyä kohtelua asiakkaita kohtaan ja rahalleen ei todellakaan saa vastinetta. Lisäksi suurin osa hevosista on kentällä aivan patalaiskoja. Opetysryhmissä ei saa yksilöllistä opetusta, kun tunnilla on niin monta kerralla ja opettaja ei sanonut ainakaan minulle juuri mitään koko aikana. :( Äänestän siis jaloillani ja etsin paremman tallin. Oulunsalon ratsastuskoulu vaikuttaa hyvältä. :)

        aaltokankaalla minäkään en enää käy ärsyttävien hepojen ja palveluiden takia... tunneilla ei oppinut kamalasti mitään... pelotti aina mennä tunnille...
        nyt käyn oulunsalon ratsastustallilla ja se on ollut mitä parhain talli! en ole koskaan käynyt yhtä ihanilla ratsastustunneilla, ja hepatkin on ihania


      • Saijh
        pernilla1008 kirjoitti:

        Te jotka käytte aaltokankaalla, onko teillä minkäänlaista tajua hevosten hoidosta????? Kaviot aivan hirvittävässä kunnossa, varusteet huonossa kunnossa jopa niin että aiheuttaa vuotavia hiertymiä!!
        Jne, jne........ Luulen että suurin osa kävijöistä ei ymmärrä miten asioiden tulisi olla! Minäkin olen äänestänyt jaloillani, että silleen.

        Jos niitä hiertymiä on, niin sitten laitetaan geeli satulan alle ja haavat hoidetaan asiallisesti... Muistan kun huomasin eräällä hevosella satulavyön kohdalla hankauman, kävin sanomassa asiasta ja haava putsattiin ja vyöhön laitettiin pehmuste. Jos haava on isompi ja hevonen arastelee, se EI mene tunteja... Kun tellulle se haava tuli selkään, se ei mennyt tunteja, ja kun se taas tunneille tuli niin se hölkytteli ne ensimäiset tunnit ilman satulaa.. Kipeät ja sairaat hevoset eivät käy tunteja ja ne saavat asiallisen hoidon. Ja erotan mielestäni asiallisen hoidon... Jos en huomaa, voitte syyttä huonosta hoidosta myös Ylirannan ratsutalleja ja Oulunsaloa, käyn nimittäin myös kyseisillä talleilla, pelkästään aaltokankaalta en siis ole 'oppiani' saanut.
        Itse olen ollut monta kertaa sovittamassa hevosille satuloita Tuulin apuna... (katsonut selästä käsin istuuko satula) Ei niille hevosille laiteta mitä tahansa satulaa selkään ei... Töpöllekin hankittiin pari satulaa, joista vihdoin löytyi sopiva, joka oli sään kohdalta sopiva.


      • meeeeeeeeeeeeeeeeeee
        puolustaja* kirjoitti:

        mun mielestä aaltsikka sopii ainakin just mulle. hevoset on hevosia, kukaan ei oo täydelllinen tai huippuhyvä, täydellinen voi olla mun mielestä ruutitynnyri jolla ei oo tuntumaa ollenkaa suuhu(esimerkkihuohuom) , tai vaikka laiska shetu poni joka pysähtyy syömää ruohoa aijan alta joka toinen minuutti. ihan hyvä on munmielestä turvallisuus hankkikaa(ellei oo) kentaureiksi tai johonki muuhun ryhmää nii saatte vakkuutuksen. turvallisuus on ihan hyvää, on ollu mikä lie lappuhomma turvallisuudesta ilmapiiristä tiloista jakaikestamuusta, johon on vastattu ja sitten ongelma kohtia on yritetty sitten korjailla. opetus on monipuolista, varsinki keällä on parasta ku pääsee maastoesteille :D onha mullaki huonoja kokemuksia, mutta kuiteski hyvät voittaa ne

        Puolustaja on oikeessa siellä on hyviä poneja Manse on ihana:) kanttii mennä!


      • AALTSIKKAHAISEE
        Bella Donna kirjoitti:

        Jaa!
        Mun mielestä aaltsikka on tosi hyvä, ja nuo sun puheet ei pidä paikkaansa! Taidat ny sekottaa Aaltsikan ja Saaran tallin. Sillä Saaran tallilla on just nuo sun mainitsemat asiat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        KUULE SINÄ SEKOTAT MAAN JA TAIVAAN. AALTSIKKA ON IHAN SURKEE PAIKKA KUN VERTAA SAARAN TALLILA.


      • aaltsikkalemuaa
        Saijh kirjoitti:

        Jos niitä hiertymiä on, niin sitten laitetaan geeli satulan alle ja haavat hoidetaan asiallisesti... Muistan kun huomasin eräällä hevosella satulavyön kohdalla hankauman, kävin sanomassa asiasta ja haava putsattiin ja vyöhön laitettiin pehmuste. Jos haava on isompi ja hevonen arastelee, se EI mene tunteja... Kun tellulle se haava tuli selkään, se ei mennyt tunteja, ja kun se taas tunneille tuli niin se hölkytteli ne ensimäiset tunnit ilman satulaa.. Kipeät ja sairaat hevoset eivät käy tunteja ja ne saavat asiallisen hoidon. Ja erotan mielestäni asiallisen hoidon... Jos en huomaa, voitte syyttä huonosta hoidosta myös Ylirannan ratsutalleja ja Oulunsaloa, käyn nimittäin myös kyseisillä talleilla, pelkästään aaltokankaalta en siis ole 'oppiani' saanut.
        Itse olen ollut monta kertaa sovittamassa hevosille satuloita Tuulin apuna... (katsonut selästä käsin istuuko satula) Ei niille hevosille laiteta mitä tahansa satulaa selkään ei... Töpöllekin hankittiin pari satulaa, joista vihdoin löytyi sopiva, joka oli sään kohdalta sopiva.

        kuule yliranta on ainakin hyvä talli kun vertaa aaltsikkaa


      • lollero

        kertoisitko lisää niistä "turvajärjestelyistä", en ymmärrä mitä tarkoitat


      • Aaltokangas fanin
        marjukka!!!!!!!!=) kirjoitti:

        oon samaa mieltä niinku pihlukka jabella donna |D!!!!!!!!!!!!

        Aaltokangas on hyvä paikka suosittelen


      • ProRider
        pihlukka kirjoitti:

        oon samaa mieltä niin ku bella donna.mä käyn siellä sitä paitti siellä kaikki on ihan kunnossa!oot ihan väärässä prenilla1008 vai mikä sun nimi olikaan ha ha haa!!!!!!!!!!!! |D tiedoks vaan.

        Oon samaa mieltä ku Bella Donna ja pihlukka!


      • ProRider
        pihlukka kirjoitti:

        oon samaa mieltä niin ku bella donna.mä käyn siellä sitä paitti siellä kaikki on ihan kunnossa!oot ihan väärässä prenilla1008 vai mikä sun nimi olikaan ha ha haa!!!!!!!!!!!! |D tiedoks vaan.

        Oon samaa mieltä ku Bella Donna ja pihlukka!


    • XDXDXDXDXDXDXDXDXDXD

      Aaltokankaan ratsutallilla on ilkeät ja epäluotettavat hevoset. En käy siellä enkä haluaisikaan. Oon tietenkin käyny kattoo paljo ja näi mut en koskaa siellä ala ratsatsaa. Hevoset, omistaja, tallillaiset, tilat ihan surkeita

      • Reginaaa50

        En tiedä tallista yhtään mitään mutta tuo "ilkeät ja epäluotettavat hevoset" pisti silmään pahasti. Hevoset tietenkin voivat olla sellaisia mutta se ei oo koskaan eläimen vika. Vika on joko koulutuksessa tai kohtelussa!


    • Aaltsikka=good place

      Miksi täällä haukutaan Aaltsikkaa? Oon itte ridannu siellä 5 vuotta ja Oulunsalossa n. 3 vuotta. Olen myös kokeillut Saaran tallia, enkä pitänyt siitä alkuunkaan. Aaltokangas on oikeasti hyvä paikka verrattuna pariin muuhun talliin Oulussa. Onhan oulunkankaalla ehkä osaavammat ponit ja hepat ja siksi käyn myös siellä, mutta esim. Manse on niiiiiiiiiiiin IHANA! Se on ehottomasti mun lemppari, mutta on ne muutki kivoi. :) AALTOKANGAS ON HYVÄ PAIKKA! USKO MUA!!!!!!!!

    • Altokankaan ridaaja

      Siis te suurinosa vaan haukutte aaltsikkaa jutellaan asiallisesti!!!! Hevoset kyllä ovat hyvin hoidettuja.....

    • eilissu

      itse kävin pari kertaa ja takaisin en mene! rahoilleen ei todellakaan saa vastinetta ja ryhmät ovat liian isot.Lissukerhot pyörivät tallien nurkissa joten talliin ei ole mukava mennä kun heti katsotaan nenän vartta pitkin.Takana saaran talli joka on huomattavasti parempi, pienemmät ryhmät ja mukavat opet :)

    • huhhuh

      Olen käynyt aaltokankaalla yli viisi vuotta ja minusta erittäin hyvä paikka. Kaikki hevoset on kilttejä, kun näyttää että kuka määrää. opetus on hyvä, mutta joskus ryhmät on liian täyteen ahdattuja. alkeistunteja on monenakin päivänä. näkyy myös sivulilla olevassa lukujärjestyksessä. ( http://aaltokankaanratsutallit.fi/lukujarjestys.html )
      tässä on nyt mainittu näistä "lissuista" jotka pyörii tallin nurkilla. Itsehän en oletällaisia porukoita nähnyt. Ja itse saa päättää kenen kanssa liikkuu, tietenkin. :-) ja jos niitä lissuja jonkun mielestä on nii eihä niistä tarvi välittää :D

    • xx

      hyvinhoidetut hevoset ja opetuksessa kehittyy todella nopeasti! Aaltokankaan opetuksessa joutuu keskittymään todella paljon itse ratsastukseen ja muistella opettajan sanomia asioita myös silloin, kun asiaa eii juuri silloin ratsastajalle sanota, mutta tällä lailla ainakin minä ja varmasti monet muutkin ovat kehittyneet todella hyvin. Ilmapiiri on hyvä, enkä ole nähnyt ainuttakaan lissuporukkaa missään. Hevoset virkeitä ja kilttejä, kunhan kaapin paikan näyttää. Hevosista löytyy myös kaikenlaisia helpoista haastaviin, ja koulutustasoa taitaa olla helposta C:stä Vaativaan B:heb (Töpöllä, jos oikein muistan?), joten ei hevosten koulutustasokaan kesken lopu. Kannattaa testata ehdottomasti.

      • huhhuh

        totta.


    • AlltsikkaBest2

      AAltsikasta ei valituksii se on paras paikka!! Siel on kivat opet ja hevoset toisin kuin Saaran taalli liian pieni maneesi ja tosi pieni parkki paikka!! Usko aaltokangas on hyvä paikka!! Ja musta ei siellä oo mitään huonoa hevos kohtelua haistakaa PASKKA jos muka on!!

    • Aaltokangas

      xx:sälle!!
      Kaikki on totta mitä xx sano!!!
      Paitsi Töpö on vaa vihreil niityil!

    • Altokankaalainen

      Puolustan nyt vähän Aaltsikkaa. Aaltokankaalla on hyvii että huonoi hevosii / ponei. Mansekin on mukava mut saattaa seki luimia joskus. Ei hevoset ja ponit voi aina olla ihan täydellisiä. Mut Oon käyny kyl Saarallaki eikä sekään oo oikeesti niin huono ku monet väittää. Musta tää kiistely ja haukkuminenon turhaa jos teil on hyvii kokemuksii kanttii niitä vaa kirjottaa jajättää inhottavat haukut pois. Miettikää jos Saara tai Tuuli lukee näit?

    • BrittaR

      Käykö kummallakaan kuivasjärven talleista aikuisratsastajia ja miten heidät otetaan vastaan siellä? Millaset ilmapiirit talleilla on?

    • Vieras23

      Kyllä kummassakin on aikuisryhmiä. En tiedä Saarasta mutta kyllä Aaaltsikalla aikuiset otetaan mielellään vastaan. Jos olet ajattelet aloittaa aaltsikalla La 11.1. klo 11 - 12 pidetään tallilla infotilaisuus. Kerromme kuinka talli toimii ja pääset kokeilemaan ratsastamista ja hevosen hoitamista. Tilaisuus on maksuton eikä sitouta sinua mihinkään. Ilmoittautua ei tarvitse. Tervetuloa!

    • Näh

      Aaltokankaan tallista ei ole pahaa sanottavaa, tosin hieman huonoja kokemuksia, kun hieman kiusattiin siellä. Tosin tiedä sitten, onko ilmapiiri muuttunut (suuntain tai toiseen), kun kuitenkin vuosia aikaa..

      • hymynaama1

        Itse olen käynyt aalkokankaalla ratsastelemassa pari vuotta ja tykkään! Kivaa opetusta, nykyään kaikki tuntilaiset huomioidaan kun joskus siitä on valitettu.. JA HEI IHMISET! JOS ALKEISTUNNILLA SINULLE EI MAINITA VAIKKA KEVENNYKSESTÄSI MITÄÄN, NIIN SE YLEENSÄ TARKOITTAA SITÄ ETTÄ ET TARVITSE OHJEITA KOSKA TEET JOTAIN OIKEIN! Niitä ''lissujengejä'' ei aaltokankaalla ole, joskus saaralaiset tulevat aaltokankaan nurkille haukkumaan tallia, mutta todellisuudessa he ovat vain kateellisia! ;) Varusteet ja hevoset ovat hyvin hoidettuja, ja tilat ovat varsin mukavia. Niiden tilojen EI TARVITSE OLLA kilometri kertaa kilometri, vaan sopivan tarpeeksi, koska mikään talli ei ole hengilupaikka, vaan jos tallille mennään niin siellä ollaan asiallisesti ja tarvittaessa autetaan!


      • hymynaama1
        hymynaama1 kirjoitti:

        Itse olen käynyt aalkokankaalla ratsastelemassa pari vuotta ja tykkään! Kivaa opetusta, nykyään kaikki tuntilaiset huomioidaan kun joskus siitä on valitettu.. JA HEI IHMISET! JOS ALKEISTUNNILLA SINULLE EI MAINITA VAIKKA KEVENNYKSESTÄSI MITÄÄN, NIIN SE YLEENSÄ TARKOITTAA SITÄ ETTÄ ET TARVITSE OHJEITA KOSKA TEET JOTAIN OIKEIN! Niitä ''lissujengejä'' ei aaltokankaalla ole, joskus saaralaiset tulevat aaltokankaan nurkille haukkumaan tallia, mutta todellisuudessa he ovat vain kateellisia! ;) Varusteet ja hevoset ovat hyvin hoidettuja, ja tilat ovat varsin mukavia. Niiden tilojen EI TARVITSE OLLA kilometri kertaa kilometri, vaan sopivan tarpeeksi, koska mikään talli ei ole hengilupaikka, vaan jos tallille mennään niin siellä ollaan asiallisesti ja tarvittaessa autetaan!

        niin ja siitä kun tuuli niitä heppoja pikaisesti vaihteli uusiin: yleensä hevonen otetaan tallille ensiksi pariksi viikoksi koikeiluun, eli soveltuuko se sinne. jos ei sovellu niin se myydään takaisin ja ostetaan uusi tilalle, jotta opetushevosia olisi tarpeeksi ja niitä voi vaihdella että kaikki saavat levähdellä. Ja vielä siitä että sanotaan et asiakkaille ollaan ilkeitä, se ei ole totta! Jos olet vastenmielinen niin tottakai sinulle saatetaan mainita asiasta, koska tallilla on mukavempaa kun on kiva ilmapiiri eikä niin että kaikki mulkoilevat koko ajan kaikkia ja puhuvat paskaa. Jos olet muille ja tuulille ystävällisiä niin tottakai sinullekkin ollaan! se on vain itsestäsi kiinni ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2719
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2571
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1704
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      126
      1618
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1399
    Aihe