Onko Putkiston pilates ainoa oikea ?

äippä

Olen suunnitellut aloittavani pilateksen. Asun Oulun alueella ja Putkiston oppien mukainen tarjonta oli huono. Kurssit olivat täynnä tai huonoon kellon aikaan. Esim. Oulu-opistolla oli alkamassa kurssi, mutta ei Putkiston. Onko kenelläkään kokemusta näistä muista pilates kursseista ? Onko ryhmät niin isoja että ohjaaja ei ehdi neuvoa kaikkia ?

9

6791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chlòe

Muiden pilateskurssien ja Methodin pilateksen erona on lähinnä se, että otetaan käyttöön Methodissa olevat pisteet yms. jutut mukaan. Opistojen pilatestuntien pitäisi kyllä olla ihan yhtä hyviä.

• Mpp ohjaaja

Method Putkisto Pilates (MPP) on eri menetelmä kuin Method Putkisto (MP). Ns. pisteet ( kurknpään, pallean ja navan pisteet), eivät kuulu laisinkaan Pilatekseeen !!!! vaan ovat MP:n tekniikoita.
        MPP ohjaaja, Oulu

• Emma

Minäkin asun Oulussa ja olen haaveillut Method Putkisto -pilateksesta. Löysin Oulusta vain yhden virallisen kurssit käyneen MP-ohjaajan, ja kurssit oli aika kalliitakin.

Olen käynyt pilateksessa sekä Rovaniemellä Kunto-Karusellissa että Oulussa Satsissa ja täytyy sanoa, että eroja on. Jopa Satsin tunnit vaihtelee ohjaajan mukaan. Siksi haluaisinkin käydä tutustumassa niin sanottuun oikeaan pilatekseen. Sieltä voisi ottaa opit ja soveltaa niitä sitten jossain muualla.

Suosittelen kuitenkin pilatesta! Se on tosi tehokasta. Mun alaselän kivut on vähentyny sen ansiosta ja vartalon hallinta on parantunut.

• MPP ohjaaja

Hei!
      Oulussa on vain neljä pitkän koulutuksen käynyttä pilatesohjaajaa ( MPP).tarjonta on vielä sen takia vähäostä, valitettavasti.MPP Pilates tunnit ja ohjaus eroaa todellakin muista ns.pilatestunneista; ohjaus on yksilöllistä, ryhmät ovat pienet,maks. 15 hlöä, liikkeet tehdään tarkasti, puhtaasti, keskittyen ( ei musiikkia),virheet korjataan välittömästi, ja hengitys tietyllä tekniikalla rytmittää liikkeet ja on erittäin oleellinen osa harjoittelua että ylipäätään on kysymys pilateksesta. Katson, että muiden ohjaamat pilatestunnit ovat sovellettua sellaista tai jotain kehon huoltojumppaa. Ohjaaja ei itse jumppaile mukana vaan näyttää liikkeen, laittaa sen alulle ja keskittyyy ryhmäläisten suorituksiin.
      MPP

• Merja

Tietääkö joku missä nämä 4 henkilöä järjestää tunteja? Olen yritttänyt etsiä, mutta vaikeaa on löytää, kun ei yhtäään tunne "alaa" ja haluaa aloittaa uuden liikuntharrastuksen. Voisiko joku kertoa paikat ja ajat tai mistä ne löytää. Metdod putkiston sivulla on vain ohjaajien nimet, se ei paljon auta!

• MPP ohjaaja
        Merja kirjoitti:

Tietääkö joku missä nämä 4 henkilöä järjestää tunteja? Olen yritttänyt etsiä, mutta vaikeaa on löytää, kun ei yhtäään tunne "alaa" ja haluaa aloittaa uuden liikuntharrastuksen. Voisiko joku kertoa paikat ja ajat tai mistä ne löytää. Metdod putkiston sivulla on vain ohjaajien nimet, se ei paljon auta!

No hei!

Soita Mediterapia p: 08 8155 282, sieltä saat kahden MPP ohjaajan viikkotuntitarjonnan. Ks myös
        minun sivu( on Method Putkisto sivuilla ohjaajaluettelossa ) http://[email protected]. Tiistain Nukulla kokoontuvassa alkeisryhmässä on tilaa. Voit vaikka soittaa minulle 044 2965 110. T.Päivi

• Mpp ohjaaja

MP Pilates on alkuperäistä pilatesta eli suomalaiset ohjaajakouluttajat Jarmo Ahonen ja Marja Putkisto MPP Instituutista ovat saaneet oppinsa Joseph Pilateksen itse kouluttamilta ohjaajilta.
      Suomalaiset MPPohjaajat paikkakunnittain näet Method Putkisto sivuilta ja myös Suomen Pilatesyhd. sivuilta, joiden ohjaajat ovat myös pitkän koulutuksen saaneita.
      MPPohjaaja.

• e v e

marja putkisto ei ole kehittänyt pilatesta vaan joseph pilates siis hän ei ole mitenkään erityisosaaja muiden yllä. hän virheellisesti omi pilates nimityksen koska suomessa ei tunnitettu pilatesta lajina vaan luultiin sen olevan joku marjan oma juttu mutta tilanne korjattu yksinoikeus pilates nimen käyttöön on häneltä evätty ja muutkin saavat sitä käyttää. pilates jota hän opettaa perustuu samoihin ppeihin pilateksesta kuin muillakin. lkatkaa siis turhaan palvomasta hänen tuntejaan.vaiikka ei niissäkään varmaan mitän vikaa ole.

• Mimmu

Joseph Pilates kehitti tämän kehonhuoltomenetelmän jo joskus tosi kauan sitten... Mewthod Putkisto on vain yksi monista jotka ovat ottaneet siitä vaikutelmia. Klassinen pilates on hieno laji, mutta omasta mielestäni teknisyydessään verrattavissa keihäänheittoon tai balettiin - vaatii paljon kärsivällisyyttä.

Yksi monipuolinen laji, jossa myös pilatestyyppistä keskivartaloa vahvistavaa elementtiä, on Bodylogic/Bodyflow. Tunteja taitaa olla vain pk-seudulla tällä hetkellä, mutta kotiharjoitteluun on juuri ilmestynyt DVD. Siinä on alkeis- ja jatkotunti samassa, eli aika jees. Kotisivu tais olla www.bodyflow.info

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2692
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2292
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2170
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1782
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1642
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1576
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      293
      1461
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    Aihe