Onko tosiaan yleistä toimintaa linja-autojen tilausajoissa, että linja-auton kuljettajan palkka on ainoastaan päiväraha. Kova hintakilpailu tilausajoissako on saanut tällaisen palkkavääristymän aikaan. Eiköhän tällä kierretä taas veroja ja työeläkemaksuja. Onko AKT yrittänyt puuttua tähän toimintaan mitenkään?
Linja-auton kuljettajan palkka päivä-raha
9
4473
Vastaukset
- ihmeessä
kassaan,se hoitaa palkat kuntoon.Ainakin työnantajan mieleiseksi.
- väittää että
saat keikasta vain päivärähan. Kyllähän homma on niin että normi tuntipalkat mahdollisine lisineen, ja päiväraha korvaus lisäksi. Jos et osaa vaatia sitä mikä sulle kuuluu, niin ei sitä tarvitse liiton kauttakaan sitten anella.
- Suu ympyriäisenä
Niin kuulin tästä käytännöstä luotettavalta taholta. Itse en aja. Nämä käytettävät kuljettajat ovat eläkeläisiä tai sivutoimisia. Ihmetyttää vaan!!
- ....
Suu ympyriäisenä kirjoitti:
Niin kuulin tästä käytännöstä luotettavalta taholta. Itse en aja. Nämä käytettävät kuljettajat ovat eläkeläisiä tai sivutoimisia. Ihmetyttää vaan!!
Kuulostaa siltä että "päiväraha" ei ole sama kuin mitä ymmärretään tavallisen työntekijän matkustamisesta saamastaan verovapaasta päivärahasta. Tuo kun on tarkoitettu ruokailusta yms. kuluista selviytymiseen.
Olisiko niin että kaverisi saa ajamisestaan palkkaa per päivä, koska on sivutoiminen, silloin-tällöin töitä tekevä?
Palkkaa pitää työstään kuitenkin saada. - Suu ympyriäisenä
.... kirjoitti:
Kuulostaa siltä että "päiväraha" ei ole sama kuin mitä ymmärretään tavallisen työntekijän matkustamisesta saamastaan verovapaasta päivärahasta. Tuo kun on tarkoitettu ruokailusta yms. kuluista selviytymiseen.
Olisiko niin että kaverisi saa ajamisestaan palkkaa per päivä, koska on sivutoiminen, silloin-tällöin töitä tekevä?
Palkkaa pitää työstään kuitenkin saada.Niin sitä vaan että ainut palkka minkä kuljettaja saa on kotimaan kokopäiväräha 36€.
- huono kuski
Niin sitä vaan että ainut palkka minkä kuljettaja saa on kotimaan kokopäiväräha 36€.
Minut houkuteltiin ajamaan pikkufirman tilausajokeikkoja koti ja ulkomailla, hommat ok, mutta isäntä ei muistanut eikä halunnut maksaa kuin silloin tällöin joitakin satasia. Lopetin ja sain kuulla, kuinka huono työmies olin,kun vaadin sovittuja palkkoja! Nyt siellä ajaa joku ´vielä vähemmän rahaa tarvitseva´.Zeizei line on tällainen
firma! - Zebhel
huono kuski kirjoitti:
Minut houkuteltiin ajamaan pikkufirman tilausajokeikkoja koti ja ulkomailla, hommat ok, mutta isäntä ei muistanut eikä halunnut maksaa kuin silloin tällöin joitakin satasia. Lopetin ja sain kuulla, kuinka huono työmies olin,kun vaadin sovittuja palkkoja! Nyt siellä ajaa joku ´vielä vähemmän rahaa tarvitseva´.Zeizei line on tällainen
firma!Itse henkilöhohtaisesti ajanut kyseisessä firmassa ja h/Päivärahat tuli ajallaan niinkuin piti. Toista kuin taas naapurissa ETT-liikenteellä.
Mutta pikku kioskeihin kuin menee on syytä varautua palkka ongelmiin, ei nekään yrittäjät rahassa kylve. Liittoon ku menee parkuu rahaasiat ni siltansa siinä tulee polttamaan ja ajo hommat loppuu. - höhlä
Niin sitä vaan että ainut palkka minkä kuljettaja saa on kotimaan kokopäiväräha 36€.
No joka noin mitättömällä rahalla edes viitsii liikkeelle lähteä mennäkseen työhön, on kyllä mielenvikainen.
- rahtarinna2
huono kuski kirjoitti:
firma!aina se vaan kuitenkin mennä porskuttaa ,joku hullu löytyy aina en tajua ettei sitä ole jo lopetettu noitten virastojen taholta ,mutta se on kyllä aika hemmo puhumaan ympäri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3612853Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151088Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849