spagaatti!

Paljon vastauksii

Mitkä ovat tehokkaita venytys keinoja oppia spagaatti? Kuinka kauan päivässä olisi hyvä venyllä jne? Entä miten sivu spagaattia voisi harjoitella tehokkaasti ja nopeasti?

Pajon vastauksia kiitos! :)

11

1742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssass

      Venyttele vaaN! Ei tarvi kun venytellä ja kestää kipu!

    • dgjslkadjglkj

      venyttele liian rajusti, koska sitten saataa ikäydä niin ettei jalat kestä venyttely ku ihan pikkasen ku on niin kipeät. mulla käy ainaki niin jos innostun liikaa venyttelemään; seuraavana päivänä jalat ihan kipeät.

      • Jokapäivä

        Että venyt tarpeeksi. Jos et venyttele joka päivä on vaikeaa sitä edes osata. Noin 10-15 min. riittää. Mutta kyllä se kipu pitää kestää, että sen osata voi.


    • winee

      Lämmittele ensin hyvin.

      Sivuspagaatin= poikittaisspagaatin venyttelyyn auttaa ehkä eniten nämä keinot:

      1. Jalka pöydälle/tuolille. ->katso että lantiosi on sivuttain jalkaasi kohti. (jos teet pitkittäisspagaatin niin lantion on oltava suoraan jalkaa kohti.)

      2. Venytät itseäsi lantiosta asti jalkaa kohti ja pysyt jalassa kiinni n. 5-10s.

      (3. Jos sinulla on enemmänkin liikkumavaraa.Yritä venyttää jalkojasi aivan levälleen, eli yritä ns. siinä pöytää/tuolia vasten sitä spagaatia. Teet siis äärimmäisspagaatin siinä. Eli hieman jopa yli normaalia taivutusta.)

      4. Teet saman myös toisella jalalla.

      5. Lopuksi tee spagaatit lattialla ja pysyttele siinä vähintään 10s.


      Myös aitajuoksija-venytykset ja muut jalan lihaksiin kohdistuvat venytykset auttavat jonkun verran. Meillä kuitenkin baletissa spagaati venytetään näin ja hyvin toimii.
      Venytysaika on jokaisella hieman yksilöllinen sillä toinen taipuu paremmin ja toinenhuonommin, mutta itse ainakin varaan 10-30 min päivässä venytyksille.
      Kun tietää omat rajansa, on helpompi venytellä ja tietää paremmin aikansa.

      Toivottavasti on jotain apua.:)

      • raksupoksutoksu

        tuo oli hyvä ohje, tuota kun tein viikon tai pari 2 kertaa päivässä, niin opin jo spagaatin (:


    • iltapala_XD

      Miten spagaatin saa tehtyä päivässä

      • Jebouuuu

        No,meil oli liikkatunti koulus,me venytelitiin nopee, sit mä vaan hyppäsin spagaattiin,ei toki ollut edes ensimmäinen kerta. Yleensä venyttelen jokapäivä n. 10min sitten teen spagaattin (oon just täyttäny 13)


    • onnea harjoitteluun

      venyttele joka päivä mutta älä kuitenkaan liian rajusti.
      itse olen 11 vuotta. 10 vuotiaana vedin aina raskasta voimistelua ja jalat olivat
      sapaagaadi asennossa kamalan kipeät. nykyään olen voimistellut edelleenkin tiukasti mutta kun otin rennommin niin nykyään spagaadissa olo ei edes satu

    • jee4

      Oon 11, ja mennee spagaatti ja sivari melkkee.... treennaan ahkerrasti! I ♥ Voimistelu

    • Tästä naapurista
    • Varoen

      Tee aina ennen spagaatin venyttelyä äärimmäisen hyvä lämmittely, ja jos harjoittelet niin mieluiten venyttelet sitten vasta harjoitusten lopussa; itse noin kuukausi sitten luulin että olin tarpeeksi lämmitellyt ja sitten kun venytin hiukan liikaa oikea jalka edellä spagaattia alaspäin niin nyt ollaan siinä tilanteessa että takareisilihas on revennyt ja liikuntakielto!

      MUISTA venytellä maltilla! Tää toimettomuus tekee miut hulluks....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe