Kingston Wall

Stuldt Håjt?

Osaisiko joku kertoa mitä Kingston Wallin tunnettu biisi Stuldt Håjt oikeastaan tarkoittaa, siis tuo biisin nimi? Olen yrittänyt googlettaa ja ymmärtää ko. biisin lyriikkaa mutta hakusessa on edelleen...

24

9697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkiin kysymyksiisi

      Pitää olla fjongaa et on stüldt håjtia.

      • auttanut...

        ...ei siis edelleenkään auennut, auta lisää.


      • ei ole tulossa
        auttanut... kirjoitti:

        ...ei siis edelleenkään auennut, auta lisää.

        Ei fjongannut kohdalleen.


      • gibson
        ei ole tulossa kirjoitti:

        Ei fjongannut kohdalleen.

        itekkää tietää.. ainakaan fjongan merkitystä..


    • Jeah beibe!

      Sehän meinaa sitä että pilivessä ollahan! :)

      • tietysti

        Kiitos.


      • niinkään

        Joillain on pakonomainen tarve viitata aina huumeisiin. Aktiivisesti tunnutaan myös viljeltävän teoriaa siitä että Stüldt Håjt = Sieg Heil.


      • ------------------------
        niinkään kirjoitti:

        Joillain on pakonomainen tarve viitata aina huumeisiin. Aktiivisesti tunnutaan myös viljeltävän teoriaa siitä että Stüldt Håjt = Sieg Heil.

        Nuo nyt liittyvät toisiinsa?


      • Hiisistien ylipappi
        ------------------------ kirjoitti:

        Nuo nyt liittyvät toisiinsa?

        Stüld Håjt on elämän tarkoitus... ei sitä tartte ymmärtää...


    • fjongaaja

      Se on vain Stuldt Håjt, eikä Stuldt Håjt mitään tarkoita. Miksi pitäisi? Ei sitä pidä ymmärtää, se pitää vain tuntea.

    • Didgeriduu

      Minusta kuulostaa ihan kun siinä laulettaisiin ''Stud i holding my game''. Voi tosin johtua siitä, että kuuntelin sitä pienissäni...

    • KingstonWallFani

      Ite oon jostain kuullu että olis jotain hyvin vanhaa norjaa ja tarkottais Stay High. Biisissähän lauletaanki ettädon't forget Stüldt Håjt... :D

      • Alt-Land-Is

        Ior Bockin (ks. wikipedia) tarinaan tutustuminen voi auttaa avaamaan suurta osaa kolmoslevyn sanoituksista. Enivei, kuten varmaan olette huomanneet, kolmoslevyllä viljellään aika paljon noita sanojen kirjoitusasujen muutoksia, ja pohjoismaiden kieliä yhdistelemällä stüldt håjt kääntyisi tyylikkääksi nousuksi, jota kappale tietysti on levyn sisällä. Stay High ei ole myöskään huono veikkaus, koska Håjt viittaa aika varmasti korkeuteen tai nousuun. :D Ior Bock varmaan tietäisi.


    • devin t.

      Vain yrittäjä voi tietää...

    • Bukk i

      Vanha juttu, mutta nyt siihen on vastaus! Se löytyy uudesta Petri Wallin Saaga -kirjasta. Liittyy Lahdessa järjestettyihin Teknobileisiin.. Lukekaa, en selitä liikaa. Ei ollut Ior Bock vielä kuvioissa hokeman synnyn aikaan.

    • joykeytone

      "Let me stand next to your Styldt Håijt", Youtube: Kingston Wall - Live at Lepakko 5.12.1994 ,Aikajana kohta 1:20:10 suunnilleen. Stendari tai "tuli" varmaan ekan sanan lähtökohta...Håijt varmaan jokaisen maun mukaan mitä mieleen tulee esim "heti". Ja Petelle, olit "King of All", See You in Highness...

    • Musiikintuntija

      Se tarkoittaa suunnilleen samaa kuin jos provasti huutaisi saarnastuolista kovalla äänellä: "iijaa, iijaa!"

    • Randikari

      Tykkään biisist nyt lähipäivinä siis oon tykännyt. Stult håjt kiva hokeama biisin improvisointi puheen päälle. Se tarkoittanee ainaki tekstini perusteella paremmalta kuin teidän vastauksenne.

    • Jooseri

      Lukekaa kirja, ei tarkoita oikeastaan yhtään mitään.

    • Jooseriagain

      "Kaverukset Walli ja Wuorenjuuri kävivät mielellään klubbailemassa myös maakunnissa. Kerran he ajoivat Kalle Kärki kyydissään Lahden ykköspaikan teknobileisiin, joissa Wuorenjuuren kaveri soitti dj:nä. Yökerhosta pois lähdettäessä Kärki alkoi toistella konejytkeestä päähän jäänyttä biittiä: "Stuldt håjt, Stuldt håjt,Stuldt håjt.."

    • ImWithName

      Tossa yllä on vastaus. 28.6.1995-- Aikalainen kuittaa ja jatkaa siitä mihin Mestari jäi--

    • Anonyymi

      Ei merkitse mitään.... "Kuulostaa makealta..." -K.W.

    • Anonyymi
    • Anonyymi00024

      Itse tulkitsen:

      Stay high , pysy hyvällä mielellä
      Studeeraa hard, opiskele ahkerasti
      Stuldt Håjt , pidä pintasi, älä lankea houkutuksiin, johon et halua langeta.

      ..
      heisielu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1022
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      802
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      59
      727
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      675
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      583
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      560
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      528
    10. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    Aihe