Triathlon tanko

löysänakki

Kysyisinpä vain, että kannattaako tuollaista asentaa
pyörään ? Tuleeko ajaminen siitä mukavemmaksi ja tehokkaammaksi pitkillä maantiematkoilla. Ja lopuksi onko yhtään järkeä tuhlata tuollaiseen 169 € vai pärjääkö halvemmalla.

33

9190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Itselläni on ollut triathlon tankoja useammassakin pyörässä ja suosittelen ehdottomasti sellaista etenkin pitemmille matkoille. Alku totuttelun jälkeen ei siitä luopuisi enään millään. Aluksi voi tulla hartiat kipeiksi ja epävakaan tuntuiseksi ajo mutta totuttelun jälkeen AIVAN EHDOTTOMAN hyvä ajossa. Mukava ajaa ja tehokkuuskin paranee.

    • Eponomi

      aika-ajotanko asentaa on makuasia, joista mielipiteitä on aina niin puolesta kuin vastaankin.

      Nämä tempotangot ovat peesivapaissa kilpailuissakin kiellettyjä, myös triathlon -kisoissa. Porukka-ajossahan tanko on hieman vaarallinen.

      Mikään lepuutustankohan ei myöskään ole kyseessä, vaikka tälläistäkin nimitystä joskus kuulee. Alle 30 km/h vauhdissa tuo on täysin tarpeeton ja jopa vaarallinen kapistus. Myös ketterät jyrkällä etuhaarukankulmalla ja lyhyllä akselivälillä varustetut MTB:t ja jotkin vastaavat hybridit ovat laitteita, joista ko. tanko on paras pitää poissa.

      Yksin ajellessa itseäni miellyttää eniten vastatuuleen ajon helppous.

      Se ostaako 200 EUR Syntace:n, vai 20 EUR Rito:n ei näy kuin n. 100 gramman painoerona ja tyylikysymyksenä, joten...

      Kannattaa lenkkeilyyn harkita sellaista tankoa, jossa käsituet saa säädettyä melkoisen leveälle, kapealla asennolla(kyynäärpäät lähellä toisiaan) on vaikea hengittää, tämä korostuu varsinkin pitkillä matkoilla.

    • alkup.tuna

      laitat kyynärpääsi siihen nykysen tangon päälle, tuntuuko asento mukavalta?

      Nuo triathlon tangothan oli oikea vitsaus joitakin vuosia sitten, oikea muoti-ilmiö. Niitä näkyi joka kolmannessa työmatkapyörässä :-) Oli se hupasa näky, napavaihteisia jalkajarrullisia peruspyöriä, t-tanko asennettuna noin 45 asteen kulmaan. Ajoasento yhtä syvä, jos ois laskenut sitä alkup.tankoa 1-2 cm. Eli hyvin pysty, mutta kun piti sellanen lepotanko olla :-)

      En asentanut silloin, enkä asentais moista hökötystä nytkään.

      • taas tätä

        fillaripalstan lasten itkua, menisit sinäkin sinne kaltaistesi joukkoon tuunaan pinkkejä bmx-pyöriä, sekä linkitteleen ja hihitteleleen huutonet:ssa myytäville pyörille.

        Olet muuten paskanjauhantasi kanssa pikkuisen asiantujaa rasittavampi ja ikinä et muistaakseni antanut asiallista vastausta mihinkään.


      • Tojonisti
        taas tätä kirjoitti:

        fillaripalstan lasten itkua, menisit sinäkin sinne kaltaistesi joukkoon tuunaan pinkkejä bmx-pyöriä, sekä linkitteleen ja hihitteleleen huutonet:ssa myytäville pyörille.

        Olet muuten paskanjauhantasi kanssa pikkuisen asiantujaa rasittavampi ja ikinä et muistaakseni antanut asiallista vastausta mihinkään.

        Joo sama poika näyttää häiritsevän useita ketjuja. Ei pidä välittää, onhan näitä tällä foorumilla joka osastolla. Ilmeisesti tuo "asiantuntija" on joku nimimerkki myös, kun siitä on mainittu kahdessa viestissä.

        Mitää aiheeseen tulee, niin mikä ettei tuollaisen tangon voisi laittaa jos itse kokee sen hyväksi. Kyllähän se voi toimia vain ylimääräisenä lepuutusasentona, vaikkei olisikaan se "päätanko". Tosin lisäpainonahan se siinä on, mutta jos ei muutenkaan ole mikään kevyt pyörä niin haitanneeko tuokaan. Itsekin aikoinaan suunnittelin tuollaisen ostamista luovuttuani maastopyörästä, mutta ei tullut hankittua. Nyt ei ole joka paikassa näkynyt myynnissäkään.


      • Tojonisti
        taas tätä kirjoitti:

        fillaripalstan lasten itkua, menisit sinäkin sinne kaltaistesi joukkoon tuunaan pinkkejä bmx-pyöriä, sekä linkitteleen ja hihitteleleen huutonet:ssa myytäville pyörille.

        Olet muuten paskanjauhantasi kanssa pikkuisen asiantujaa rasittavampi ja ikinä et muistaakseni antanut asiallista vastausta mihinkään.

        Joo, sama poika näyttää häiritsevän useita ketjuja. Ei pidä välittää, onhan näitä tällä foorumilla joka osastolla. Ilmeisesti tuo "asiantuntija" on joku nimimerkki myös, kun siitä on mainittu kahdessa viestissä.

        Mitä aiheeseen tulee, niin mikä ettei tuollaisen tangon voisi laittaa jos itse kokee sen hyväksi. Kyllähän se voi toimia vain ylimääräisenä lepuutusasentona, vaikkei olisikaan se "päätanko". Tosin lisäpainonahan se siinä on, mutta jos ei muutenkaan ole mikään kevyt pyörä niin haitanneeko tuokaan. Itsekin aikoinaan suunnittelin tuollaisen ostamista luovuttuani maastopyörästä, mutta ei tullut hankittua. Nyt ei ole joka paikassa näkynyt myynnissäkään.


      • alkup.tuna
        taas tätä kirjoitti:

        fillaripalstan lasten itkua, menisit sinäkin sinne kaltaistesi joukkoon tuunaan pinkkejä bmx-pyöriä, sekä linkitteleen ja hihitteleleen huutonet:ssa myytäville pyörille.

        Olet muuten paskanjauhantasi kanssa pikkuisen asiantujaa rasittavampi ja ikinä et muistaakseni antanut asiallista vastausta mihinkään.

        ja myöskin kokemusta polkupyöristä, toisin kuin sulla. Etkö todellakaan ymmärtänyt vastaustani, sitä ajoasennon mukavuutta sen "lepotangon" kanssa voi kokeilla juuri noin kuin mainitsin. Jos nimittäin meinaa asentaa sen niin kuin on tarkoitettu, eli vaakatasoon.

        En kyllä muista nähneeni nimimerkkiä asiantujaa täällä palstalla. Asiantuntija alias Tojonisti on kyllä tuttu nimimerkki :-)


      • ja asiantuntijan

        ero on siinä. että asiantuntija kirjoittaa pelkkää pa....a ja alkup.tuna pelkkää asiaa! Kuten nyt tämäkin, pelkkää asiaa... Mutta jos se Bilteman "asiantunteva" myyjä on myynyt teille sen "lepuutustangon", "tosi hyvä, voi vaihtaa asentoa" niin olkaa vain tyytyväisiä hankinnastanne... Ja muilla tiellä liikkujilla on hauskaa...


      • tässä asiassa
        ja asiantuntijan kirjoitti:

        ero on siinä. että asiantuntija kirjoittaa pelkkää pa....a ja alkup.tuna pelkkää asiaa! Kuten nyt tämäkin, pelkkää asiaa... Mutta jos se Bilteman "asiantunteva" myyjä on myynyt teille sen "lepuutustangon", "tosi hyvä, voi vaihtaa asentoa" niin olkaa vain tyytyväisiä hankinnastanne... Ja muilla tiellä liikkujilla on hauskaa...

        taitaa kuitenkin olla se, että "alkup. tuna" on vain "asiantuntija":n alter ego.

        Hyvin useinhan "alkup. tuna" tulee laukomaan "asiantuntija":n kirjoituksiin jotain niin naivia ja typerää, että "asiantuntija" voi vastaamatta lopettaa kirjoittamisen ko. ketjuun ja poistua näennäisenä "voittajana" "väittelystä".


      • en seuraa
        tässä asiassa kirjoitti:

        taitaa kuitenkin olla se, että "alkup. tuna" on vain "asiantuntija":n alter ego.

        Hyvin useinhan "alkup. tuna" tulee laukomaan "asiantuntija":n kirjoituksiin jotain niin naivia ja typerää, että "asiantuntija" voi vastaamatta lopettaa kirjoittamisen ko. ketjuun ja poistua näennäisenä "voittajana" "väittelystä".

        täysipäiväisesti kirjoittelua täällä. Mutta se on jäänyt mieleen että "asiantuntija" lähinnä hehkuttaa Yosemitea, haukkuu kalliimpia merkkejä, puhuu paskaa 45km/h keskinopeuksistaan pyöräteillä 80-100km lenkeistään, haukkuu kaikkia muita SUOMEN pyöräilijöitä.

        "alkup.tuna" taas kirjoittaa asiaa teknisissä asioissa.


      • Tojonisti
        alkup.tuna kirjoitti:

        ja myöskin kokemusta polkupyöristä, toisin kuin sulla. Etkö todellakaan ymmärtänyt vastaustani, sitä ajoasennon mukavuutta sen "lepotangon" kanssa voi kokeilla juuri noin kuin mainitsin. Jos nimittäin meinaa asentaa sen niin kuin on tarkoitettu, eli vaakatasoon.

        En kyllä muista nähneeni nimimerkkiä asiantujaa täällä palstalla. Asiantuntija alias Tojonisti on kyllä tuttu nimimerkki :-)

        Ikä voi paperilla olla vaikka mitä, mutta hyvä sen olisi heijastua kirjoituksissa ja sanomisissakin. Taitaa olla alkup.tuna itse tuo "asiantuntija". Harmi ettei tuosta pysty lyömään vetoa.

        Mielenkiintoista muuten, että minä olisin joku asiantuntija, kun pyörän mittariin on kertynyt luokkaa 400 - 500 km koko 2000-luvun aikana. :-D

        Mutta ei pitäisi sortua trollien ruokkimiseen, sillähän ne elävät. Yritän parantaa tapani tässä suhteessa.


      • alkup.tuna
        Tojonisti kirjoitti:

        Ikä voi paperilla olla vaikka mitä, mutta hyvä sen olisi heijastua kirjoituksissa ja sanomisissakin. Taitaa olla alkup.tuna itse tuo "asiantuntija". Harmi ettei tuosta pysty lyömään vetoa.

        Mielenkiintoista muuten, että minä olisin joku asiantuntija, kun pyörän mittariin on kertynyt luokkaa 400 - 500 km koko 2000-luvun aikana. :-D

        Mutta ei pitäisi sortua trollien ruokkimiseen, sillähän ne elävät. Yritän parantaa tapani tässä suhteessa.

        nimimerkki, jota ei ole vähään aikaan näkynyt. Hänellä oli jutut juuri noita, välitykset ei riitä, en viitsi ajaa alle 40km/h keskinopeudella, yosemite on paras, hiilikuitu on trikoo pelleille joiden keskinopeudet on 20km/h ja joita hän ohittelee, yms.

        Itse kirjoitin ennen nimimerkillä tuna, mutta erään asiantuntijan kanssa käydyn väittelyn jälkeen se nimimerkki olikin rekisteröity??? Joten nyt olen alkup.tuna.

        Ihan hauskoja väittelyjä hänen kanssaan oli, esim onko alumiineissa eroa, vai ovatko ne vaan markkinamiesten kikkoja. Halvat shimanon osat kestää yhtä hyvin kuin kalliimmat ja tosiaan hän ei viitsinyt osallistua edes sm-kilpailuihin, kun niissä ajetaan niin matalilla keskinopeuksilla :-)

        Kirjoitustyylisi on samanlaista kuin tällä asiantuntijalla, joten epäilen, että....... mutta olen toki mielelläni väärässä.


      • Tojonisti
        alkup.tuna kirjoitti:

        nimimerkki, jota ei ole vähään aikaan näkynyt. Hänellä oli jutut juuri noita, välitykset ei riitä, en viitsi ajaa alle 40km/h keskinopeudella, yosemite on paras, hiilikuitu on trikoo pelleille joiden keskinopeudet on 20km/h ja joita hän ohittelee, yms.

        Itse kirjoitin ennen nimimerkillä tuna, mutta erään asiantuntijan kanssa käydyn väittelyn jälkeen se nimimerkki olikin rekisteröity??? Joten nyt olen alkup.tuna.

        Ihan hauskoja väittelyjä hänen kanssaan oli, esim onko alumiineissa eroa, vai ovatko ne vaan markkinamiesten kikkoja. Halvat shimanon osat kestää yhtä hyvin kuin kalliimmat ja tosiaan hän ei viitsinyt osallistua edes sm-kilpailuihin, kun niissä ajetaan niin matalilla keskinopeuksilla :-)

        Kirjoitustyylisi on samanlaista kuin tällä asiantuntijalla, joten epäilen, että....... mutta olen toki mielelläni väärässä.

        Juu takaan ja alleviivaan, että ihan ensimmäistä kertaa olen täällä kirjoittamassa. On niin huonoja kokemuksia koko Suomi24:sta, kunnon rekisteröitymistä vaativia keskustelufoorumeja kun löytyy aihepiireittäin jokaiselle. En vain ole vielä mikään pyöräilyn harrastaja, joten en kehtaa liittyä mihinkään sellaiseen. Esim. MP-puolihan täällä on kauhea, ei pysty edes käymään katsomassa enää.

        Joo minun keskinopeus näyttäisi tosiaan olevan vain reilun 20 km/h ja se riittää kunnos kunto ja kenties varusteetkin paranevat, olen kyllä katsellut kiinnostuneena Yosemiteja mutta en kehunut niitä, hiilikuidusta en tiedä mitään, (ilmeisesti) halvoista Shimanon osista on huonoja kokemuksia Helkaman maastopyörästä jossa oli koko ajan joko vaihteet tai jarrut epäkunnossa, ja kaverin samanlaisesta putosi polkimetkin maahan keskiön levittyä pihamaahan (tosin en tiedä minkä merkkinen tämä osa oli).


      • alkup.tuna
        Tojonisti kirjoitti:

        Juu takaan ja alleviivaan, että ihan ensimmäistä kertaa olen täällä kirjoittamassa. On niin huonoja kokemuksia koko Suomi24:sta, kunnon rekisteröitymistä vaativia keskustelufoorumeja kun löytyy aihepiireittäin jokaiselle. En vain ole vielä mikään pyöräilyn harrastaja, joten en kehtaa liittyä mihinkään sellaiseen. Esim. MP-puolihan täällä on kauhea, ei pysty edes käymään katsomassa enää.

        Joo minun keskinopeus näyttäisi tosiaan olevan vain reilun 20 km/h ja se riittää kunnos kunto ja kenties varusteetkin paranevat, olen kyllä katsellut kiinnostuneena Yosemiteja mutta en kehunut niitä, hiilikuidusta en tiedä mitään, (ilmeisesti) halvoista Shimanon osista on huonoja kokemuksia Helkaman maastopyörästä jossa oli koko ajan joko vaihteet tai jarrut epäkunnossa, ja kaverin samanlaisesta putosi polkimetkin maahan keskiön levittyä pihamaahan (tosin en tiedä minkä merkkinen tämä osa oli).

        olen mielelläni väärässä. En kyllä näe mitään syytä, miksi et voisi joihinkin keskustelupaltoihin liittyä? Jokainenhan on joskus ollut aloittelija.

        En myöskään vähättelisi sinuna keskinopeuttasi, ihan kelpo arvo. Täällä tosiaan jotkut "mestarit" kehuskelee 30-40km/h keskareillaan, parhaimmilla lähemmäs 50km/h. Jokainen vähänkään itse ajanut tietää miten kaukana nuo jutut ovat totuudesta.


      • Tojonisti
        alkup.tuna kirjoitti:

        olen mielelläni väärässä. En kyllä näe mitään syytä, miksi et voisi joihinkin keskustelupaltoihin liittyä? Jokainenhan on joskus ollut aloittelija.

        En myöskään vähättelisi sinuna keskinopeuttasi, ihan kelpo arvo. Täällä tosiaan jotkut "mestarit" kehuskelee 30-40km/h keskareillaan, parhaimmilla lähemmäs 50km/h. Jokainen vähänkään itse ajanut tietää miten kaukana nuo jutut ovat totuudesta.

        Juu ei ole mitään muuta syytä kuin se, että ei jaksaisi ihan joka paikassa olla jäsenenä, kun olen sellainen jo kolmella moottoripyöräfoorumilla, kahdella autoaiheisella, lukuisissa hifi- ja tietokonepaikoissa ym. ym. (yhteensä parikymmentä paikkaa) ja minulla on tapana olla ns. aktiivinen jäsen, eli luen uudet viestit enkä malta olla kirjoittelematta, tämä tarkoittaa useiden tuntien urakkaa päivittäin. :-) Toki johonkin liityn, jos minusta "pyöräilijä" tulee. Voisihan sitä yrittää olla satunnainen kävijä.


      • Rane
        en seuraa kirjoitti:

        täysipäiväisesti kirjoittelua täällä. Mutta se on jäänyt mieleen että "asiantuntija" lähinnä hehkuttaa Yosemitea, haukkuu kalliimpia merkkejä, puhuu paskaa 45km/h keskinopeuksistaan pyöräteillä 80-100km lenkeistään, haukkuu kaikkia muita SUOMEN pyöräilijöitä.

        "alkup.tuna" taas kirjoittaa asiaa teknisissä asioissa.

        Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni sanon ettäjotta kyllä minä olen tykännyt triathlontangostani...ja taisin ostaa sen juurikin Biltemasta.

        Tuohon Asiantuntijan ja tunan kärhämään olen tainnut parikin kertaa osallistua. Tunan kannalla olen, kyllä jäppisen joka kellottaa jatkuvasti yli 40km/h keskareita pitäisi ehdottomasti osallistua johonkin kisaan.

        Hiilikuitufillareista kommentoin sen verran, että ne ovat vaikeahkossa maastossa parempia...ovat kevyempiä kantaa.


    • rasmus-nalle

      Etenkin vanhemmilla pyöräilijöillä usein näkee tavan, jossa triathlon-tanko on liki pystyssä. Siihen on mukava nojailla samalla kun pyörän ohjattavuus laskee minimiin ja ilmanvastus pysyy samana.

      • pulliaiselle

        "triathlontanko " on kyllä vain vaaraksi ! 20-35 km matkavauhdeissa ei siitä ole edes aerodynaamisessa mielessäkään mitään hyötyä. Toisekseen se on erittäin vaarallinen, koska jarrukahvat ovat kaukana ja tasapaino on heikkoa. En voi suositella kuin aika-ajoon kilpapyöräilijälle !


    • vanha muistelee..

      Itselläni oli aika-ajopyörässä tuollainen tanko ja siinä se on paikallaan, mutta sellainen on hengenvaarallinen normaaliliikenteessä ja muutenkin tarpeeton. Siis...vain kilpakäyttöön.
      Tämä oli kymmeniä vuosia kilpapyöräilleen kokemuksiin perustuva mielipide.
      ...vielä: kun näkee niitä telineitä tuolla tien päällä, on kuskilla ajoasento aina päin p..tä. Sillä lisätangolla ajaessa ei ikinä opi oikeaa ajotekniikkaa.

      • sinäkin olet

        sanomaan, että jonkun harrastepyöräilijän tms ajoasento on päin persettä.
        Lisäksi painotat aina kilpailukokemustasi, jota sinulla tuskin on ja jos tälläisiä meriittejä haluat käyttää lyö luuseri faktaa pöytään, äläkä ennen sitä arvostele muita ainakaan kokeneen kilpapyöräilijän näkökulmasta.

        Triathlontanko nyt tuskin on pesäpallomailaa paljonkaan vaarallisempi, mutta väärinkäytettynä molemmat voivat sitä olla.

        Pyöräily on individualistinen harraste, joka kaltaistesi wannabe-pikku-myyryläistenkin olisi hyvä ymmärtää.


      • harrastepyöräilijöiden
        sinäkin olet kirjoitti:

        sanomaan, että jonkun harrastepyöräilijän tms ajoasento on päin persettä.
        Lisäksi painotat aina kilpailukokemustasi, jota sinulla tuskin on ja jos tälläisiä meriittejä haluat käyttää lyö luuseri faktaa pöytään, äläkä ennen sitä arvostele muita ainakaan kokeneen kilpapyöräilijän näkökulmasta.

        Triathlontanko nyt tuskin on pesäpallomailaa paljonkaan vaarallisempi, mutta väärinkäytettynä molemmat voivat sitä olla.

        Pyöräily on individualistinen harraste, joka kaltaistesi wannabe-pikku-myyryläistenkin olisi hyvä ymmärtää.

        ajoasennot ovat päin persettä !! Useimmiten satula on liian korkealla, ajetaan jalka keskellä poljinta, alhaiset kierrosnopeudet 40-70 krs/min, satulat usein pystyssä / nokka alaspäin. Ohjaustanko on nostettu limitin yläpuolelle-ajetaan pystyssä kuin heinäseiväs ! ymv....


      • harrastepyöräilijät
        harrastepyöräilijöiden kirjoitti:

        ajoasennot ovat päin persettä !! Useimmiten satula on liian korkealla, ajetaan jalka keskellä poljinta, alhaiset kierrosnopeudet 40-70 krs/min, satulat usein pystyssä / nokka alaspäin. Ohjaustanko on nostettu limitin yläpuolelle-ajetaan pystyssä kuin heinäseiväs ! ymv....

        ovat vain sen verran sinua älykkäämpiä, etteivät tarvitse UCI:n kaltaista kattojärjestöä kertomaan millaisella pyörällä tai asennolla heidän täytyy keuhkonsa kuntolenkillä tuulettaa.


      • harrastepyöräilijät
        harrastepyöräilijät kirjoitti:

        ovat vain sen verran sinua älykkäämpiä, etteivät tarvitse UCI:n kaltaista kattojärjestöä kertomaan millaisella pyörällä tai asennolla heidän täytyy keuhkonsa kuntolenkillä tuulettaa.

        ucin sääntöjä tarvitsevat muutenkaan ! Varmaan ei juoksija laita kenkiään väärinpäin jalkaan tai loiki koko lenkkiä päästäkseen nopeammin-juokse tavallista pystymmässä säästääkseen selkäänsä ? Että semmoista tuuletusta !


      • viestistasi
        harrastepyöräilijät kirjoitti:

        ucin sääntöjä tarvitsevat muutenkaan ! Varmaan ei juoksija laita kenkiään väärinpäin jalkaan tai loiki koko lenkkiä päästäkseen nopeammin-juokse tavallista pystymmässä säästääkseen selkäänsä ? Että semmoista tuuletusta !

        ymmärtänyt, mutta sovitaan että asia on juuri kuten sanot.


      • huomannut
        viestistasi kirjoitti:

        ymmärtänyt, mutta sovitaan että asia on juuri kuten sanot.

        ettei sulla mene jakeluun mikään muukaan ! Ollos huoletta ! Muista ottaa lääkkeet ajallaan !


      • -henkka-
        huomannut kirjoitti:

        ettei sulla mene jakeluun mikään muukaan ! Ollos huoletta ! Muista ottaa lääkkeet ajallaan !

        voi että sedät on syönyt ärrimurripastilleja noh kunnon nokkaunet niin niiden vaikutus menee ohi


    • polkeepolkee

      Täällä ei taida olla yhtään aikuista lukemassa näitä? Sellasta joka oikeasti polkee yli 100km lenkkejä pävittäin ? Silloin kyllä älyää että tuosta lisätangosta on hyötyä varsinkin vastatuuleen polkiessa ellei omista maantiepyörää.

      • pikkuhiljaa

        Edellisen kanssa samoilla linjoilla, ehdoton peli!


      • asdgfasl
        pikkuhiljaa kirjoitti:

        Edellisen kanssa samoilla linjoilla, ehdoton peli!

        Ostin kärkkäiseltä 22 euron tangon ja tänään koitin sitä ensimmäisen kerran. En ota pois eli tosi hyvä kapistus. Keskinopeus nousi ja ajoasento oli parempi kuin ennen.


      • Kysynpä vain
        asdgfasl kirjoitti:

        Ostin kärkkäiseltä 22 euron tangon ja tänään koitin sitä ensimmäisen kerran. En ota pois eli tosi hyvä kapistus. Keskinopeus nousi ja ajoasento oli parempi kuin ennen.

        Hankitko myös jarrukahvat ja vaihtajat tangon päähän? Ilman jarrukahvoja tanko on kohtuuttoman iso riski ja ilman vaihtajia taas epämukava.


    • Pekka

      Makuasiosta on turha kiistellä...joillekin se sopii ja joillekin taas ei !!! Minusta se on ainakin hyvä lisä, sehän riippuu mistä ajo-asennosta kukin tykkää !!! Onhan siinä omat vaaransa, niin kun kaikella muullakin...mutta mielestäni pitkällä matkalla ihan OK, jos maatiepyörä ei sovi jonkin selkävian tai muun takia, niin kuin minulla !!!

      • Alkup. Maantiepyöräi

        Kanattaa muistaa, etteivät nuo lisätangot ole ylensä sallittuja kuntoajoissa. Heikentävät ohjattavuutta ja lisäävät kolarissa loukkaantumisriskiä sen verran, että ne katsotaan vaarallisiksi ajettaessa ryhmässä.

        Vaikka niitä kutsutaankin triathlontangoiksi, eivät ne ole sallittuja kaikissa triathlonkilpailuissakaan. Niitä saa käyttää vain ns. peesivapaissa lähdöissä.

        Kun lisätankoa kokeilee, niin tulee ymmärtää hallintalaitteiden hankalampi käyttö. Harvempi viitsii vetää jarruja uudelle tangolle, eikä vaihteenvalitsimiakaan usein siirretä pl. ne, jotka oikeasti ajavat pyörällä triathlon lähtöjä.

        Yksi suosittu käyttöalue noille tangoillle on triathlon harjittelu. Tuttu triathlonisti on virittänyt lisätangolla talvityömatkapyörän, jossa on sama ajoasento kuin kisapyörässä. Aika hurjan näköinen viritys, mutta tuloksia katsellessa lajinomaista ajoharjoittelua on ollut riittävästi.

        Miksi selkä ei kestäisi maantiepyörää? Itselläni on selkäongelmia ja oikean kokoinen maantiepyörä on ainoa, jolla voin ajaa pitkiä lenkkejä. Paino tuolla oikealla koolla, eikä pyörä saa olla ihan kisakireä ajoasennoltaan. Minullakin tankoa on nostettu reilut 20mm normaalista.


    • Anonyymi

      Mulla on hybridissä suoran tangon lisänä tuollaiset Biltemasta aikoinaan hankitut ja tykkään. Ajan muuten aika pystyssä eli stonga on 3 cm satulan yläpintaa alempana, mutta alamäissä on mukava lepuuttaa käsiä ja koko kroppaa nojaamalla kyynärvarsiin, Ilmanvastuskin pienenee huomattavan paljon. Meillä päin on jopa kilometrin alamäkiä. Asennettu aavistus yläviistoon ja muutenkinhan siinä käsien kiinnipitokohta nousee, niin lepää parhaiten siinä. 1-2cm levitin vehjettä ja laitoin niin leveelle kuin saan tankoon ja parempi on hengitellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe