Suositellaan KAUHU leffaa...

Veteranfan

Nimeltään UHKA (Them,2005) on Ranskalainen KAUHU elokuva,jossa ohjaajat David Moreau ja Xavier Palud lyövät luovat päänsä yhteen tähän erinomaiseen KAUHU leffaan.Idealtaan elokuva on melko yksinkertainen,jossa Ranskalainen pariskunta Clem(Ihastuttava Olivia Bonamy)ja Lucas(Michael Cohen)asuvat Romaniassa (Draculan kotimaa)Bukarestin kaupungin kupeessa vanhassa kartanossa.Eräänä iltana kartanoon saapuukin odottamattomia vieraita häiritsemään paria,leikittelevään tyyliin pelottelevia tunkeilijoita ei pahemmin näytetä elokuvassa,pelottavintahan on se mitä ei nähdä.

Uhkassa on erinomaisesti vältetty Hollywoodin tehosteiset KAUHU kliseet,täysin perinteisellä tavalla kuvattu elokuva keskittyy äänitehosteisiin ja rajalliseen valon käyttöön.Pimeitä kohtauksia on paljon ja ne ovat tunnelmaltaan piinaavia kuten pitääkin,äänitehosteisiin painottuvasta KAUHU leffasta tulee mieleen Evil Dead, muttei genrenä.

Ne jotka ovat kyllästyneet Hollywoodin kliseisiin KAUHU elokuviin,on tämä Uhka ehdoton tuttavuus.Alkuteksteissä taas kerrotaan elokuvan perustuvan todellisiin tapahtumiin,ainakin lopun ratkaisu on jotenkin moraalisesti siihen viittaava ja pelottavakin.

4

686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Duke..

      No mun mielestä tämä Uhka oli aika epäuskottava tai ainaskin minun oli vaikea samaistua pelkääjän rooliin, mutta näinpä se taitaa olla suurimmassa osassa nyky kauhuleffoja katellessa.

    • Mä en ainakaan saanut kyseisestä leffasta kummoisiakaan kiksejä, vaikkakin loppu kaikessa nihilismissään oli varsin vaikuttava.

      Jotenkin päähenkilöt jäivät vain niin etäisiksi, ettei heidän kohtalonsa jaksanut herättää suuriakaan tunteita.
      Mutta kaikkinensa ihan piristävä leffa, vaikken sitä kirjahyllyyni Maissilasten viereen hankikkaan:).
      ***½

    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      tuota nähnyt, pitääpä tsekata. Kiitos suosituksesta!

    • PinkCatz

      Ilmeisesti olen liian paatunut kauhuelokuvien katsoja koska tämä leffa oli minulle todella suuri pettymys...alku oli lupaava mutta paska mikä paska...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe