Rakkautta vai tuhoa

Minä mietin

Olemme olleet taistelu mielellä vaimoni kanssa jo jonkin aikaa, hän ei halua ammattiapua eikä muita selvittämään asioita. Olen yrittänyt oikein urakalla kuunella hänen jatkuvaa riidan haastamista kuten minulle neuvottiin ammatti auttajien tasolla, sillä minä menin juttelemaan sitten yksin tästä tilanteesta. Sillä tarvitsin jonkun jonka kanssa puhua. Olen nyt yrittänyt hieroa sopua mutta voisi sanoa että tilanne on räähdys herkkä. Itsellenikin ottaa lujaan etten sano takaisin niin että tuntuu. Yritän lasten takia että perhe ei joudu eroa kohtaan.
Onko muilla täläistä tilannetta ja kuinka olette selvinneet?

3

628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Siis mahtavaa jos olisikin mies joka haluaa parisuhdeneuvontaa tms. Wau, itse ainakin menisin heti. Yleensä oon törmännyt vaan miehiin jotka ei sitä halua.

Onkohan naisella joku vaikea kipukohta, että riitaa haastaa. Miksei halua keskustella kanssasi rauhassa? Jotenkin rakentavasti.

Itse en suostuisi kuuntelemaan hetekeäkään haastamista. Suostuisin vain normaaliin keskusteluun. Eli lopettaisin tilanteen menemäällä pois, tai sanomalla että vain normaalikeskustelu tai sanoisin että ovi on tuo. Siis miehelle jos mies haastaisi koko ajan. Nimittäin muuten se menee joillakin ihmisillä rajojen koetteluksi... joka jatkuu ja jatkuu. Vaatisin hyvää keskustelua, aina jos toinen haukkuu ja menisin pois tms. Ei saa kuunnella huutamista.

• ....

Ja sitten jos keskustelu mahdollinen, menee vähänkin asiattomaksi, niin voi sanoa että halua hyvää keskustelua positiivisesti ja rakentavasti. Mutta se ettei käsittäisi toista väärin, vaan ymmärtäisi hänenkin kannan.

• ex-rouva

Olen ollut samanlaisessa tilanteessa: mies ei suostunut ammattiauttajalle eikä juuri muutenkaan puhumaan solmussa olevista asioista. Menin yksi terapeutille. Erohan siitä tuli, en jaksanut yksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      42
      2116
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1893
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      95
      924
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      889
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      839
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe