proteiinit

unwritten

Miksi sellaisia "jauho"proteiineja juodaan ja missä vaiheessa reeniä proteiinia kannattaa ottaa, siis ennen vai jälkeen reenin? Millasta proteiinia kannattaisi käyttää? siis onko jokin tietty merkki joka on paras.

7

1092

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n11n44
      • kaiken kokenut

14 vuotias. No, ehkä olet useaa muutakin merkkiä kokeillut.

Kannattaa kokeilla eri merkkejä ja päätellä itse, kaikki eivät sovi kaikille. Itse en käytä teollisia jauheita kuin reissutilanteissa kun maitorahkaa/raejuustoa ei enää esim lentokoneeseen saa viedä käsimatkatavaroissa niin jotain täytyy evääksi keksiä.

• ja syy, miksi
        kaiken kokenut kirjoitti:

14 vuotias. No, ehkä olet useaa muutakin merkkiä kokeillut.

Kannattaa kokeilla eri merkkejä ja päätellä itse, kaikki eivät sovi kaikille. Itse en käytä teollisia jauheita kuin reissutilanteissa kun maitorahkaa/raejuustoa ei enää esim lentokoneeseen saa viedä käsimatkatavaroissa niin jotain täytyy evääksi keksiä.

nitä juodaan on se, että ei välttämättä saa tarpeeksi proteiinia lihasten kasvuun pelkällä ruoalla. Ennen treeniä, 1-2 h, juotu pirtelö "sulaa" hitaasti ja antaa pitkälle energiaa. Hart Sport yms niin sanotut urheilujuomat on markkinamiesten huiputusta, sokerivettä, jolle on lätkäisty hieno nimi ja hieno hinta. Mikä tahansa mehu, johon heitetään vähän suolaa ajaa saman asian, eli palautumiseen treenin jälkeen hien mukana menetetyt mineraalit saadaan takaisin ja nestetasapaino kuntoon.

• typerät kuvat

Lopeta toi tyhmien kuvien ja linkkien lähettely, sut on ilmoitetu jo ylläpidolle jatkuvista linkkien massapostaamisesta.

• TommyBoy

Niin, on niitä muutakin kuin jauheina. Esim. patukoina ja valmiina juomina löytyy myös. Jauheissa lienee se etu, et ne on edullisia, helppo annostella omiin tarpeisiin ja muuta ylimääräistä tavaraa ei ole paljoa (puhtaus).

Proteiinia otetaan, jotta treenien teho monessakin mielessä olisi mahdollisimman hyvä. Tavallisen treenaajan kannattanee varoa turhan innokasta jauheilua - näke paljon sitä, että se lisäravinteiden otto on tärkeämpää kuin itse treenaminen. Bad mistake! Toki saa kuntoilijakin paremman tehon pienellä proteiinibuustilla.

Itse treeni "hajottaa" lihaksia. Siksi kovaa trenaavan kannattaa ottaa oikeanlaista proteiinia ennen treeniä. Ja taas treenin jälkeen palautumiseen ja lihasten rakentamiseen tarvitaan taas proteiinia. Tämän ei tarvitse olla kehon rakennusta eikä edes salihommia - kyseessä voi olla esim. aktiivijuoksija tms.

Jos oikein aletaan hienostelemaan, on todettu, että olisi hyvä saada mahdollisimman erilaisia proteiinilaatuja. Yksi hyvä on se keltaisessa pusissa oleva jauhe... mitähän se oli merkiltään. Se on yksi edullisimmista ja yhdessä sortissa on kolmea eri laatua. Laatu = eri lähteistä saadut proteiinit sekä myös pilkkomisaste eli kuinka nopeasti proteiini imeytyy. Eli olisi hyvä saada eri lähteistä saatuja proteiineja (soija, hera, muna jne.) ja eri imeytymisnopeudella (pilkotut versus isolaatit).

Joillain proteiineilla on todettu myös rasvanpolttoa edistävää vaikutusta (muistaakseni soijaisolaatilla ainakin).

• taas tätä

paskanjauhantaa ! Unohtakaa nämä palkkari protskuuhöpinät heti alkuunsa. Ihan turhaa spekulointia !

• haltuun

Oot saanut kommentteja mutta vain tuossa yhdessä oli vähän asiaa...
      Mutta mun vinkit sulle:

Aamuisin ja päivällä enemmän hiilihydraattipitoista ruokaa (siis hyviä hiilareita ei mtn sokereita jotka väsyttää vaan)mutta myös proteiinia esim. lihaa. Ja sit pari tuntia ennen salia ei pitäis syödä mtn vaan juoda vettä että jaksaa. Sit treenin jälkeen HETI palautusjuoma, joka sisältää sekä proteiinia että hiilihydraattia, jota tarvitaan myös palautumiseen!!! Mutta ei sais sis. sokeria mun mielestä. Ja sellainen kolme proteiinin jauhe ois hyvä...merkkejä on monenlaisia enkä ala mainostaa mtn. Mutta sellainen, missä on enemmän proteiinia kuin hiilareita, esim 50/40. Eli Gainomax ei ole hyvä palautumiseen, mutta välipalana se menee hyvin.
      Sit reilu tunnin päästä vasta ruoka eli kun veri on palautunut lihaksista ja on valmis sulattaa ruokaa vatsassa... Ja illalla kannattaa syödä maitoproteiinia että kroppa jaksaa rakentaa lihaksia koko yön eli ananasta ja rahkaa :)))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      56
      2950
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2711
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2431
    4. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2269
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1928
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1549
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      105
      1235
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1203
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe