Siis miehelläni, hän valmistui insinööriksi vuosi sitten. Tulee korotus syksyllä yli kolmeen tonniin. Tuohon vielä bonukset päälle.
Kunpa me sh:tkin voitaisiin tuollaista.... :(
Palkka 2 830 €/kk
14
4920
Vastaukset
- on kiva kuulla...
...että miehelläsi on tuommoinen palkka.
Oma vankka mielipide on, ettei niinkään se palkka = vaan ne työn antamat fiilikset, työn luonne, työssä vietetty aika (säännöllisyys), työssä kehittyminen ja työilmapiiri.
Omasta palkasta en mainitse mitään, mutta olen ns. tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseen =)
En myöskään ota kantaa sairaanhoitajien tilanteeseen, koska siitä on jo entuudestaan sata viitteellistä keskustelua... - kolmen
vuoden kuluttua jo yli tonni lisää mainitsemaasi peruspalkkaan.noin 5 vuoden sisällät aas tonni tai kaksi lisää ja kun hän on erikoistunut vuosien varrella johonkin tiettyyn alaan/asiakaskuntaan.Ja luonnut nimeään osaamisestaan työnantajien keskuudessa saa hän itse määritellä millä palkalla tulee yritykselle töihin.Jos hän pelaa kortit oikein niin alta 40-kymppisenä niin palkka 6000-9000 eur/kk.Joten kannusta ja tue miestäsi uralla niin pääset helpommalla sekä nauttimaan tiedän hyvistä yhteistuloista.
nim.kokemusta- #########
Tokko sä muuten olisit insinöriin haksahtanutkaan. Olen aina pitänyt teitä sairaanhoitajia fiksuina.
Ajattele vielä kerran olethan vasta 22 v, mikäli oikein ymmärrän. - kun mun
mies kohta valmistuu inssiksi..
- vapaa autoetu
En ole valmistunut mihinkään koskaan. Olen ns pitkän linjan esimies. Menin päälliköksi siivousliikkeeseen.
Työ ei vaan vastannut odotuksiani ja autoedun verotusarvo söi palkasta liikaa. Vaihdoin sitten muualle. - ent sh nyk ins.
Voin väittää kokemuksella, että sairaanhoitajaopinnot olivat kuin leikkikoulu ennen peruskoulua, verrattuna insinööriopiskeluun. Palkkaeron voisi kuvitella olevan vieläkin suurempi, mitä tulee koulutuksen vaativuuteen!
- jäleinen
kommentti (ensimmäinen)taitaa antaa siitä suuremmasta erosta hieman tietoa.
- siis se
jäleinen kirjoitti:
kommentti (ensimmäinen)taitaa antaa siitä suuremmasta erosta hieman tietoa.
toinen kommentti...
- kiinnostunut hommasta
Suoli24 on siitä hyvä paikka,että on asia mikä hyvänsä,niin nopeasti löytyy paikalle kirjoittaja,joka osaa kertoa asioiden oikean laidan vieläpä omilla kokemuksillaan perustellen.
Koskaan ennen en ole tavannut sh-ins. yhdistelmää,ja täällä se nyt on!
Haluaisin niin kovasti tietää enemmän asioista.
Minkälaista työtä teet nykyään?
Miten se eroaa sh:n työstä?
Onko se vastuullisempaa kuin ihmisten hoitotyö?
Onko henkinen kuormitus kovempaa verrattuna hoitsun duuniin?
Mikä erityisesti oli vaativampaa ins.koulutuksessa verrattuna sh:n koulutukseen?
Minkä alan ins.olet?
Itse en ole inssi,enkä hoitsu. - juupa juu
kiinnostunut hommasta kirjoitti:
Suoli24 on siitä hyvä paikka,että on asia mikä hyvänsä,niin nopeasti löytyy paikalle kirjoittaja,joka osaa kertoa asioiden oikean laidan vieläpä omilla kokemuksillaan perustellen.
Koskaan ennen en ole tavannut sh-ins. yhdistelmää,ja täällä se nyt on!
Haluaisin niin kovasti tietää enemmän asioista.
Minkälaista työtä teet nykyään?
Miten se eroaa sh:n työstä?
Onko se vastuullisempaa kuin ihmisten hoitotyö?
Onko henkinen kuormitus kovempaa verrattuna hoitsun duuniin?
Mikä erityisesti oli vaativampaa ins.koulutuksessa verrattuna sh:n koulutukseen?
Minkä alan ins.olet?
Itse en ole inssi,enkä hoitsu.tämä suoli24 on siitä hyvä että täällä kuku tahansa saa olla mikä haluaa. täällä nämä 6000-9000/kk tienaavaat DI:t ja ekonomit ovat pääosin vanhempien rahoilla eläviä lukiolaispoikia tai työttömiä.
- .__.
juupa juu kirjoitti:
tämä suoli24 on siitä hyvä että täällä kuku tahansa saa olla mikä haluaa. täällä nämä 6000-9000/kk tienaavaat DI:t ja ekonomit ovat pääosin vanhempien rahoilla eläviä lukiolaispoikia tai työttömiä.
Niinpä, kohta on edessä tilanne, jossa yhtä ammattitaitoista työmiestä/naista kohti on viisi insinööriä. Siellä ei keskinkertaisuudet pärjää. 10%
tienaa 50% palkkasummasta. Muut tyytyvät siihen mitä saavat.
- tuo on suuri summa
ulkomailla tuo 2800e on miehen palkka yliopisto koulutuksella! Ja kuinka moni suomalainen nainen saa noin korkeaa palkkaa?
- joo-o"
taitaa viestiketjun aloittaja puhua MIEHESTÄÄN ei sh:n töistä.
- pitäis saada
Ainakin niin paljon tai oikeestaan 3500 kuussa kun ekonomi tuttavanikin saa. Kyllä tää on väärin ja mä sentään silittelen sairaitten päitä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm89812J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 59738
- 119734
- 109675
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114583- 47570
- 18528
Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64502