Lävistyksiä lasten kanssa työskentelevillä?

mariaaana

Onko ketään joka työskentelee lasten kanssa ja omistaa lävistyksiä? Esim koululla tai päiväkodissa? Oletteko saaneet millaisia kommentteja lävistyksistä?

6

628

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulevista murheista

Minä en ottaisi lävistyskoruja käyttävää mihinkään työhön lasten pariin. Tehtyjen selvitysten mukaan lävistetyt ovat muita useammin mm. riskikäyttäytyjiä, väkivaltaisia, huumeiden käyttäjiä, tupakoivia, itsetuhoisia, matalasti koulutettuja jne. Lävistyskorujen käyttö on varsin tunnusmerkillistä myös seksuaalista väkivaltaa kohdanneilla, ja hyvin monet väkivallan uhrit tulevat syyllistymään myöhemmin itse vastaavaan.

• joku

Haloo!!
        Typerää ja erittttäin vanhentunutta ennakkoluuloa. Mulla on lävistyksiä mm. kielessä ja kulmassa ja oon lähes valmis luokanopettaja. Kukaan ei o koskaan tällä saralla asiasta mitään sanonu ei edes kattonu vinoon. Asenteesta se on kiinni, miten suhun suhtaudutaan, ku on läväreitä. Just riskikäyttäjä, väkivaltanen jne. Bite me sanon minä. Minä ainaki oon henk koht erittäin tykätty, erittäin luotettava, en ikinä koskenukkaan mihinkään huumaaviin enkä ikinä koskiskaan saati, että oisin väkivaltanen tai matalasti koulutettu. Eli valmistumassa yliopistosta ja alottamassa ammattikorkeaopintoja. Että siinä sulle. Sitä paitsi lävistyskoruihin taikka tatuointeihin ei edelleenkään löydy tyhjentävää perustelua. Se on vain yksinkertasesti oma henk koht valinta ottaa sellanen eikä sitä pysty kellekään perustelemaan. Älkää ihmiset todellakaan ottako tätä varotussignaali kirjottajaa tosissaan. Vaikuttaa nimittäin olevan erittäin kapeakatseinen, syrjivä ja vanhakantanen ajattelija. Siirry pliis nykyaikaan.

• joku"
        joku kirjoitti:

Haloo!!
        Typerää ja erittttäin vanhentunutta ennakkoluuloa. Mulla on lävistyksiä mm. kielessä ja kulmassa ja oon lähes valmis luokanopettaja. Kukaan ei o koskaan tällä saralla asiasta mitään sanonu ei edes kattonu vinoon. Asenteesta se on kiinni, miten suhun suhtaudutaan, ku on läväreitä. Just riskikäyttäjä, väkivaltanen jne. Bite me sanon minä. Minä ainaki oon henk koht erittäin tykätty, erittäin luotettava, en ikinä koskenukkaan mihinkään huumaaviin enkä ikinä koskiskaan saati, että oisin väkivaltanen tai matalasti koulutettu. Eli valmistumassa yliopistosta ja alottamassa ammattikorkeaopintoja. Että siinä sulle. Sitä paitsi lävistyskoruihin taikka tatuointeihin ei edelleenkään löydy tyhjentävää perustelua. Se on vain yksinkertasesti oma henk koht valinta ottaa sellanen eikä sitä pysty kellekään perustelemaan. Älkää ihmiset todellakaan ottako tätä varotussignaali kirjottajaa tosissaan. Vaikuttaa nimittäin olevan erittäin kapeakatseinen, syrjivä ja vanhakantanen ajattelija. Siirry pliis nykyaikaan.

Nii ja vielä sen verran sulle "varotussignaali"-ei kannata niitä äitin tai isukin puheita ja paasauksia ihan suoralta kädeltä aina ottaa täyteen toteen.

• yksi:)

Hei!
      Itse olen lastenhoitaja, työskennellyt päiväkodeissa ja omistan nenälävistyksen. Enpä ole siitä mitään muuta kuullut, kuin muutamalta lapsukaiselta että mikä tuo on?:)
      Huh, aika käsittämätön tuo vastaus jonka kysymykseesi olet saanut "varoitussignaali tulevista murheista". Ihan hullua tekstiä häneltä!

• <nimimerkki>

Olin eka- ja tokaluokkalaisten iltapäiväkerhossa puoli vuotta töissä, omistin 3 lävistystä. Lapset olivat kielilävistyksestäni ihmeissään, mutta sen suurempaa haloota niistä ei tullut.

Niin ja juu, ei ole merkki huonosti koulutetusta plaplapla henkilöstä, lukion kävin hyvin arvosanoin, en tupakoi tai tue väkivaltaa - silti omistan nyt 5 lävistystä... Kakkapuhetta moiset :D

• vähän päiväkodista

ja johtajasta antaako pitää lävistyksiä. Varsinkin jos ne on sellaisessa paikassa että saattaa vaikka jäädä kiinni tai lapsi saattaa kiukutessaan takertua siihen kiinni. Sitä kannattaa kysellä etukäteen töihin mennessä. Siellä missä minä olin töissä ja harjoittelijoita tuli niin joutuivat ottamaan kulma ja huulilävistykset pois ja nenästä jos oli rengas mutta nappi nenän varressa sai olla samoin kielilävistys kun se ei näkynyt.Korviksia sai olla kunhan eivät olleet roikkuvia malleja,juuri tuon takia jos takertuu johonkin kiinni. Siis paikkakohtainen tuo lävistyksien salliminenkin..

Kannattaa kysellä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      49
      2369
    2. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      150
      1950
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      58
      1875
    4. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      43
      1798
    5. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      115
      1589
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      55
      1201
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      72
      1162
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      83
      1115
    9. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      143
      939
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      901
    Aihe