Minkä kiloisilla painoilla te treenaatte hauista ? Minä ite treenaan 10 kg painoilla, minkälaista ruokavaliota suosittelette ? Itse otan aina elovena muroja,joqurttia,maitoa vielä,tuotemehua,ruisleipää missä on kunnolla leikkeleitä yn.. Onko aamupalani sopiva? Entä minkälainen lounas minulla tulisi olla?
*Eikä Vittuiluu*
Kyssä !14 wee
3
514
Vastaukset
- kysyä
Turha kysellä mitään painoista, jokaisella painojen käyttö on yksilöllistä.
Jos nostelet 10kg puntteja niin entäs sitten?
JOku nostelee 30 kilon painoilla, entäs sitten?
Painojen vertailu on kakaroitten touhua ja ko henkilöt kuuluu sarjaa "salihihittelijät" jotka tiirailee mitä muut nostavat, kun nostavat vähemmän niin alkaa vähättely ja oma ego kasvaa taas roimasti. Kun tulee henkilö joka nostaa 10 kiloa enemmän niin egon romahdus kuuluu salin perälle asti.- n11n44
Mut olisin vaa kysyny ! RUOKAVALIOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
- Njeps
Kuten edellinen sanoi, painojen kokoon on vaikea ottaa kantaa.
Sehän riippuu siitä, kuinka hyvässä kunnossa itse on, kuinka
paljon painaa, kuinka paljon on lihasta jne. jne.
Sitten täytyisi vielä tietää sekin, että mikä on sen nostelun tavoitteena.
Haetko pelkkää kunnon kohotusta ja kiinteytystä, vai lisää lihasta.
Lihasmassaa haettaessa lyhyemmät sarjat (8-10 toistoa * 3),
kiinteytystä pienemmillä painoilla, mutta pidemmillä sarjoilla.
Painot säädät sen mukaan, millä saat sen n. 3kpl 8-15 toiston
sarjaa tehtyä, niin että ne tuntuvat kunnolla.
Yhdelle lihasryhmälle sellaiset 3-4 eri liikettä.
Painoahan voi lisätä sitä mukaa, kun lihaskunto kasvaa.
Ruokavalion kanssa en alkaisi kovin tarkaksi, koska olet
vielä noin nuori ja kasvuiässä. Pidä huoli ainakin siitä,
että syöt riittävästi, koska tosiaan kasvat vielä. Et kai
halua, että kasvusi pysähtyy kun et syö riittävästi? Lihasten
kehittyminen vaatii energiaa, eli syö sen verran, ettei ole
jatkuvasti nälkä. Älä kuitenkaan liikaakaan syö, ei siis
ähkyksi asti. Siten että nälkä lähtee, mutta ei tule vielä raskas olo.
Ruokana parhaiten toimii ihan perinteinen ruoka, kunhan vältät
kovin rasvaisia ruokia (paljon yli 10% rasvaa), syöt tarpeeksi
proteiinipitoista (kala, liha, raejuusto, tonnikala, rahka jne.),
etkä syö ihan älyttömiä määriä hiilareita, eli pastaa, riisiä,
leipää jne. Niitäkin siis saa ja on hyväkin syödä, mutta
pitää määrät järkevinä. Niistä saa kuitenkin helposti energiaa.
Ruisleipä on aina fiksumpi valinta kuin vaalea leipä.
Aamupala kuulosti hyvältä ja terveelliseltä. Muutenkin hedelmät
ja kasvikset ovat hyväksi ja niitä voi syödä hyvällä omallatunnolla,
toisin kuin jotain sipsejä ja isoja karkkipusseja :)
Kyllä siis herkutellakin saa, kunhan määrät ovat järkeviä.
Ei nuoren ihmisen kannata itseään kiusata kieltäytymällä kaikista
herkuista. Menee maku koko elämästä. Älä ota treenailua liian
tosissasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463