Ostin noin vuosi sitten itselleni epilaattorin, koska sillä saa karvat todella kätevästi pois. Ainut ongelma on se, että minulle jää epiloinnin jälkeen sellaisia punaisia näppyjä. Osaako kukaan neuvoa, mitä voidetta tms. minun tulisi käyttää epiloinnin jälkeen, jotta ihoni ei ärtyisi niin paljoa??? kiitos jo etukäteen!!! :)
Iho ärtyy epiloinnista...
5
7011
Vastaukset
- ärtyy
Itse en tosin ole vielä ehtinyt epilaattoria käyttää kovin kauaa. Kuinka kauan nuo kainalosi sitten punoittavat? Itselläni punoitus ym. häipyy viimeistään tunnin sisällä... Olethan myös varmistanut että ihosi on täysin puhdas ja kuiva ennen kuin epiloit? Ehkä ei kannata käyttää mitään voidetta heti epiloinnin jälkeen... Mieti myös josko dödösi ärsyttää ja kuivattaa ihoa, jolloin se epiloitaessa reagoi vahvasti. Muuta en osaa neuvoa, kuin voiteesta sen verran että kannattaa suosia jotakin melko kevyttä ja kenties viilentävää...
- dsklasdjklasdjkljka
Eikö se oo ihan normaalia, että ärtyy? Ostin just epilaattorin, ja ohjeissa lukee, et jos ei 36 tunnissa katoa ärsytys, pitää mennä lääkäriin. Mut siis ohjeissa sanotaan myös, et kannattais epiloida illalla, että saan yön rauhoituttua. Kyllä mulle itellenikin aina tulee karvatupet punasiks, kai se nyt on iha oletettavaa, kun kerran karvat sieltä pois revitään. Kuinka kauan sulla kestää punoitus? Yleensä itte epiloin illalla ja aamulla on taas nätit.
- - J -
Mä ostin philipsin satin ice-epilaattorin monta monta vuotta sitten, mutta jäi kaappiin hyvinkin nopeasti koska a)sattui aivan järjettömästi b) iho oli punaisen kirjava pitkään sen jälkeen c)karvat kasvoi ihon alle
Mutta mäpä olinkin hölmö enkä tehnyt mitään esi enkä jälkivalmisteluja. Muutama pvä sitten muistin laitteen olemassaolon, ja päätin kokeilla sheivaukseen tympääntyneenä.
Ei sattunut pahemmin, pistelyä ja nipistelyä, muttei mitään infernaaliseen viittaava.
Epiloin just illalla, että saa yön olla rauhassa.
Koska aamulla oli jo niin ok, niin uskalsin 2pvää myöhemmin epiloida uudelleen.
Mä tein siis näin:
Ennen epilointia:
pesin ja kuivasin sääret hyvin, sipaisemalla talkkia sääriin kauttaaltaan
Epiloinnin jälkeen:
- pyyhkäisin kevyesti pyyhkäisin irtokarvat pois (ylhäältä alas)
- sen jälkeen desinfiointiainetta käsiin ja pyyhin kevyesti säären kauttaaltaan aineella
- kun desinf.aine kuiva, levitin ohuen kerroksen aloe vera -geeliä
- lopuksi aqualan plus´saa
Testasin huvkseni toisella kerralla novalanin aloe vera -hoitoöljyä desinfiointiaineen jälkeen, mutta se on liian rasvaista ja tukkii huokosia, joten tuli muutamia näppyjä seuraavana päivänä. Toinen koipi, jolle tein em litanian pysyi edelleen hyvässä kuosissa.
(Mutun pohjalta avain on tuossa desinfioinnissa sekä tarpeeksi kevyessä loppukosteutuksessa /rauhoituksessa)
Aqualan plussaa käytän pääasiassa kasvoille, monet (hyvinkin tyyriit) voiteet läpikäyneenä tuo tuntuu sopivan herkälle ja kuivalle hipiälleni.
Niin, ja tajusin iskeä hippasen desinfiointiainetta myös kainalojen sheivauksen jälkeen; vaikka kuinka hikoilen, niin eipä haise enää! Käytän myös aloe vera -dödöä, jossa ei ole alkoa eikä alumiinia.- - J -
suihkun jälkeen kuivaan sääret vähän kovemmin pyyhkeellä, ja pyrin kuorimaan kintaalla useamman kerran viikossa....
- Testattu on!
- J - kirjoitti:
suihkun jälkeen kuivaan sääret vähän kovemmin pyyhkeellä, ja pyrin kuorimaan kintaalla useamman kerran viikossa....
http://82.116.235.22/epages/skindoc.axl?ObjectPath=/Shops/skindoc/Categories/Karvanpoisto
ja sieltä se InGrow Go
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760