Mikä mun miestä vaivaa? Voiko haluta vielä jatkaa mun kanssa vai onko vaan saamaton? Ollaan asuttu puoli vuotta erillään, yhteydessä ei olla oltu paljonkaan. Nähty viimeksi 4 kk sitten. Avioeron olisi voinut vahvistaa jo 2 kk sitten. Mies ei ole sitä tehnyt. Hänellä on toisia naisia silloin tällöin, jotain yhden illlan juttuja. Minä olen sanonut, että en ole valmis tekemään päätöksiä nyt. Tarvitsen aikaa työstää asiaa omassa päässäni. Luultavasti päädyn lopulliseen eroon, mutta minulla ei ole kiire sen suhteen. En voi kiirehtiä prosessia omassa päässäni, se menee omaa rataansa.
Mies ilmaissut, että tietää olevansa paska ja että minä ansaitsen parempaa. Yrittääkö hän marttyyrina kerätä minulta säälipisteitä, jotta sanoisin, että "et ole paska, olet vain heikko ja että haluan jatkaa vielä" vai eikö hänestä ole miestä tekemään lopullista päätöstä yksin. Mies pyytää minua osallistumaan eron vahvistamiseen vedoten siihen, että hänestä ei ole mieheksi minulle. Onko tämä taas säälin keräämistä vai vastuunlaistamista? Minä en vaan tässä vaiheessa halua tehdä päätöksiä. Prosessoin asiaa omaa tahtiani, siihen kaiketi minulla on oikeus. Miksi mies ei tee ratkaisevaa liikettä? Jauhan varmaan samaa asiaa eri sanoin. No antakaa mielipiteitä, jos teillä on kokemusta tai muuten tuntumaa tämän kertomuksen perusteella.
Lainaa
Miksi mies ei vahvista avioeroa?
21
2311
Vastaukset
- Eronnut kauan sitten
Ensimmäinen vaihe kun eroilmoitus jätetty on puoli vuotta.Ellei sitä ennen peruta.Käyt allekirjoittamassa maistraatissa sen.Viranomaiset käy hakemassa siihen allekirjoituksen.Siis ero astuu voimaan vaikka toinen osapuoli ei sitä haluaisikaan.Minä yksin sain eron.
Avioeroa haetaan KÄRÄJÄOIKEUDESTA ei mistään maistraatista.
Ekan vaiheen hakemuksella alkaa harkinta-aika. Se kestää vähintään 6kk, mutta ellei vielä 12kk jälkeen kumpikaan ole hakemut avioeroa, koko prosessi raukeaa. Tietenkin sen voi aloittaa alusta...
Avioeron saa vaikka "erotettava" onkin "haluton"... loppupelissä haastemies (=viranomainen) vie tiedoksiannon hänelle.
- Höh-höh-höh
"--- Minä en vaan tässä vaiheessa halua tehdä päätöksiä. Prosessoin asiaa omaa tahtiani, siihen kaiketi minulla on oikeus. Miksi mies ei tee ratkaisevaa liikettä? Jauhan varmaan samaa asiaa eri sanoin. --- "
Ai, että ainoastaan sinulla on oikeus tehdä prosessia omaan tahtiinsa? Eikö miehellä ole sama oikeus? Mitä sinä häntä hoputat, kun et itsekään ole valmis eron eteenpäin viemiseen? Höh!- ap täällä
Ehdottomasti miehellä on oikeus prosessoida eroa omaan tahtiina. Sitä en yrittänyt viestissäni kritisoida. Mietiskelen vaan sitä, että voiko olla niin, että mies kuitenkin haluaisi jatkaa avioliittoa kanssani, mutta ei koe olevansa arvollinen olemaan minun puolisoni? Vai onko kyse siitä, ettei mies kykene tekemään päätöstä? Vai siitä, ettei hänkään ole valmis siihen? Sitä valmiutta minä tässä mietin, koska toisaalta painostaa minua tekemään ratkaisun, koska ei kestä omaa pahaa oloaan. Minä olen sitä mieltä, että jos hän ei kestä omaa pahaa oloa, hänen pitää ratkaista tilanne ITSE, eikä painostaa minua ratkaisemaan tilannetta. Mutta jos kyse on siitä, että hän haluaisi jaktaa, niin ymmärrän, ettei hän ratkaise tilannetta. Tilanteemme on ajautunut aikamoiseen umpikujaan. Minä haluaisin jatkaa avioliittoa, siksi en ole eroa vahvistanut, mutta järki pistää vastaan. Siksi minäkin mietin asiaa.
- on olemassa...
ap täällä kirjoitti:
Ehdottomasti miehellä on oikeus prosessoida eroa omaan tahtiina. Sitä en yrittänyt viestissäni kritisoida. Mietiskelen vaan sitä, että voiko olla niin, että mies kuitenkin haluaisi jatkaa avioliittoa kanssani, mutta ei koe olevansa arvollinen olemaan minun puolisoni? Vai onko kyse siitä, ettei mies kykene tekemään päätöstä? Vai siitä, ettei hänkään ole valmis siihen? Sitä valmiutta minä tässä mietin, koska toisaalta painostaa minua tekemään ratkaisun, koska ei kestä omaa pahaa oloaan. Minä olen sitä mieltä, että jos hän ei kestä omaa pahaa oloa, hänen pitää ratkaista tilanne ITSE, eikä painostaa minua ratkaisemaan tilannetta. Mutta jos kyse on siitä, että hän haluaisi jaktaa, niin ymmärrän, ettei hän ratkaise tilannetta. Tilanteemme on ajautunut aikamoiseen umpikujaan. Minä haluaisin jatkaa avioliittoa, siksi en ole eroa vahvistanut, mutta järki pistää vastaan. Siksi minäkin mietin asiaa.
Näihin kysymyksiin saat parhaiten vastauksen häneltä itseltään!
Minun arvaukseni on, että mies ei uskalla tehdä päätöstä, koska silloi VASTUU OLISI HÄNELLÄ. Jos ja kun sinä teet eropäätöksen, niin hän voi sitten itselleen aina selittää, että se olit SINÄ, joka tämän ratkaisun teki.
Selitys on hyvä siinä tapauksessa, jos hommat jatkossa menee pieleen... Jos hommat taas jatkossa miehellä sujuu hyvin, niin hän on iloinen siitä, että SINÄ teit ratkaisun.
Sitten tietysti on aina olemassa se monelle miehelle tyypillinen ratkaisu, että etsiskelee koko ajan uutta naista ja pitää avioliittoanne ikäänkuin varalla vielä. Ja heti, kun sopiva nainen ilmaantuu, hän on aivan vlamis tekemään eropäätöksen. - ...............
ap täällä kirjoitti:
eiköhän olisi parasta, että keskustelisit asiasta ihan nokikkain miehesi kanssa. Täällä tuskin vieraat ihmiset osaavat antaa oikeita neuvoja.
- samainen ap
............... kirjoitti:
eiköhän olisi parasta, että keskustelisit asiasta ihan nokikkain miehesi kanssa. Täällä tuskin vieraat ihmiset osaavat antaa oikeita neuvoja.
oikeat vastaukset saisi mieheltä, joka ei suostu vastaamaan puhelimeen, ei viesteihin, saatikka tapaamaan nokikkain. En minä teiltä ratkaisuja ja varmoja vastauksia pyydäkään, vain arvailuja, olenko lainkaan oikeilla jäljillä omissa arvailuissani. Tällaisessa tilanteessa ei aina uskalla luottaa pelkästään omiin arviohin. Siksi vaan kartoitan olenko lainkaan kartalla. Ei sen vakavampaa.
- vellihousut äijät
samainen ap kirjoitti:
oikeat vastaukset saisi mieheltä, joka ei suostu vastaamaan puhelimeen, ei viesteihin, saatikka tapaamaan nokikkain. En minä teiltä ratkaisuja ja varmoja vastauksia pyydäkään, vain arvailuja, olenko lainkaan oikeilla jäljillä omissa arvailuissani. Tällaisessa tilanteessa ei aina uskalla luottaa pelkästään omiin arviohin. Siksi vaan kartoitan olenko lainkaan kartalla. Ei sen vakavampaa.
Oma exäni ilmoitti hankkineensa kämpän ihan out of the blue. Oli kuulemma ahdistunut ja harkitsi eroa. Se oli ihan valtava järkytys tajuta että toinen voi tehdä noin selän takana puhumatta sille toiselle mitään ja kun oli 2 pientä lasta vielä. Miten suhdetta voi parantaa, jos ei tiedä siinä olevan toisen kannalta vikaa?
No hän muutti pois ja seuraava puoli vuotta pohdittiin haetaanko eroa vai ei. Kerta toisen jälkeen sain pettyä, kun halusi eroa ja sitten hetken päästä taas ei. Pistin 1. vaiheen sitten itse ja sanoin, että on puoli vuotta aikaa päättää haluaako sitä eroa. MInä en halunnut, mutten suostunut olemaan kynnysmattonakaan. Puolen vuoden päästä sitten 2. vaiheen papereiden jälkeen halusi lopullista eroa ja se haettiin. Syykin selvisi kun 2 vkoa eropäätösen tulosta selvisi, että kaiken venkoilun takana oli tuon puolen vuoden harkinta-ajan ajan ollut toinen suhdeviritelmä.
Koomista tässä on se, että vieläkin saan joskus kuulla, että minä halusin/hain eroa! Mitä muutakaan siinä tilanteessa olisi voinut tehdä kun kaikki luottamus toiseen oli mennyt. On se kumma kun jotkut miehet ei ota vastuuta ja hae sitä eroa, jos yhdessäkään ei voida enää asua. Ei toista ihmistä voi pitää hyllyllä siltä varalta, että uutta ja ehompaa ei löydykään. Tunteet ne on sillä jätetylläkin.
Teillä on käsittääkseni vielä päätöksen jälkeen 6 kk aikaa, jonka jälkeen ero raukeaa jos sitä ei lopullisesti haeta. Eiköhän olisi aika nostaa asiat pöydälle ja päättää yhdessä miten edetään? Jos et miestä saa kiinni, niin kannattaisiko sitä eroa ihan itsensä takia harkita. Ettehän te nytkään ole yhdessä? - ap taas
vellihousut äijät kirjoitti:
Oma exäni ilmoitti hankkineensa kämpän ihan out of the blue. Oli kuulemma ahdistunut ja harkitsi eroa. Se oli ihan valtava järkytys tajuta että toinen voi tehdä noin selän takana puhumatta sille toiselle mitään ja kun oli 2 pientä lasta vielä. Miten suhdetta voi parantaa, jos ei tiedä siinä olevan toisen kannalta vikaa?
No hän muutti pois ja seuraava puoli vuotta pohdittiin haetaanko eroa vai ei. Kerta toisen jälkeen sain pettyä, kun halusi eroa ja sitten hetken päästä taas ei. Pistin 1. vaiheen sitten itse ja sanoin, että on puoli vuotta aikaa päättää haluaako sitä eroa. MInä en halunnut, mutten suostunut olemaan kynnysmattonakaan. Puolen vuoden päästä sitten 2. vaiheen papereiden jälkeen halusi lopullista eroa ja se haettiin. Syykin selvisi kun 2 vkoa eropäätösen tulosta selvisi, että kaiken venkoilun takana oli tuon puolen vuoden harkinta-ajan ajan ollut toinen suhdeviritelmä.
Koomista tässä on se, että vieläkin saan joskus kuulla, että minä halusin/hain eroa! Mitä muutakaan siinä tilanteessa olisi voinut tehdä kun kaikki luottamus toiseen oli mennyt. On se kumma kun jotkut miehet ei ota vastuuta ja hae sitä eroa, jos yhdessäkään ei voida enää asua. Ei toista ihmistä voi pitää hyllyllä siltä varalta, että uutta ja ehompaa ei löydykään. Tunteet ne on sillä jätetylläkin.
Teillä on käsittääkseni vielä päätöksen jälkeen 6 kk aikaa, jonka jälkeen ero raukeaa jos sitä ei lopullisesti haeta. Eiköhän olisi aika nostaa asiat pöydälle ja päättää yhdessä miten edetään? Jos et miestä saa kiinni, niin kannattaisiko sitä eroa ihan itsensä takia harkita. Ettehän te nytkään ole yhdessä?Vellihousuja varmaan kummankin miehet tosiaan. Meillä on siis vielä 4kk aikaa ennenkuin ero on joko vahvistettava avioeroksi tai sitten homma raukeaa ja avioliitto jää voimaan. Totta on, että asiat pitäisi nostaa esiin, mutta minä olen kaiketi sen verran jääräpää, että pakotan miehen vastuunottamiseen. Itse en tee ainakaan vielä lopullista päätöstä. Jo senkin takia, että minä haluaisin suhteen vielä jatkuvan. Jos mies ei halua, hän ottakoo eron. Nyt ainakin tuntuu tältä. Siksi minussa elää pieni toivo, että olisiko vielä mahdollista, että avioliitto saataisiin toimimaan, olisko miehellä sittenkin halua yrittää vielä, kun ei ole vienyt kakkospapereita. Vai onko tosiaan vain vellihousu?!? Aika näyttää. Ei tämä ole päivän päälle tämä tilanne ratkaistava...
- siinä ne rajat
vellihousut äijät kirjoitti:
Teillä on käsittääkseni vielä päätöksen jälkeen 6 kk aikaa, jonka jälkeen ero raukeaa jos sitä ei lopullisesti haeta. Eiköhän olisi aika nostaa asiat pöydälle ja päättää yhdessä miten edetään? Jos et miestä saa kiinni, niin kannattaisiko sitä eroa ihan itsensä takia harkita. Ettehän te nytkään ole yhdessä?Se aika I-vaiheen paperin jättämisestä on 12 kk!
Eron saa aikaisintaan 6 kk kuluttua ja viimeistään on tehtävä II-vaiheen hakemus 12 kk:n kuluessa I-vaiheen hakemuksesta.
Jos II-vaihetta ei tuon 12 kk:n kuluessa haeta, asia raukeaa ja on taas aloitettava alusta I-vaiheen kanssa. - ap taas
siinä ne rajat kirjoitti:
Se aika I-vaiheen paperin jättämisestä on 12 kk!
Eron saa aikaisintaan 6 kk kuluttua ja viimeistään on tehtävä II-vaiheen hakemus 12 kk:n kuluessa I-vaiheen hakemuksesta.
Jos II-vaihetta ei tuon 12 kk:n kuluessa haeta, asia raukeaa ja on taas aloitettava alusta I-vaiheen kanssa.siis meillä tulee 4kk päästä tuo 12 kk täyteen.
- 1Man
ap taas kirjoitti:
Vellihousuja varmaan kummankin miehet tosiaan. Meillä on siis vielä 4kk aikaa ennenkuin ero on joko vahvistettava avioeroksi tai sitten homma raukeaa ja avioliitto jää voimaan. Totta on, että asiat pitäisi nostaa esiin, mutta minä olen kaiketi sen verran jääräpää, että pakotan miehen vastuunottamiseen. Itse en tee ainakaan vielä lopullista päätöstä. Jo senkin takia, että minä haluaisin suhteen vielä jatkuvan. Jos mies ei halua, hän ottakoo eron. Nyt ainakin tuntuu tältä. Siksi minussa elää pieni toivo, että olisiko vielä mahdollista, että avioliitto saataisiin toimimaan, olisko miehellä sittenkin halua yrittää vielä, kun ei ole vienyt kakkospapereita. Vai onko tosiaan vain vellihousu?!? Aika näyttää. Ei tämä ole päivän päälle tämä tilanne ratkaistava...
Puhutko miehellesi ihan livenä tuohon tyyliin?
Vittuilemalla saat kyllä miehen ne eropaperit lähettämään. - kunhan on johdonmukainen
ap taas kirjoitti:
siis meillä tulee 4kk päästä tuo 12 kk täyteen.
Kuule, ap, jos sinulle on noin tärkeätä olla oikeassa eli et itse tee ratkaisua vaan annat ns. vastuun miehelle, mitä oikein jääräpäisyydelläsi haet? Sitäkö, että vielä 20 vuoden jälkeen onnettomana kyselet netissä ja vankotat, ettet ainakaan sinä tee lopullista päätöstä?
Miehesi on itse asiassa selvääkin selvemmin jo tehnyt päätöksensä. Hän on laiska, pirullinen, mukavuudenhaluinen - ihan mitä tahansa. Hän pitää sinua varoilla eli pompottaa muun tekemisen puutteessa. Mutta saat lentävän lähdön, kun mies vuosien kiusaamisen jälkeen löytää "elämänsä naisen".
Hän on aika tyypillinen mies!
Eräät tuttavani ovat vastaavassa tilanteessa tehneet näin: He ovat ottaneet jonkun toisen mukaansa ns. todistajaksi (ihan vain, ettei myöhemmin tarina muutu). Jossainhan mies majailee, menkää sinne. Kysy suoraan, haluaako mies jatkaa sinun ja vain sinun kanssasi avioliittoa vai haluaako eron.
Myöhemmin miehen vastauksella on kuulija.
Toimi vastauksen mukaan.
Mitä etua?
Jos ja kun mies säheltää jotakin vastaukseksi, kysy, kumpi vai yhdessäkö pannaan asia eteenpäin. Jos hän sanoo, että "tee sinä", asia on selvä. Myöhemmin hän ei pääse sanomaan, ettei ottanut kantaa avioliiton loppumiseen.
Monella on ollut mukana isä, veli, äiti eli anoppi (ihan rauhallisesti). Toimi huutamatta ja selvinpäin ja rauhallisesti Asia asiana.
Kokeile!
Muuten jahkaat tuomiopäivään asti ja lopulta vedät tyhjän arvan.
Tsemiä ja toimintaa! - -varnasti-
samainen ap kirjoitti:
Eikö se ole aika selvä jos mies ei suostu mitenkään kommunikoimaan? Kannattaako tuota sen enempää miettiä? Ihan muuten hyviä miehiä jätetään sen takia, että eivät osaa riittävän hyvin puhua. Mielestäni on vielä pahempi ettei edes HALUA puhua.
En minä ainakaan edes suostuisi tuollaisen jälkeen jatkamaan.
Ja vielä, et varmaan edes saisi häneltä mitään oikeita vastauksia.
Poikki ja pinoon! - se on niin
on olemassa... kirjoitti:
Näihin kysymyksiin saat parhaiten vastauksen häneltä itseltään!
Minun arvaukseni on, että mies ei uskalla tehdä päätöstä, koska silloi VASTUU OLISI HÄNELLÄ. Jos ja kun sinä teet eropäätöksen, niin hän voi sitten itselleen aina selittää, että se olit SINÄ, joka tämän ratkaisun teki.
Selitys on hyvä siinä tapauksessa, jos hommat jatkossa menee pieleen... Jos hommat taas jatkossa miehellä sujuu hyvin, niin hän on iloinen siitä, että SINÄ teit ratkaisun.
Sitten tietysti on aina olemassa se monelle miehelle tyypillinen ratkaisu, että etsiskelee koko ajan uutta naista ja pitää avioliittoanne ikäänkuin varalla vielä. Ja heti, kun sopiva nainen ilmaantuu, hän on aivan vlamis tekemään eropäätöksen.Kyllä se on niin että mies pitää usein omaa aviovaimoa vain varalla ja etsii koko ajan naista että ei jää vahingossakaan yksin. Nainen pärjää yksinkin, mies ei pärjää. Ja mies eroaa sitten kuin on löytänyt jonkun jonka kanssa voi solmia taas avioliiton. Näin on ollut maailman ajan ja näin se tulee olemaan.
- olen paska
"Olen paska" on keino pyytää anteeksi niin, että ei tarvitse pyytää anteeksi sen jälkeen mitään tai hyvittää mitään.
Sanon vain anteeksi, vaikka tekisin mitä ja sekö on sillä hyvä?- asjafdsk
Tuon voi sanoa myös satiirimielessä. Vaimo on miehen mielestä niin tyhmä että on aivan turha selittää mitään kun se ei ymmärrä yhtään mistään mitään. On turha pyytää anteeksi kun se ei vaikuta mihinkään. Sama vaikerrus jatkuu ja jatkuu. Ja kun se kerta on niin tyhmä ja ärsyttävä ei sitä voi katsella niin täytyy mennä vieraisiin että joku edes tajuaisi miten raskasta hänellä on typeryksen kanssa.
Tiedän mistä puhun sillä minulla on siitä omakohtaista kokemusta. - on....
asjafdsk kirjoitti:
Tuon voi sanoa myös satiirimielessä. Vaimo on miehen mielestä niin tyhmä että on aivan turha selittää mitään kun se ei ymmärrä yhtään mistään mitään. On turha pyytää anteeksi kun se ei vaikuta mihinkään. Sama vaikerrus jatkuu ja jatkuu. Ja kun se kerta on niin tyhmä ja ärsyttävä ei sitä voi katsella niin täytyy mennä vieraisiin että joku edes tajuaisi miten raskasta hänellä on typeryksen kanssa.
Tiedän mistä puhun sillä minulla on siitä omakohtaista kokemusta.Sitä sattuu.Joskus voi mennä naimisiin typeryksen kanssa.
- jos en itse olisi hoitanut ...
meidän tapauksessa mies löysi uuden naisen ja muutti hänen kanssaan asumaan.
Muuton jälkeen ehdotin lastenvalvojalle menemistä, avioeron hakemista, osituksen tekemistä ym. Mies väisteli ja sanoi että ehtiihän ne myöhemminkin.
Olisimme varmasti tänä päivänäkin naimisissa jos minä en olisi hakenut eropapereita (tosin kävin varta vasten hakemassa häneltäkin siihen nimmarin ettei tarvi sanoa kellekän että minä olen eron alullepanijana yksinään). Minä olin myös se joka marssin oikeusaputoimistoon ja teetätin osituspaperit (jotka nähtyään mies vittuili ja huusi, että ne on ihan väärin, vaikka tarkistettuaan asian toisella juristilla joutui toteamaan että kaikki olikin laskettu ihan oikein).
Minä soitin myös ajan lastenvalvojalle (jonne mies tuli mukaan , ja aiheutti sielläkin kauhean metelin ja huudon elareista, tapaamisista yms vaikka tehtiin sopimus yhteishuoltajuudesta ja täydestä tapaamisoikeudesta yms.).
Älä odota että mies tekee aloitetta näissä asioissa. Huomaat vielä kymmenen vuoden kuluttuakin odottavasi. Mikään ei ole niin puuduttavaa kun se "leijuminen" välitilassa ja odottaminen, mitä tapahtuu. Siinä unohtaa elää. hei!!
Mun käsittääkseni ero astuu voimaan kuuden kuukauden kuluttua jos siihen ei ole haettu muutosta. Eli sinun miehellä ei ole sanomista jos sinä olet eroa hakenut. teillä on kuusi kuukautta ns. harkinta-aikaa,jos sen sisällä ole tullut mitään oleellista tietoon ero astuu voimaan yksipuolisella hakemuksella!!!!!!!!!!- hakemus
täytyy allekirjoittaa ennen kuin ero astuu voimaan. Riittää että toinen allekirjoitaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2132772
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521936Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4411611Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531513Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3661432Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641298Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251286Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141236- 621103
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23958