6kk työttömänä

oma tarina

Olen ollut 6kk työtön.

Alussa ahdisti aika paljon ja hain lähes epätoivoisesti uusia töitä. Eipä onnistunut.
Olen hakenut varmaan 80 paikkaan, ollut 20 haastattelussa, pari paikkaa olen itse jättänyt,
parissa olen jäännyt kakkoseksi jne.

Vajaa kuukausi sitten pääsin sopimukseen,
työ ei ole ihan sellaista mitä toivoin
sellainen 7 1/2 tyydyttyvä ratkaisu. Työt alkaa
2 viikon päästä.

Nyt alkoi ahdistamaan!

Loppuu tämä mukava,rento meininki. Pitää nousta
ja herätä töihin. Pitää tehdä jotain järkevää.
Nyt olen nauttinut kesästä, ollut lapsien kanssa,
viettänyt mukavaa aikaa,puuhastellut kaikkea
pientä, mökkeillyt, matkustanut ym.

Rahaa olen menettänyt varmaan 20.000e mutta
toisaalta, on ollut ihan kivaa kun pääsi alkushokista eroon.

Hei, ei tämä niin pahaa ollut. Päinvastoin.
Ihan kiva breikki työelämästä, nopeasti on mennyt
6-7 kuukautta, hirveän nopeasti...liian nopeasti.

2

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...tyytyväinen

      "Olen hakenut varmaan 80 paikkaan, ollut 20 haastattelussa"

      Olen mielestäni itse hakenut aika jumalattoman ahkerasti, mutta tälläisiin määriin en kyllä päässyt. Tosin reilusti yli 10 vuotta kokemusta omaavana, koulutettuna ja johtotehtävissä olleena ei paikkojakaan ole varmaan ihan yhtä paljon kuin jossain muussa hommassa, mutta silti...

      25 % johtanut haastatteluun ? Hyvä suhde, samaa luokkaa, ehkä vähän alempi kuin itselläkin. Ei ihme noilla hakumäärillä, että tärppäsi.

      Saako kysyä, mikä on ala ja taso ?

      Joka tapauksessa, ole tyytyväinen töistä, sait ainakin pitää hyvän kesäloman.

      Toisilla ei ole töitä näköpiirissäkään ja rahanmenokin on tyssännyt jo ajat sitten, kun ei enää ole mistä menettää.


      Vai oletko kenties trolli taas jollakin kummalla asialla ?

      • meikäläinen vain

        Minulla myös kokemusta yli 10v, kaupallista
        alaa ja koulutusta, tehtäviä uran aikana myynnistä myynninjohtoon ja markkinointiin.
        Vaativia myyntitehtäviä ja paikkoja on ollut.

        Ok, pakko myöntää että näissä paikoissa jotka mainitsin, osa on ollut täyttä roskaa. Se on selvinnyt soittamalla tai käymällä paikalla.
        "Laadukkaita" paikkoja ehkä alle 10.

        Olen kieltäytynyt 3-4 paikasta koska tarjous on ollut lähinnä vitsi. Kaikkea sitä löytää kun aktivoituu ja heittää verkot vesille!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe