Kainuunkylän kummitus

konäkis

Oispa kiva tietää,että kuinka moni on tän kum-
mituksen nähny,että ne vois kertoa siittä.
ite olen kuullu,en nähny! Luuranko-nainen,
jonka rinta hehkuu! Uskaltaako kukaan myöntää
nähneensä?

42

6545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä on nähty?

      Niin että ois kiinnostavaa tietää, missä päin kylää tätä on nähty ja miten se on ilmestyny, kuin lähelle tullut ja miten se on hävinnyt?

      • huikamalaa

        No,ne jotka myöntää nähneensä ,tulee toisesta lähikylästä,mutta kuulin,että ois muutkin nähneet.Tuossa ennen meän super-markettia(Lassheikkiä)ois näkyny. Ne,jotka sen näki,3 ihmistä,oli kääntyneet juuri sen kyseisen kaupan kohalla takasi kattoon sitä,mutta se oli hävinnyt!semmonen luuranko-nainen,jonka rinta oli hehkunu.


      • etelästä vai pohjoisesta?
        huikamalaa kirjoitti:

        No,ne jotka myöntää nähneensä ,tulee toisesta lähikylästä,mutta kuulin,että ois muutkin nähneet.Tuossa ennen meän super-markettia(Lassheikkiä)ois näkyny. Ne,jotka sen näki,3 ihmistä,oli kääntyneet juuri sen kyseisen kaupan kohalla takasi kattoon sitä,mutta se oli hävinnyt!semmonen luuranko-nainen,jonka rinta oli hehkunu.

        Siis tulivatko he Armassaaresta vai Pekanpäästä päin?
        Ennenvanhaa kun ei ollut televisioita, käytiin usein iltakylässä ja kerrottiin toinen toisilleen kummitusjuttuja, siis yliluonnollisia havaintoja.
        Paljon kummitusjuttuja olen kuunnellut, mutta en koskaan että kummitus olisi luuranko.
        Kuinkahan tarkasti he sen näkivät, voisiko olla mahdollista että se oli jonkinlainen valoilmiö?


      • äskettäin vai vuosia sitten?
        huikamalaa kirjoitti:

        No,ne jotka myöntää nähneensä ,tulee toisesta lähikylästä,mutta kuulin,että ois muutkin nähneet.Tuossa ennen meän super-markettia(Lassheikkiä)ois näkyny. Ne,jotka sen näki,3 ihmistä,oli kääntyneet juuri sen kyseisen kaupan kohalla takasi kattoon sitä,mutta se oli hävinnyt!semmonen luuranko-nainen,jonka rinta oli hehkunu.

        Ja oliko joku kuollut lähiaikoina?


      • konäkis
        äskettäin vai vuosia sitten? kirjoitti:

        Ja oliko joku kuollut lähiaikoina?

        Siis tämä`nainen`oli kävellyt tien laitaa etelään päin,mustat vaatteet päällään,kaameat luurankomaiset kasvot ja rinta hehkuvana,ja kadonnut yhtäkkiä,kun nämä 3 olivat kääntäneet auton,kaupan pihalla,mennäkseen lähemmin katsomaan tätä olentoa. Aikaa tästä on jo yli 10 vuotta,mutta olen kuullut,että on nähty jälkeenkin,noin vuosi sitten. Lähiaikoina ei myöskään ollut kuollut ketään!


      • noita....
        konäkis kirjoitti:

        Siis tämä`nainen`oli kävellyt tien laitaa etelään päin,mustat vaatteet päällään,kaameat luurankomaiset kasvot ja rinta hehkuvana,ja kadonnut yhtäkkiä,kun nämä 3 olivat kääntäneet auton,kaupan pihalla,mennäkseen lähemmin katsomaan tätä olentoa. Aikaa tästä on jo yli 10 vuotta,mutta olen kuullut,että on nähty jälkeenkin,noin vuosi sitten. Lähiaikoina ei myöskään ollut kuollut ketään!

        kummitusjuttui riittää... eikä tää ole edes ajankohtaista?? jos sen rinta hehkuu,niin kannattaako kääntyä takasinpäin,kun tää kummitus käy niin kuumana kaiken lisäksi? tiedä mitä se tekee!


      • lentävään keuhkotautiin
        konäkis kirjoitti:

        Siis tämä`nainen`oli kävellyt tien laitaa etelään päin,mustat vaatteet päällään,kaameat luurankomaiset kasvot ja rinta hehkuvana,ja kadonnut yhtäkkiä,kun nämä 3 olivat kääntäneet auton,kaupan pihalla,mennäkseen lähemmin katsomaan tätä olentoa. Aikaa tästä on jo yli 10 vuotta,mutta olen kuullut,että on nähty jälkeenkin,noin vuosi sitten. Lähiaikoina ei myöskään ollut kuollut ketään!

        Muutama kymmen vuotta sitten, en viitsi tarkemmin kertoa, mutta varmasti rinta oli palavana.
        Pienet lapset jäi.


      • onnetonta aikaa 50-luvulla
        lentävään keuhkotautiin kirjoitti:

        Muutama kymmen vuotta sitten, en viitsi tarkemmin kertoa, mutta varmasti rinta oli palavana.
        Pienet lapset jäi.

        Voi sitä naisparkaa, taisi nälkäkin vaivata ja yleinen puute ja kurjuus.
        Ei toiminut sosiaalipuoli Ylitorniolla slloinkaan, ei vähääkään.


      • oks se vai eik se
        etelästä vai pohjoisesta? kirjoitti:

        Siis tulivatko he Armassaaresta vai Pekanpäästä päin?
        Ennenvanhaa kun ei ollut televisioita, käytiin usein iltakylässä ja kerrottiin toinen toisilleen kummitusjuttuja, siis yliluonnollisia havaintoja.
        Paljon kummitusjuttuja olen kuunnellut, mutta en koskaan että kummitus olisi luuranko.
        Kuinkahan tarkasti he sen näkivät, voisiko olla mahdollista että se oli jonkinlainen valoilmiö?

        VIINAKAUPASTA TULIVAT


    • Nimetön

      Tiän 3 henkeä ,jotka nähneet samalla kerralla.

      • tänne tarkan selonteon

        Jos tunnet nämä henkilöt, niin pyydä heitä kirjoittamaan tänne meille tarkat tiedot tapauksesta.


      • Nimetön
        tänne tarkan selonteon kirjoitti:

        Jos tunnet nämä henkilöt, niin pyydä heitä kirjoittamaan tänne meille tarkat tiedot tapauksesta.

        Näillä kavereilla ei ole tietokonetta ,eikä Nettiä ,joten vastaan heidän puolesta.olen tuntenut heidät koko ikäni ,joten luotan heihin.Tarkka aikaa eivät enää muista ,muuta kuin se oli 90-luvun alkupuolella.Olivat menossa autolla Ylitorniolle,kun Kainuunkylässä lähellä koulua tullut vastaan(alueella 60km rajoitus)mustiinpukeutunut nainen .Ensiksi olivat kiinnittäneet huomiota ,ettei tuo voi olla ihminen ,kasvot luurangonlaihat ,rinta hehkui kultaisena.Olivat ajaneet ohi ja kaupanpihalla kääntyneet takaisin,mutta sitä ei ollut enää näkynyt missään,eikä se olis ehtinyt siinä ajassa mihinkään ,ettei sitä olis näkynyt.Tämä olis tapahtunut aamupäivällä ,että valoa oli.,ja keväällä.
        Tallainen tapaus.


    • paikallisia..

      olen paikallisia ja asunu täälä 26 vuotta ja olen kyllä kanssa kuulluu tuosta tapauksesta mutta sitä en tiä mitä on tuolla kyseisellä paikalla tapahtunu.. olis kiva tietää.. eräs vanhempi mies perhetuttavamme kertoi nähneensä tämän aamu yöstä kesäälä mennessään kalaan..

      • tämän kummitusnaisen?

        Niin että missähän paikalla tämä kalamies sitten näki tämän samaisen haamun?
        Ja oliko se samanlainen kuin noitten naisten kertoma haamu?


    • järven rannalla

      on kuuleman kanssa.
      Joku nuori mies kulkee aamuu-usvassa päättömänä.
      En tiedä siitä enkä muistakaan , itse en ole törmännyt

      • pööööööö

        mistä sen tietää et on nuori jos ei ole päätä


      • ettii

        No ei oo kumma jos on vähän hätä ku pää on hukassa.
        Mitenkähän se näkee sitten kunn löytää sen kun ei silmiä oo?


      • puolet
        pööööööö kirjoitti:

        mistä sen tietää et on nuori jos ei ole päätä

        päätä jäljellä


      • kuka hän voisi olla?

        Onko siellä hukkunut joku nuori mies vain onko siellä asunut sellainen joskus joka nyt on vainaa ja joka on kuollut esim jotenkin väkivaltaisen kuoleman?


      • portimolainen
        kuka hän voisi olla? kirjoitti:

        Onko siellä hukkunut joku nuori mies vain onko siellä asunut sellainen joskus joka nyt on vainaa ja joka on kuollut esim jotenkin väkivaltaisen kuoleman?

        mie olen asunu täälä portimossa yli toista kymmentä vuotta ja käyny koulut mutta minun aikana oli ainoa nuoren kuolintapaus ja hänkin kuoli sairauteen.. kun olin portimon ala-asteella vuonna vasara ja kirves, kuulin itse koulusta useita juttuja kummituksesta ullakolla ja mikäs ihme.. koulu on palanut kolme kertaa aikoinaan ja sinne on joku vanha mies opettaja menehtynyt. kouluki on jo melkein 60 vuotta vanha.. tästä järven kummituksesta en ole kuullukkaan..


      • väärä tieto
        portimolainen kirjoitti:

        mie olen asunu täälä portimossa yli toista kymmentä vuotta ja käyny koulut mutta minun aikana oli ainoa nuoren kuolintapaus ja hänkin kuoli sairauteen.. kun olin portimon ala-asteella vuonna vasara ja kirves, kuulin itse koulusta useita juttuja kummituksesta ullakolla ja mikäs ihme.. koulu on palanut kolme kertaa aikoinaan ja sinne on joku vanha mies opettaja menehtynyt. kouluki on jo melkein 60 vuotta vanha.. tästä järven kummituksesta en ole kuullukkaan..

        kuulin et joku olis joskus tapanna ittensä


      • portimolainen
        väärä tieto kirjoitti:

        kuulin et joku olis joskus tapanna ittensä

        enpä ole kuulluu että kukaan oisn tappanu itteään ja tämä poika kuoli nuorena leukemiaan.


      • päähän
        portimolainen kirjoitti:

        enpä ole kuulluu että kukaan oisn tappanu itteään ja tämä poika kuoli nuorena leukemiaan.

        ampunna olis


      • niin sitten se on se joka
        päähän kirjoitti:

        ampunna olis

        Jos kerran nuori mies siellä on ittesä tappanu ampumalla päähänsä, niin sittenhän asia on harvinaisen selvä sen suhteen, kuka kummitus voisi olla.


      • paikallisia
        niin sitten se on se joka kirjoitti:

        Jos kerran nuori mies siellä on ittesä tappanu ampumalla päähänsä, niin sittenhän asia on harvinaisen selvä sen suhteen, kuka kummitus voisi olla.

        mitä ne ulkopuoliset tinkaa huhujen perusteella paikasta vaikka eivät itte sieltä ole ja tiä tuon taivaallista. yks ainoa joka sielä on ampunu ittensä oli meän naapurin mies jolla oli perhe ja useampi lapsiki. se mikään nuori ollu! ja niinku tuossa yks sano niin nuori poika kuoli leukemiaan yli 15 vuotta sitten.


    • kummitukset

      ja muut haamut ole sellaisia jotka on murhattuja tai itesmurhan tai jontain muuta ikävää jutskaa ja sielu ei saa sen takia rauhaa???

      • rauhaton sielu

        no,joo,kyllä näin mieki olen sen ymmärtäny.


      • tekemisen puutteessa

        Ehkä ne eivät huomaa kuolleensa.


    • kuoli rekionnettomuudessa

      Joulukirkkomatkalla reki joutui linja-auton kanssa kolariin ja kaksi nuorta pekanpääläistä sisarusta kuoli siinä samana yönä.
      Tapahtui 50-luvun alussa Aron kohdalla suunnilleen ja se oli todella järkyttävä kokemus koko kunnalle, ja varsinkin tietenkin Kainuunkylässä ja Pekanpäässä.

    • kainuunmies,,,

      onnilta,sehän tietää kaiken kummituksilta

      • Höppäninä minä teitä pidän

        Jaa-a...
        Keneltä onnilta tässä pitöisi kyselemään alkaa?
        Ja missä päin tämä onni asuu?


      • ihan jees kaikki jutut
        Höppäninä minä teitä pidän kirjoitti:

        Jaa-a...
        Keneltä onnilta tässä pitöisi kyselemään alkaa?
        Ja missä päin tämä onni asuu?

        Sinähän se höppänä olet, ku haluat saada kokonaiisia nimiä.
        EIhän täällä nimiä mainita.


    • kainuunkylän mies55

      kummitus,se hiippailee öisin ulkona

      • vaan ollakkin onnimme

        sehän kaluaa öisin pitkin katuja yt:llä


    • huuhaata?

      Jotain kolme-neljä vuotta sitten pariskunta väitti nähneeensä autosta jonku oudon "aavenaisen" kainuunkylän tienoilla. Oli kylläkin varhainen sunnuntai aamu ja tyypit tulossa illanvietosta Torniosta.. juttu laitettiin kännihorinoitten piikkiin. sikäli kumma sattuma jos muutki on nähny samantapasta. Vai halusiko ketjun alottaja vain pelotella/provosoida paikallisia??? Sais ilmestyä se kummitus niille perkeleen perämoottorivarkaillekin!!!!

      • ilmestyäkki

        jos ei ole itse aave joka niitä moottoreita vie.


    • totta1

      onko muka totta nämä jutut

    • Anonyymi

      Minulta löytyisi myös tästä naisesta tarina (ei tosin oma kokemus)! Lukeekohan tätä viestiketjua enää kukaan yli kymmenen vuoden jälkeen?

      • Anonyymi

        Ei lue


      • Anonyymi

        Kerro ihmeessä


    • Anonyymi

      Viime viikolla olin tulossa yö vuorosta ja näin sen luisevan kaapunaisen, pysäytin auton ja kysäsin että onko kylmä ja minne menossa, ei puhunut mitään nousi kyytiin, heräsin sitte Kuntotalon eestä 4h kuluttua oli vähän hölmö olo.

      • Anonyymi

        Panitteks te,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe