Pyörää hankkimassa

musc

Olen tässä ajatellut hankkia enemmän kunnollista fillaria, kun tarkoitus olisi tosissaan ruveta harrastamaan pyöräilyä. Kaverini, joka tietää ainakin jonkin verran fillareista sano että älä ehdottomasti hanki pyörää mistä intersportista, koska siellä eivät niistä mitään tiedä. Nyt kun alennuksetkin ovat käynnissä olen ajatellut sijoittavani sellaisen 500 euroa.

Oma tietäminen alasta on siis hyvin vähäistä. Kannattaako minun tosiaan sitä pyörää hakea suoraan jostain erikoisliikkeistä? Mietin vain että kai nuo normi urheiluliikkeidenkin pyörät ovat toimivia jos hintalapussakin lukee 500 ja ylöspäin.

9

1615

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musc

Tosiaan jäi vielä mainitsematta, että tarkoitukseni olisi hankkia hybridi pyörä, koska pelkkää maantietä ei varmaan tule ajettua ja pelkkää maastoakaan en aio ajaa.

• Henki Hieveri

Käännypä Larunpyörän puoleen, tai myydään niitä Ptotinharjun ostoskeskuksessakin.

• Toisinaanajatteleva

Hybridi ei sovi oikein mihinkään käyttöön ;-)

Jos vierastat maantiepyörää niin kokeile crossaria, vaikkapa Konan Jakea. Muista, että tarvitset pyörän lisäksi polkimet, kengät, valot, pullot telineineen jne. Täällä on ollut täydellisempiäkin listoja.

Itse päädyin maantiepyörään, kun oikeasti aloin laskeskella kuinka paljon olen viimeaikoina ajellut metsässä. Maanteipyörä avorenkain menee ihan hyvin hiekkatiellä. Jos taas aiot oikeasti ajaa poluilla, niin osta jäykkäperäinen maasturi.

Ostotapahtuma on oleellisesti helpompi pyöräliikkeessä kuin jossain marketissa. Lasken isot urheiluliikkeet tässä tapauksessa marketeiksi. Mainitusta Intersportistakin saa ihan hyviä pyöriä, mutta lähes poikkeuksetta ostaja tietää enemmän asiasta kuin myyjä.

Fillarilehdessä on paljon pyöräliikkeiden pikkuilmoituksia. Noissa liikkeissä on usein asiantuntevia myyjiä, jotka oikeasti osaavat auttaa valitsemaan oikean pyörän: Velosport, System1, Kauppaveljet, Bikeplanet jne. Velosportissa oli muuten myynnissä äsken Pyöräilijän käsikirjaa pienellä alennuksella. Sen lukaisee yhdessä illassa ja järkevän päätöksen teko on sen jälkeen helpompaa.

• käytännöllinen
        Toisinaanajatteleva kirjoitti:

Jos vierastat maantiepyörää niin kokeile crossaria, vaikkapa Konan Jakea. Muista, että tarvitset pyörän lisäksi polkimet, kengät, valot, pullot telineineen jne. Täällä on ollut täydellisempiäkin listoja.

Itse päädyin maantiepyörään, kun oikeasti aloin laskeskella kuinka paljon olen viimeaikoina ajellut metsässä. Maanteipyörä avorenkain menee ihan hyvin hiekkatiellä. Jos taas aiot oikeasti ajaa poluilla, niin osta jäykkäperäinen maasturi.

Ostotapahtuma on oleellisesti helpompi pyöräliikkeessä kuin jossain marketissa. Lasken isot urheiluliikkeet tässä tapauksessa marketeiksi. Mainitusta Intersportistakin saa ihan hyviä pyöriä, mutta lähes poikkeuksetta ostaja tietää enemmän asiasta kuin myyjä.

Fillarilehdessä on paljon pyöräliikkeiden pikkuilmoituksia. Noissa liikkeissä on usein asiantuntevia myyjiä, jotka oikeasti osaavat auttaa valitsemaan oikean pyörän: Velosport, System1, Kauppaveljet, Bikeplanet jne. Velosportissa oli muuten myynnissä äsken Pyöräilijän käsikirjaa pienellä alennuksella. Sen lukaisee yhdessä illassa ja järkevän päätöksen teko on sen jälkeen helpompaa.

Löytyykös niistä ihannoimistasi maantie- ja maastopyöristä edes kunnollisia lokasuojia ja tavaratelineitä? Onhan se nyt mukavampi kuljettaa tavaraa tavaratelineessä kuin hiostavassa selkärepussa.
        Hybridi on juuri sellainen menopeli, joka yhdistää parhaimmalla tavalla nopeuden ja käytännöllisyyden. Siksipä ne ovatkin suosituimpia tavallisessa taajama-ajossa.

• dogdogdog
        käytännöllinen kirjoitti:

Löytyykös niistä ihannoimistasi maantie- ja maastopyöristä edes kunnollisia lokasuojia ja tavaratelineitä? Onhan se nyt mukavampi kuljettaa tavaraa tavaratelineessä kuin hiostavassa selkärepussa.
        Hybridi on juuri sellainen menopeli, joka yhdistää parhaimmalla tavalla nopeuden ja käytännöllisyyden. Siksipä ne ovatkin suosituimpia tavallisessa taajama-ajossa.

Corratec. Voittomerkki.

__
        http://myspace.com/blackkimono
        hito hyvää musaa

• käytännöllinen kirjoitti:

Jos välttämättä haluaa lokasuojat ja tavaratelineen, niin sekin on täysin mahdolista. Lokasuojia on lukuisia erilaisia, mutta itse en oikein ole pitänyt niiden asentamista kovin tarpeellisena, Sen sijaan olen kyllä harkinnut tavaratelinettä maantiepyörääni, Esimerkiksi tuolta löytyy haulla " Rear Carrier " yksi mahdollinen malli.

http://www.pro-bikegear.com/publish/content/pro_site/sbx/Pro_Landing/EN/Products.html

Crossarirungoissa on usein valmiit kiinityspisteet sekä tavaratelineille että lokasuojille, koska nistä tehdään myös retkipyöriä.

Kannattaa lukea Soininvaaran bloki Hesarin sivuilta.

http://blogit.hs.fi/soininvaara/

Siinä on mietitty myös tuota materialistista puolta pyöräilyssä ;-)

• mielt
        Toisinaanajatteleva kirjoitti:

;-) Dih, hybridi riittää jos ei halua huippuluokan kulkupeliä. Tosin kestävällä hybridillä kuskaa kyllä varsin paljonkin kamaa, jos on pakko. Kunnon elitistit hommaa yhden maastoon, yhden maantielle, pari muuta erikoispyörää. Ja sit sen hybridin jolla tehdään kauppareissut ja ajetaan huonolla kelillä jos ei parempia jalkavälikoneita kehtaa käyttää.

• Rane

on ihan jees fillari kaupungille ja sorateille mutta jos poiketaan suht hyvältä polulta oikeaan maastoon niin sillä ei tee hittoakaan. No jos on kevyt niin on helpompi kantaa...

Mietihän vielä hieman missä oikeasti haluat ajaa ja tee valintasi sen mukaan.

• 310

Itse ostin alkukesästä Tunturi hydrid 310
      pyörän, enkä ole katunut!! (Siihen kun vielä hommaa (makuutankon)!
      Nyt olen pyöräilyn n 2000km ei mitään ongelmaa, no ainoastaa takamus/kassit välillä kovilla ;)
      Mutta suosittelen lämpimästi!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      60
      3639
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      43
      3546
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2811
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      46
      2546
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1973
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1629
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1469
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1317
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1251
    Aihe