Takana 9v suhde ja meillä on pari lasta. Jos täällä on eron kokevia, niin olisi kiva kuulla kokemuksia. Itsellä välillä tuntuu että en enää jaksa tätä, mutta pelkään kuitenkin lähteä suhteesta. Mistä sen sitten tietää että tämä oli nyt tässä ja ettei kaduttaisi?
Mistä tietää, haluaako todella
2
588
Vastaukset
- ole apua
"Mistä sen sitten tietää että tämä oli nyt tässä ja ettei kaduttaisi?"
Elämässä mikään ei ole varmaa, ja katumuksen tunteiden kanssa on vain elettävä.
Eroaminen on oikea ratkaisu, jos kumppani kohtelee sinua kaltoin. Eroaminen on oikea ratkaisu, jos teillä on ylitsepääsemättömiä ongelmia, joita on onnistumatta yritetty selvittää. Eroaminen on oikea ratkaisu, jos lapsilla on paha olla.
Mielestäni hyvä suhde ei ole sellainen, joka jatkuu vain, koska eroaminen pelottaa.
Ihmisellä on tällaisissa tilanteissa (lapset) toisinaan tapana katua myös oikeita ratkaisuja. Kun eroaa ja on ollut erossa vaikkapa vuoden, muistaa menneen suhteen helposti nostalgian kultaamana eli suhteen todellisuus unohtuu ja harhaanjohtavat lämpimät muistot valtaavat mielen.
Joskus ei ole selvästi oikeita tai vääriä ratkaisuja. Silloin pitää puntaroida asioita eri kanteilta, omalta kantilta, perheen kantilta, lasten kantilta, ja sen puntaroinnin perusteella tehdä ratkaisu.
Ensimmäisenä listalla on kuitenkin pitkä ja syvällinen keskustelu kumppanin kanssa. - dfgjf
Pitäisi keskustella kumppanin kanssa että mikä mättää. Jos tämä ei ole mahdollista kaksin, on siihen saatavissa ammattiapua. Jos taas toista ei kiinnosta suhteen ongelmat yhtään, mene itse avioliittoneuvolaan pikimmiten. Saat selvitystä tunteillesi. Voit käydä siellä myös ilman että toisen siitä tarvitsee tietää. Joten et ainakaan menetä mitään.
Itse mietin eroa varmaan kymmenisen vuotta. Se alkoi siitä että kyllästyin mieheni käytökseen minua kohtaan. Henkinen väkivalta kasvoi vuosi vuodelta. Yritin virittää keskustelua kotona, mutta siitä ei tullut mitään. Koitin rakastaa kaikesta huolimatta, mutta sitten tuska siitä etten saanut läheisyyttä, kasvoi liian suureksi.
Väkisinkin mieleen hiipi ajatus...olisiko jossain joku joka rakastaisi minua.
Leikin ajatuksella ettei tarvitsisi enää pelätä kotonaan kummallisista asioista alkavia riitoja.
Puntaroin ja pelkäsin, siksi tähän varmaan menikin niin monta vuotta. Lapset kasvoivat siinä sivussa.
Meillä tosin lapsetkin olivat jo täysin kyllästyneitä riitoihin ja kun ero lopulta tuli, he olivat helpottuneita.
Silti syyllisyys oli jonkinaikaa siitä että teinkö oikein vai olisiko pitänyt viel tehdä jotain liiton hyväksi. No se on onneksi mennyt jo ohi.
Mieti hyvät ja huonot puolet ja se mikä on sinulle tärkeää. Jaksat kasvattaa lapsesi paremmin jos olet itse onnellisempi. Katumus tulee joka tapauksessa ja se pitää hyväksyä, pitää tavallaan surra pois se eletty elämä. Mutta ei se silti tarkoita että tehty päätös on väärä.
Jos puolisosi on halukas tekemään jotain suhteenne hyväksi, anna hänelle mahdollisuus ja koittakaa saada toimimaan. Niin ainakaan ei se sitten kaduta ettei yrittänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1582584Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy232250Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä2022177Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82551658Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1411354Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861204Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.1021158Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har171012Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään45970- 84947