heips

minä.....

olen alottanut juoksemisen.. olen pudottamassa painoani, ja haluaisin tietää kuinka paljon mun kannattais juosta viikossa ja kerrallaan.. nyt olen käynyt 3 kertaa viikossa, 15-30 min juoksulenkin..(en jaksa vielä kauempaa) ruokavalio on kunnossa.

3

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhkkug

aloittaisin 3-4krt vko. juoksu ajat pitäisin 20min.-40min tuntuman mukaan,siitä se sitten pikku hiljaa kunto kohonee ja käy jotain valmiita ohjelmia läpi kunnes juoksee ensimmäisen puolimaransa ja sitten itse kunigasmatka maratonin kimppuun=)

• ...tulee

Jos painoa yrität pudottaa tai kuntoasikin kohottaa, niin kyllä kannattaa lisätä noita lenkkiesi pituuksia niin, että esim. kävelet ensin 15-30 minuuttia (oikein hyvä verryttely juoksua varten, lämmittää lihakset) ja sitten juokset sen jaksamasi matkan. Saat näin energiankulutuksen paljon paremmalle mallille, kun harjoituskerta pitenee 45 minuuttiin, tuntiin. Voit jopa kerran viikossa tehdä niin, että sekä ennen että jälkeen juoksun teet kävelyosuuden ja pidennät näin yhden kerran viikossa lenkkisi kokonaisaikaa jopa 1,5 tuntiin, esim. viikonloppuisin. Energiaa palaa näin todella hyvin!

Siitä sitten viikkojen edetessä voit lyhentää kävelyn määrää ja vastaavasti pidentää juoksun määrää, kun kunto antaa myöden.

Kolmekin hikiliikuntakertaa riittää viikossa, jos viikkoon sisältyy jonkin verran muutakin liikuntaa neljänä muuna päivänä (hyötyliikunta-työmatkoja, tms.).

Oma kokemukseni on se, että juokseminen lisää myös ruokahalua, mutta jos sen pystyy pitämään kurissa ja noudattamaan terveellistä, mutta hiukan normaalia vähäenergisempää ruokavaliota, paino putooa helposti. Jotta jaksaa juosta, energiaa täytyy kuitenkin saada tarpeeksi, eli lautasmalli kannattaa pitää mielessä ja ruokailuvälit lyhyinä.

• 3-4 kertaa riittää

pudota vauhtia tai siirry välillä reippaaseen kävelyyn mutta pidennä lenkki 45-60 minuuttiin.

Noita 3-4 kertaa viikossa niin ei tarvitse varsinaista dieettiä kunhan jättää siiderit, chipsit, välipalat ja roskaruuat pois ja katsoo että muutenkin syö "tavallista ruokaa" kohtuullisia määriä.

Tulokset alkavat näkyä 2-3 kk päästä ja siinä vaiheessa kuntoakin on tullut sen verran että jaksat lenkkeillä koko ajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      340
      6355
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3796
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      81
      953
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      870
    5. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      826
    6. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      820
    7. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      68
      800
    8. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      793
    9. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      135
      792
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      711
    Aihe