oon halunnu kielikorua jo monta vuotta, mutta mulla on sydämmessä reikä.. lääkärin mukaan antibiootin kanssa onnistuis. nyt etinki jotai jolla ois jonkinnäkösiä kokemuksia kyseisestä.. eli onko se ihan terveellistä? :)
kielikoru + sydänvika
2
542
Vastaukset
- ------------------------
Sama vaiva...
En uskaltaisi ottaa kieleen lävistystä, mutta korviin, napaan ja kulmaan olen ottanut. En ole syönyt antibiootteja, mutta jos lävistykset olisi hiukankin tulehtumisen merkkejä osoittaneet, olisin lääkkeet hakenut (lääkäri kirjoitti minulle valmiiksi reseptin etukäteen)
Kieli lävistyksen puoli on se, että se paranee nopeasti, verrattuna nyt esim. napalävistykseen =tulehtumisen riski on suurempi esim. napalävistyksessä
-puoli taas on se, että jos kielilävistyksestä pääsee bakteeri jylläämään, niin se on hyvin äkkiä verenkierrossa =todella paha juttu:(
Elämässä otetaan monia riskejä, mutta itse en ottanut tuota riskiä, eli en ole ottanut lävistystä kieleen.
Koska ihmisillä harvoilla on "reikä sydämessä", ja niistä joilla on, harva lienee ottaa minkäänkaisia lävistyksiä, ei ole varsinaisesti "mitään tutkimustuloksia" kuinka riskialtista puuhaa esim. kielilävistyksen ottaminen on...
Mutta verenmyrkytys ei ole pikkujuttu, ja koska kuulumme riskiryhmään, _pahimman_ sattuessa saatamme kuolla kielilävistykseetn mikä "terveille" ei ole kummoinenkaan juttu...
Itse ajattelin asian niin, että en ole autossakaan ilman turvavyötä, miksi riskeeraisin elämäni yhden lävistyksen vuoksi?
Mutta kuten sanoin, muita lävistyksiä minulla on, pidän tuota kielilävistystä "pahimpana" terveyteni kannalta (koska kielestä on erilailla "yhteys" verisuoniin ja sydämeen mitä esim. kulmasta/navasta/korvista tai vaikkapa nännistä;) - asiaa,
Mulla on synnynnäinen sydänvika ollut ja kovasti on kiinnostusta tatska-, ja läväriasioihin, joten niistä lääkärini kanssa olen keskustellut ja hän sanoi juurikin kielilävistyksestä, että jos kielilävistys tulehtuu, (kielestä on suora yhteys sydämeen) tulehdus voi levitä sydänpussiin, jolloin se ei enää olekaan leikin asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711549
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361166- 491002
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html186875- 39769
- 49740
- 60658
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244532630- 119624
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp77568