kielikoru + sydänvika

...

oon halunnu kielikorua jo monta vuotta, mutta mulla on sydämmessä reikä.. lääkärin mukaan antibiootin kanssa onnistuis. nyt etinki jotai jolla ois jonkinnäkösiä kokemuksia kyseisestä.. eli onko se ihan terveellistä? :)

2

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------------------------

      Sama vaiva...

      En uskaltaisi ottaa kieleen lävistystä, mutta korviin, napaan ja kulmaan olen ottanut. En ole syönyt antibiootteja, mutta jos lävistykset olisi hiukankin tulehtumisen merkkejä osoittaneet, olisin lääkkeet hakenut (lääkäri kirjoitti minulle valmiiksi reseptin etukäteen)

      Kieli lävistyksen puoli on se, että se paranee nopeasti, verrattuna nyt esim. napalävistykseen =tulehtumisen riski on suurempi esim. napalävistyksessä

      -puoli taas on se, että jos kielilävistyksestä pääsee bakteeri jylläämään, niin se on hyvin äkkiä verenkierrossa =todella paha juttu:(

      Elämässä otetaan monia riskejä, mutta itse en ottanut tuota riskiä, eli en ole ottanut lävistystä kieleen.

      Koska ihmisillä harvoilla on "reikä sydämessä", ja niistä joilla on, harva lienee ottaa minkäänkaisia lävistyksiä, ei ole varsinaisesti "mitään tutkimustuloksia" kuinka riskialtista puuhaa esim. kielilävistyksen ottaminen on...
      Mutta verenmyrkytys ei ole pikkujuttu, ja koska kuulumme riskiryhmään, _pahimman_ sattuessa saatamme kuolla kielilävistykseetn mikä "terveille" ei ole kummoinenkaan juttu...

      Itse ajattelin asian niin, että en ole autossakaan ilman turvavyötä, miksi riskeeraisin elämäni yhden lävistyksen vuoksi?
      Mutta kuten sanoin, muita lävistyksiä minulla on, pidän tuota kielilävistystä "pahimpana" terveyteni kannalta (koska kielestä on erilailla "yhteys" verisuoniin ja sydämeen mitä esim. kulmasta/navasta/korvista tai vaikkapa nännistä;)

    • asiaa,

      Mulla on synnynnäinen sydänvika ollut ja kovasti on kiinnostusta tatska-, ja läväriasioihin, joten niistä lääkärini kanssa olen keskustellut ja hän sanoi juurikin kielilävistyksestä, että jos kielilävistys tulehtuu, (kielestä on suora yhteys sydämeen) tulehdus voi levitä sydänpussiin, jolloin se ei enää olekaan leikin asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1549
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1166
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      1002
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      186
      875
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 60
      658
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      32
      630
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      624
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      77
      568
    Aihe