mitään ette voi

sille, että...

olin tämän palstan aktiivinen lukija vielä jotain puoli vuotta sitten. Kyllästyin, enkä seurannut enää muitakaan vhh-palstoja.

vhh sensijaan jäi elämääni pysyvästi. toki hiilareita syön, välillä huonompia, välillä parempia. mutta elintapani muuttuivat hyvin paljon ja tosiaankin lopullisesti noin vuosi sitten.

kävin pitkästä aikaa kurkkaamassa tämän palstan kirjoittelua ja aikalailla samanlaista se oli kuin silloin kun palstalta poistuin.

vhh-vastustajille: mitään ette voi, ihan turhaan sätkyttelette vastaan ja tuhlaatte aikaanne. vhh-ruokavalio on ylivoimainen perinteiseen (tai no, noin parikymmentä vuotta vanhaan "viralliseen" ruokavalioomme) verrattuna. Näin se maailma kehittyy, ihmiset oppivat uutta ja elämänlaatu paranee. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu vai miten se sanonta menikään.

18

874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulle

      mutta ei ylivoimainen kaikille. Sen kun vielä karppaajat saisivat päähänsä mahtumaan.

    • että tällä palstalla Skäri jatkaa yksinäistä taisteluaan useilla nimimerkeillä vhh-dieettiä vastaan. Tepi peesaa mutta ei saa kannattajia, kun kirjoitukset on mitä on, eihän niitä kukaan voi ottaa vakavasti. Karavaani kulkee ja rakkikoirat haukkuu, niin se menee.

      • kommenteistasi

        niitä säälittävimpiä: "Ei minua vastaan voi olla kuin yksi ihminen, siispä hänen täytyy olla monipersoonainen. Torjun siis todellisuuden ja korvaan sen omallani." Olet erittäin surkea profiloimaan, jos et erota kirjoittajia toisistaan.


      • osaa

        kommentoida mihinkään kirjoitukseen haukkumatta ja moittimatta muita.Ei se sinun ruokailu tyyli ole se ainut oikea,vaikka ehkä niin ilmeisesti luuletkin.Toinen tyyli sopii toiselle ja toinen toiselle.Ymmärsitkö?


      • Sä se vaan

        Jaksat mattila olla jonkun yksityisen henkilön kimpussa.
        kj.Mattila olet säälittävä aikuinen mies.
        Mitäpä sinäkään täällä vuositolkulla hilluisit jos kaikki olisivat kanssasi samaa mieltä.
        Sulla ei ole vieläkään lääkärin oikeuksia eikä muutakaan siihen tarvittavaa älykkyyttä.
        Skäri ei todellakaan ole yksin.
        Kyllä tepin kirjoitukset sun jatkuvat toistamiset hakkaa koska vaan.
        Sä et tulisi toimeen ilman jarijoota ja sun nuolijoitasi- Tosin on aina mahdollisuus että kirjoitat itse kaikki.
        Tiedä häntä ei kauheesta kiinnostakkaan.
        Mutta sitä motiivia vuodesta toiseen täällä olemiseen peräisin.


    • T.epi

      No, kyllähän sitä kai vhh:llakin pitää jonkun olla, ettei suomessa sydän- ja verisuonisairaudet, suolistosyövät ja dementia lopu. Toista se on vähärasvaisella ruokavaliolla, paino tippui, veriarvot normalisoitui ja olo on muutenkin kevyt, eikä vai tunnu ja maistu maalma pelkälle rasvalle.

      No, Kirilhän sen jo opetti, että rasva on vyötärölläkin kevyttä...

      • paranee

        Muistakaa siis se pullollinen öljyä ja paketillinen voita ruuanvalmistukseen.


    • asfqwerg

      joilla riisi, peruna ja muut kasvikset muodostavat vähintään 90 % ruokavaliosta!

      muistaakseni em. kansat eivät ole kärsineet nälänhädästä viime vuosina, joten turha vedota siihen vasta-argumenttiin.
      Olen käynyt Intiassa kaksi kertaa ja tavannut paljon erittäin hyvinvoivia ihmisiä, jotka elävät täydellisellä kasvisruokavaliolla, jonka runkona ovat riisi, naan-leipä, erilaiset kasvikset ja herkulliset maustekastikkeet!

      • karppaaja-gurumme

        mattila on sanonut, että niissä maissa vilja on ehkä paikallaan, mutta hyvinvointivaltiossa vilja tappaa. Eli siis, mitä enemmän ihmiset vaurastuvat, sitä enemmän vilja tappaa. Loogista, eikö? Hän on myös sanonut, että jos haluaa syödä hiilareita, niin nopeat hiilarit ovat parempia kuin hitaat....


      • ...
        karppaaja-gurumme kirjoitti:

        mattila on sanonut, että niissä maissa vilja on ehkä paikallaan, mutta hyvinvointivaltiossa vilja tappaa. Eli siis, mitä enemmän ihmiset vaurastuvat, sitä enemmän vilja tappaa. Loogista, eikö? Hän on myös sanonut, että jos haluaa syödä hiilareita, niin nopeat hiilarit ovat parempia kuin hitaat....

        ... että koko glykeeminen indeksi on muotitermi ja kaikki hiilarit ovat samanarvoisia (= yhtä huonoja). Revi siitä!


      • T.epi
        ... kirjoitti:

        ... että koko glykeeminen indeksi on muotitermi ja kaikki hiilarit ovat samanarvoisia (= yhtä huonoja). Revi siitä!

        Eipä Mattila ole osannut päättää sitäkään, että onko vhh laihdutuskuuri vai ei. Tai sitten hän kohta toteaa sen olevankin lihotuskuuri.


      • JariJo

        Tarkoitatko, että aloittajan *täytyy* voida hyvin runsashiilihydraattisella ruokavaliolla kun kerran osa kiinalaisistakin voi?

        Ei niillä hiilareilla liho, jos ei kerta kaikkiaan ole varaa syödä yli kulutuksen.


      • sydämelle
        JariJo kirjoitti:

        Tarkoitatko, että aloittajan *täytyy* voida hyvin runsashiilihydraattisella ruokavaliolla kun kerran osa kiinalaisistakin voi?

        Ei niillä hiilareilla liho, jos ei kerta kaikkiaan ole varaa syödä yli kulutuksen.

        ja kerro, onko oikeasti noin? Ei se ole mikään luonnollinen tila syödä yli kulutuksen, eli että rahan vähyys vaan estää syömisen yli kulutuksen. Ahmatit ovat hyvinvointiyhteiskunnan ongelma, eikä hiilarit. Kun ymmärrettäisiinkin, että yhtään mitään ei saa syödä liikaa. Hiilareita on syöty niin kauan, että on vähän typerää ajatella, että yhtäkkiä hiilarit olisivat syynä liikalihavuuteen. Syyt löytyvät sieltä omasta pääkopasta. Jos VHH tuntuu auttavan mässäilyyn, niin siitä vaan, todelliset ongelmat eivät vaan katoa mihinkään, vaan keksitään jotain muuta häiriintynyttä puuhaa tilalle. Esim. Mattilan tapauksessa tänne 24/7 kirjoittelu...


      • JariJo
        sydämelle kirjoitti:

        ja kerro, onko oikeasti noin? Ei se ole mikään luonnollinen tila syödä yli kulutuksen, eli että rahan vähyys vaan estää syömisen yli kulutuksen. Ahmatit ovat hyvinvointiyhteiskunnan ongelma, eikä hiilarit. Kun ymmärrettäisiinkin, että yhtään mitään ei saa syödä liikaa. Hiilareita on syöty niin kauan, että on vähän typerää ajatella, että yhtäkkiä hiilarit olisivat syynä liikalihavuuteen. Syyt löytyvät sieltä omasta pääkopasta. Jos VHH tuntuu auttavan mässäilyyn, niin siitä vaan, todelliset ongelmat eivät vaan katoa mihinkään, vaan keksitään jotain muuta häiriintynyttä puuhaa tilalle. Esim. Mattilan tapauksessa tänne 24/7 kirjoittelu...

        En usko, että kovin moni painonhallintaongelmista kärsivä on mielissään, kun leimaat heidät ahmateiksi tai pääkopiltaan viallisiksi. Eiköhän moni tee ihan oikeasti parhaansa laihtuakseen.

        Hiilarit eivät tietenkään ole ainoa syy lihomiseen, mutta käytännössä kuitenkin moni laihtuu paremmin vähähiilarisella kuin vähärasvaisella.

        Onhan hiilareita syöty tavallaan kauan (tosin ei evoluution mittakaavassa ollekaan) mutta aikaisemmin ei ole juurikaan ollut mahdollisuutta syödä rajattomasti hiilareita ilman mitään käytännön liikuntaa tai arkiliikuntaa.


      • liikalihavista
        JariJo kirjoitti:

        En usko, että kovin moni painonhallintaongelmista kärsivä on mielissään, kun leimaat heidät ahmateiksi tai pääkopiltaan viallisiksi. Eiköhän moni tee ihan oikeasti parhaansa laihtuakseen.

        Hiilarit eivät tietenkään ole ainoa syy lihomiseen, mutta käytännössä kuitenkin moni laihtuu paremmin vähähiilarisella kuin vähärasvaisella.

        Onhan hiilareita syöty tavallaan kauan (tosin ei evoluution mittakaavassa ollekaan) mutta aikaisemmin ei ole juurikaan ollut mahdollisuutta syödä rajattomasti hiilareita ilman mitään käytännön liikuntaa tai arkiliikuntaa.

        ihmisistä kärsii jostain fyysisestä sairaudesta, joka aiheuttaisi liikalihavuutta. Kyllä syyt ovat useimmin psyykkisiä ja laihtumiseen sekä painonhallintaan tarvitaan ajattelutavan muutos. Siksi liikalihaville pitäisi mielestäni tarjota ensisijaisesti psykologista tukea.


      • jotka
        JariJo kirjoitti:

        En usko, että kovin moni painonhallintaongelmista kärsivä on mielissään, kun leimaat heidät ahmateiksi tai pääkopiltaan viallisiksi. Eiköhän moni tee ihan oikeasti parhaansa laihtuakseen.

        Hiilarit eivät tietenkään ole ainoa syy lihomiseen, mutta käytännössä kuitenkin moni laihtuu paremmin vähähiilarisella kuin vähärasvaisella.

        Onhan hiilareita syöty tavallaan kauan (tosin ei evoluution mittakaavassa ollekaan) mutta aikaisemmin ei ole juurikaan ollut mahdollisuutta syödä rajattomasti hiilareita ilman mitään käytännön liikuntaa tai arkiliikuntaa.

        ole ahmatteja pidä siitä että te vhh:läiset parjaatte kaikki jotka ovat eri mieltä kanssanne.
        Ja olette tosiaan menneet niin alhaisiin että oikein hävettää teitin puolesta.
        Luulette Mattilan kanssa olevanne muita parempia ja tietävänne kaiken kaikesta.
        Jatkuvasti ruikutatte muittenkin puolesta esim.

        en usko että kovin moni jne.............


      • palturia
        T.epi kirjoitti:

        Eipä Mattila ole osannut päättää sitäkään, että onko vhh laihdutuskuuri vai ei. Tai sitten hän kohta toteaa sen olevankin lihotuskuuri.

        sinä se olet sillä lihotus kuurilla, miten se taas menikään, paketillinen voita ja pullollinen öljyä ruuanlaitossa.


    • hah hah

      hah hah

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe