Sellaista kyselen, kun aloitin tänään 5päivän pituisen paaston jotta olo kevenisi vähän ja pääsisin eroon makeanhimosta ja pystyisin helpommin aloittaa laihdutuksen ja liikunnan (olen siis 171cm/69kg)
Mitä mieltä olette viikon ruokalistastani:
Maanantai-perjantai:
Aamulla: mehukeitto n. 70kcal
päivällä: alpen myslipatukka 59kcal
välipala: pieni jugurtti 45kcal
illalla: pussikeitto 90kcl (3 x viikossa) tomaatti pasta 85kcal (2 x viikossa)
Onko mahdollista tiputtaa painoa noiden avulla jopa 5 kiloa viiden päivän aikana?
Paaston aloittanut!
8
2474
Vastaukset
- mooh
tuo ei ole paasto, vaan dieetti. Paastolla tarkoitetaan pidättäytymistä kiinteästä ruoasta. Siis vain nesteitä saa nauttia.
Paasto ei ole lahdutuskeino, vaan yleensä takana on jokin muu henkinen tai fyysinen motiivi; puhdistautuminen, henkistyminen tms... - tuommoista kokeile
Tuo on nälkäkuuri, mitä suunnittelet. Paastossa kaloreita saa saada max. 400 kcal, jos saat sen yli on kyseessä nälkäkuuri, jolla saat vain elimistössi jumittamaan. Ja lisäksi olet nälissäsi koko ajan ja repsahdat helposti mässäämään. Lainaapa itsellesi kirjastosta paastokirja ja noudata sen ohjeita.
- pepita^
kalorimäärä on kyllä päivittäin alle 300, joten nälkäkuuri tämä ei kyllä ole. Elimistö toiminut hyvin, ja painoa pudonnut jo 2kg. Joten eipä näytä tässä kuurissa olevan mitään vikaa. Nälkäkään ei ole ollut missään vaiheessa, saatika että olisin sortunut mässäilyyn :)
- taitaa olla vikaa, sori
Miksi sun pitää just viisi kiloa saada pois? Luuletko näyttäväsi juuri viiden kilon pudotuksella paremmalta? Käytä mittanauhaa, se kertoo paremmin totuuden kuin vaaka.
Ja en kyllä millään usko, ettet näkisi nälkää. Taidat olla ennestään pirun laiha, joka ei muutenkaan ole syönyt kuin kaksi porkkanaa päivässä-tyyliin. Anoreksia tai jotain muuta.
Ja niin, kuten joku totesi, toi sun kuuris ei oo mikään paasto, joten ei kannata kavereille leveillä, että olit paastolla ja pudotit painoa... - pepita^
taitaa olla vikaa, sori kirjoitti:
Miksi sun pitää just viisi kiloa saada pois? Luuletko näyttäväsi juuri viiden kilon pudotuksella paremmalta? Käytä mittanauhaa, se kertoo paremmin totuuden kuin vaaka.
Ja en kyllä millään usko, ettet näkisi nälkää. Taidat olla ennestään pirun laiha, joka ei muutenkaan ole syönyt kuin kaksi porkkanaa päivässä-tyyliin. Anoreksia tai jotain muuta.
Ja niin, kuten joku totesi, toi sun kuuris ei oo mikään paasto, joten ei kannata kavereille leveillä, että olit paastolla ja pudotit painoa...painoa tippui kuitenkin kuutisen kiloa, ja se näkyi myös ulkoisesti, eikä vain sisäisesti. Oli kuuri mika tahansa niin se tepsi. Ennestään en kyllä mikään tikku ollut ja syönyt normaalisti sekä napostellut vähän liikakiin jatkuvasti. Koko dietin aikana ei nälkä ollut ja makean himo lähti. Joten sanoit sinä mitä vaan niin itse olen enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen.
- pepita^
pepita^ kirjoitti:
painoa tippui kuitenkin kuutisen kiloa, ja se näkyi myös ulkoisesti, eikä vain sisäisesti. Oli kuuri mika tahansa niin se tepsi. Ennestään en kyllä mikään tikku ollut ja syönyt normaalisti sekä napostellut vähän liikakiin jatkuvasti. Koko dietin aikana ei nälkä ollut ja makean himo lähti. Joten sanoit sinä mitä vaan niin itse olen enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen.
kuka tässä on mistään kavereille leveilystä edes puhunut? eipä minun mielestä ole mitään leveiltävää jos haluaa painoa pudottaa, oma häpeähän se pitäisi olla jos on lihavaksi itsensä päästänyt.
- lumienkeli
pepita^ kirjoitti:
painoa tippui kuitenkin kuutisen kiloa, ja se näkyi myös ulkoisesti, eikä vain sisäisesti. Oli kuuri mika tahansa niin se tepsi. Ennestään en kyllä mikään tikku ollut ja syönyt normaalisti sekä napostellut vähän liikakiin jatkuvasti. Koko dietin aikana ei nälkä ollut ja makean himo lähti. Joten sanoit sinä mitä vaan niin itse olen enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen.
sain paaston avulla makean himon katoomaa. kyllästyin siihen että joka ikinen päivä oli saatava jotai hyvää..! ja sitä sitte tuli pitkin päivää syötyä mitä vaan. sit tuli vaa semmonen olo et paasto.:) ja ei tehny yhtään pahaa alottaaa. kolme ekaa päivääki meni ko vettä vaa.:D ja makean himo on kadonnu! vielä on paasto kesken. een oo vielä päättäny mihin asti aion paastoo.. monta päivää sä paastosit?
- Nimetön
Itse paastoillessani haluan puhdistaa ja rauhoitella kehoa ja mieltä.. Yhtäkkiä on vaarallista aloittaa paastoaminen, itse olen toiminut siten että jo 1-2 kuukautta ennen "virallista" paastoa alan pienentelemään energiamääriä ja ravintoni koostan puhtaasta ja tuoreesta kasviravinnosta (kesä on erinomainen aika tähän hommaan, KAIKKI SAA OMASTA PUUTARHASTA LUOMUNA!). Omatekoiset 100% marja/hedelmä/kasvissmoothiet ovat helppoja eli aikaa jää kaikkeen muuhun enemmän!! ilman kiinteää ravintoa saatan elää jopa kuukauden tai yksi viikko siinä välissä menee vedellä ja luomutuoreyrteillä, sekä suolalla. Suolentyhjennys on ehdottoman tärkeää kun pitkään paastotaan. Sitten parin viikon smoothiedieetin jälkeen aletaan nauttia taas pienissä määrin kiinteää ja puhdasta luomukasvisruokaa ja yleensä vasta 4.-5. -kuukausina alan taas nauttia lihaa, maitotuotteita ja viljoja (pääasiassa syön kuitenkin vain kauraa, riisiä, kvinoa, tattaria ja ohraa). Leivän puputus on melko sama-asia meillä kuin se että leivotaan pullaa eli meillä leivotaan itse täysjyväleipää noin 1-2krt vuodessa.Loppuaika vuodesta sijoittuu yleensä talviajalle eli vietämme paljon aikaa sukulaisten ja ystävien parissa, sekä kuntosalilla. Tämän "kesäajan" kun töitä emme mieheni kanssa tee, niin vietämme puhdistautuen, nauttien vain toisistamme ja matkustellen eri maanosissa, viime vuonna kierreltiin eteläistä Aasiata pyöräillen, toissavuonna kaluttiin Etelä-Amerikan mantereen pohjoisosia jne. Ennen ja jälkeen kuvat on usein melko järisyttäviä, kun ei juurikaan ravintoa saa tai meikkaaminen ja hiusten värjäilyt jäävät,,, Kuitenkin luonnonmukaisin menetelmin tehdyt erilaiset hoidot ja hieronnat sentään erottaa meidät vielä ikänsä kehitysmaiden slummeissa asuneista... Suihku ja sänky ovat muuten kova sana kun reissataan pois turistialueilta =)) Kaiken tän keskellä huomaa, että sitä kuitenkin puhdistuu sisäisesti ja kotiin palatessa huomaakin että ei se hienoin punkku ja se 50€ gourmetfileebiffi tai joku hierova designsänky olekkaan niiin välttämätön juttu... =) Kummatkin olemme kokeneet tämän elämäntyylin parhaaksi ja ainahan se on mukava kun saa mieli ja keho levätä, sekä tämä on tietysti meille myös parasta aikaa suhteen kannalta =) Onko täällä pohjolassa muita samanlaisia pariskuntia? =D Paastoaminen tällä tyylillä on ainakin hyvin nautinnollista elämää :) Koskaan ei olla laihdutettu, ainoastaan levätty ja puhdistuttu :) Tällainen paasto on paras, sillä se jokapäiväinen puhdas liha-kasvis-öljy ateriat marjat/hedelmät kera rahkan ja pähkinöiden on aivan taivaallinen nautinto =) Vieraissakaan / juhlissa on turha mitään kiloja miettiä kun vuoteen mahtuu yleensä vaan ne (pikku)joulut ja uudet vuodet =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171039124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102488Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2212058Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231873- 721110
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491094Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59939Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?76918En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43862- 164858