Paljonpa tuntuu olevan liikkeellä hyvyyden puutetta. Ei löydy hyviä miehiä/naisia, vaan ainoastaan niitä lutkia ja lurjuksia pelimiehiä.
Mistäs moinen johtuu? Ettei vain olisi nämä petollisiksi koetut löydetty baarista, entuudestaan tuntemattomina ihmisinä?
Siinäpä se, luulisin että parhaat kokelaat löytyisivät niistä, jotka ovat jo entuudestaan tuttuja, tai vähintään tutun tuttuja. Olisi etukäteisinfoa ominaisuuksista tai vähintään kavereiden suositukset.
Mutta kun olen tällaisen pointin nostanut esille keskusteluissa (siis live-elämässä), niin vastaus on yleensä negatiivinen. Monen mielestä suhde pitää siis rakentaa ennalta täysin tuntemattomaan ihmiseen. Noi siitä vaan, mutta se on venäläistä rulettia sityten joka kerta, sillä erotuksella, että rullassa on enemmän luoteja kuin vain se yksi.
Ei ehkä ole maailman jännittävin vaihtoehto harkita entuudestaan tutuua, mutta tuttu todellakin on turvallisempi.
Tällaista tällä kertaa.
Hyvät ihmiset kadoksissa maailmasta?
2
365
Vastaukset
- Mielipide tämäkin=)
olen pohtinut myös sitä, että miksi kokemattomuus on nykyään huono juttu?
Miksi pitää olla kauhean kokenut ja sitten oletetaan että kaiken sen jälkeen osaisikin tyytyä vain yhteen?
Minusta ainakin on söpöä jos ei ole muhinoinut puolet kaupungin väestöstä, itse olenkin tällä hetkellä ihastunut mieheen joka on 24v ja asuu edelleen äitinsä luona, ei ole seurustellut.
Minusta on ihanaa jos joku nykyaikana osaa odottaa sitä oikeaa, eikä vain etsiskele "harjoituskappaleita".
Itsekin olen pian kolmekymppinen ja minulla on ollut vain yksi kumppani.
Tuttu ja turvallinen on minunkin mottoni, en kaipaa vaihtelua vaan kun löytäisin sen yhden kenellä olisi samanlaiset arvot yhdessäolon suhteen, se riittää.- byztander
Jatkaakseni ajatustasi, niin ihmettelen sitä ylipäätään, että ihmisen pitäisi ehdottomasti olla jotakin (tai olla olematta). Siis että on tiettyjä piirteitä, jotka tulkitaan ehdottoman negatiivisiksi, kuten usein juuri tuon kokemattomuuden kohdalla.
Minusta paljon miellyttävämpi tapa elää elämämää on, että ei rakentele sellaisia juttuja omaan päähän ensinkään. Ihmiset kun ovat niin kovin erilaisia, jokainen on oma sekoituksensa joka joko sitten kolahtaa tai ei. Kokonaisuus, yhdistelmä ratkaisee, eikä jokin tietty yksi asia, kuten kokemattomuus tai toisaalta vaikkapa hyvin laaja kokeneisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1493531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1371003- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25857