Syökö laihduttaja myös "herkkuja"?

epätoivoinen läski

Hei!

Minulla on ylipainoa ainakin 80 kiloa jos ei enmmänkin ja olen päättänyt aloittaa tosissani elämäntapojen muutoksen.

Jos vaan onnistun aijon pudottaa kilon viikossa.

Kannattaako mielestänne jättää kokonaan herkut pois vai voiko silloin tälläin sallia itselleen vaikka pienen suklaapatukan tai jäätelötikun, esim yhden kerran kahdessa viikossa?

Tai ehkä alussa kannattanee olla tiukkana ettei sorru herkkuihin??

Kiitos mielipiteistänne ja hyvää kesää kaikille.

11

2398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin...

olen kerrallaan 2-3 viikkoa herkkulakossa, jonka jälkeen sallin itselleni yhden herkkupäivän. sen jälkeen on taas vaikea palata herkuttomaan arkeen mutta toiminut on!! viidessä viikossa lähtenyt 6 kiloa! poistettavaa on vielä 24 kg =)

• laihdun ja herkuttelen

Toki voit myös herkutella ja laihtua. Muista tarkkailla herkkujen kalorimääriä ja vaikka jäätelöistä valitse esim. kevyempi sorbetti/mehujää suklaisen kermajäätelön sijasta. Tai sinä päivänä kun syöt vaikka jäätelön niin myös urheile. Tai jos syöt herkun, jätä jotakin muuta päivä ruokavaliosta pois. Muista että voit tehdä terveellisiäkin herkkuja esim. marjarahkaa tai hedelmäsalaattia.

Minun mielestäni laihduttajakin saa herkutella sillon tälloin maalaisjärjen kanssa. Jos vedät yhtäkkiä liian tiukalle linjalle voi se kostautua esim. että repsahdat oikeen kunnolla ahmimaan herkkuja (varsinkin jos laihdutat pienellä kalorimäärällä = nälkä)

• että pidät rennompia

päiviä edes kerran viikossa ja palaat heti sen jälkeen tiukkaan rytmiin..syö näkkäriä,ruisleipää,kevyt levitteellä..vähärasvaista kinkkua tms,kurkkua,perunaa,ruispastaa,tummaa riisiä,kanaa..rahkaa,marjoja ,hedelmiä,salaatteja,riisikakkuja.mehukeittoja..niin kyllä lähtee kilot!!itse olen noin tehnyt ja 2kg vk vauhtia on edetty.,ja pidän pizza pv kerran viikkoon..

• Crowberry

Mä en pysty syömään laihduttaessani mitään "herkkuja". Jos otan, niin se ei jää siihen yhteen. :/

Meinas jo käydä huonosti kun olin festareilla viikonlopun... tuli ostettua hampurilaisia ja hodareita, mutta kaloreita tosin kului aika paljon liikkumiseen siellä. Mutta nyt kun tuli kotiin, meinas jäädä sama vanha tottumus päälle... Piti oikein tsempata ettei ota pizzaa vaikka sitä oliskin kotona (mun mies ei laihduta...).

• hedelmillä

kokemuksesta tiedän ettei ole helppo hyvästellä nameja, mutta jos parin viikon välein syöt vaikkapa namia, niin joudut joka kerta luopumaan tavasta uudelleen. jos aiot laihtua 1kilon viikossa, niin kalorivajeen pitää olla 1000 kaloria vrk. siihen ei oikein namit mahdu, jos meinaa ruokaa syödä. tietysti voit liikkua enemmän namipäivänä, mutta niinkin pieni määrä kuin 100grammaa namia vaatii 2tuntia reipasta kävelyä.
      kokeile sellaista, että kerran päivässä herkuttelet asettelemalla salaattia, paprikaa, tomaattia ja kurkkua nätisti lautaselle ja napostelet ne tilanteessa, jossa normaalisti tarttuisit namuihin. myös hedelmiä on kiva napostella kun ne kuorii ja paloittelee valmiiksi lautaselle. tämmöisin keinoin itseltäni on kadonnut yli 30 kiloa ja namin himo.

• herkuttelupäivässä

joten totta kai voi ja pitääkin välillä herkutella. Ja sallia itselleen nautintoja, kunhan ei tule uudestaan tavaksi. tekee hyvää psyykkiselle jaksamiselle ja vauhdittaa aineenvaihduntaa. Kuinka hyvältä esim jätski tai pulla maistuu, kun ei joka päivä syö.

• Jojo

Laihduttaja saa herkutella, ja oikeastaan hänen pitääkin, sillä tietty paradoksi pitää paikkansa ainakin minun herkku-suhteeseeni:

Mitä enemmän yrität olla syömättä jotakin tiettyä ruoka-ainetta, sitä enemmän sinun alkaa tehdä sitä mieli. Mitä tiukemman dieetin itsellesi valitset, sitä useammin tulet sortumaan ahmimiseen ja mässäilyyn. Mitä vähemmän syöt oikeaa ruokaa, sitä enemmän herkkuja alkaa tehdä mieli. Makeanhimo on nimittäin usein puhdasta nälkää, eikä sitä vastaan voi tapella, vaan se voittaa AINA. Kyseessä on elimistön kannalta tärkeä piirre, koska sen avulla ihmiskunta on pysynyt hengissä myös silloin, kun ruokaa on ollut vähän saatavilla.

Älä siis tingi kunnon ruuasta, vaan syö vatsasi täyteen. Kun se vatsantäyte on vähäenergisempää kuin ennen, laihdut silti, mutta kun syöt säännöllisesti ja tarpeeksi oikeaa ruokaa, ei niitä herkkujakaan tee niin usein mieli. Päivittäiseen ruokavalioon herkut eivät kuulu, mutta ihan hyvin voit syödä sen jätskin tai suklaapatukan pari kertaa viikossa.

• Anonyymi

Hei, yritän laihdutta esimerkiksi tarjolla herkkuja mut en syö kokonaan vaa 1 haukun. Onko haitallista ?

• Anonyymi

Kannattaa jättää ainakin laihdutuksen ajaksi kaikki sokeriset pois, myös makeat hedelmät.

Itse teen viikonloppuisin esim. mansikkarahkaa ja maustan nestemäisellä stevialla, jokaiselle illalle yksi annos pe, la ja su.

• Anonyymi

Vinkkinä että myös erytritoli on hyvä makeutus. Myös hampaat tykkää, sillä se toimii samoin kuin ksylitoli.

• Anonyymi

Ai niin, eihän yhdessä suklaapatukassa, jos se on pelkästään suklaata eikä esim vain ohut kerros karkkipatukan päällä, ole kuin alle 250 kcal. Ostaa hyvää suklaata, ja vaikka kerta viikossa ei merkitse mitään eikä kaada laihdutusta. Jos tämän haluaa kuluttaa ja asia vaivaa niin käy vaikka tunnin kävelyllä. Puolikin tuntia ok. Ei asiat ole niin mustavalkoisia. Suuret linjat ratkaisee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe