tietoa vailla olen

doubleburnout

paljonko saa maksimissaan kerralla sairaslomaa,kun menee valittamaan loppuunpalamista.

Olen meinaan nyt aivan finaalissa.Burnout uusiutumassa.En saa nukuttua ja huomiset työt pyörii mielessä.En jaksa enää päivääkään.

Päätä särkee,niskat jumissa ja yököttää.
APUA.

9

1380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johtajajaja

Ei mitään sairaslomia. Aloita kuntoliikunta.
      Työpäivän jälkeen vaikka ensin 5 km. kävelylenkki
      ja kun kunto nousee, niin sitten hölkkää ja talvella hiihtoa. Liikunnalla ne niska- ja
      päänsärytkin helpottaa.

• Työntekijäjäjäjä

Mee itte lenkille ja hoida mun tehtävät myös!!!!
        eli tee itse työt.

• Kokemusta on
        Työntekijäjäjäjä kirjoitti:

Mee itte lenkille ja hoida mun tehtävät myös!!!!
        eli tee itse työt.

porukkaa on sairaslomilla milloin minkäkin
        pöönautin takia ja jonkunhan ne hommat on
        tehtävä illalla, ettei firman asiakkaat
        häivy.

• Entinen jumittaja

Kokemusta on. Liikunnalla lähti kaikki päänsäryt ja niskajumit, eli ylös, ulos ja lenkille!
        Ressikin lähti.

• burn out lääkäreistä

Itselläni kokemukset sairasloman saannista ovat olleet todella huonot.Hakeuduin tk-lääkärin pakeille siinä vaiheessa kun päässä huimasi niin,ettei autolla ajostakaan tullut mitään.Nuori lääkäri teki tasapainotestin ja antoi hymyillen viikon sairasloman.Ei verenpainemittauksista tietoakaan,saatika huomioinut puheitani muutenkaan(univaikeudet,väsymys ym.)Viikon päästä uusi yritys ja uusi lääkäri.Siinä vaiheessa RR huimissa lukemissa ja vieläkään ei muuta kuin kaksi viikkoa sairaslomaa.Tätä on jatkunut jo toista kuukautta.Sairaslomaa viikosta kahteen.Siinä sitten pitäisi levätä, kun jatkuvasti työasiat ja oma jaksaminen on ajatuksissa.Ja töistäkin soitellaan perään,että milloin tulisit.Huipennus oli läkärissä mielestäni se että minulle naureskellen kerrottiin,ettei työuupumus nosta verenpaineita.Sukurasite se on ja runsaan suolan käyttö!Univaikeuksiin ei puututtu mitenkään.Ja työmatkaakin on päivittäin yli 100 km,eli riski nukahtaa rattiin on melkoinen.

• asdf

Asiaa jonkin verran käsitelleenä tietojeni mukaan verenpaineella ja burn-outilla tosiaan ei ole suoraa yhteyttä toisiinsa. Sen sijaan vähäinen liikunta ja henkinen stressi (josta burn-out voi saada alkunsa) vaikuttavat. Jos olet jo palanut loppuun ja sairaslomalla, tilanteesi on pidemmälti masennustyyppinen, eikä tähän siis liity verenpaineasioita. Itselläni verenpaine ei ole ollut koholla työuupumuksen partaalla ollessani.

Suola ja perimä liittyvät ehkä jopa enemmän, kuten lääkärikin sanoi. Lisäksi liikunnalla voidaan ehkäistä oireita tiettyyn rajaan asti, mutta ei sekään täydellinen lääke ole.

Olen vapaasti korjattavissa tietojeni suhteen, mutta mieluiten linkillä luotettavaan lähteeseen. Huomautan vielä että en ole lääkäri.

• verenpainetta
        asdf kirjoitti:

Asiaa jonkin verran käsitelleenä tietojeni mukaan verenpaineella ja burn-outilla tosiaan ei ole suoraa yhteyttä toisiinsa. Sen sijaan vähäinen liikunta ja henkinen stressi (josta burn-out voi saada alkunsa) vaikuttavat. Jos olet jo palanut loppuun ja sairaslomalla, tilanteesi on pidemmälti masennustyyppinen, eikä tähän siis liity verenpaineasioita. Itselläni verenpaine ei ole ollut koholla työuupumuksen partaalla ollessani.

Suola ja perimä liittyvät ehkä jopa enemmän, kuten lääkärikin sanoi. Lisäksi liikunnalla voidaan ehkäistä oireita tiettyyn rajaan asti, mutta ei sekään täydellinen lääke ole.

Olen vapaasti korjattavissa tietojeni suhteen, mutta mieluiten linkillä luotettavaan lähteeseen. Huomautan vielä että en ole lääkäri.

Kohonnut verenpaine voidaan jaotella primääriseen ja sekundaariseen(jossa sairaus aiheuttaa kohonneen verenpaineen).
        Primäärisessä voidaan epäillä mm.metabolista oireyhtymää (jossa RR,B-Gluk,Kol koholla,sekä keskivartalolihavuus),huomioidaan perinnöllisyys sekä elintavat(liikapaino,liikunnan vähäisyys,kohoneet veren rasvat)sekä stressi/burn out/millä nimellä vaan.
        Elimistön jatkuva jännitystila nostaa verenpainetta.

En ole lääkäri minäkään, mutta itse olen sitä mieltä että juuri raskas työ henkisine rasituksineen(työuupumus)nostaa verenpaineet huimiin lukemiin lyhyessä ajassa.Mielestäni ihminen hoidetaan kokonaisvaltaisesti huomioiden myös muutkin ongelmat kuin vain verenpaineen taso.Siis jos asiat mättää ja on huono olla,ei asiaa helpota jatkuvan sairasloman hakeminen.Kerralla vaan ja reilusti.

• pullsi
        verenpainetta kirjoitti:

Kohonnut verenpaine voidaan jaotella primääriseen ja sekundaariseen(jossa sairaus aiheuttaa kohonneen verenpaineen).
        Primäärisessä voidaan epäillä mm.metabolista oireyhtymää (jossa RR,B-Gluk,Kol koholla,sekä keskivartalolihavuus),huomioidaan perinnöllisyys sekä elintavat(liikapaino,liikunnan vähäisyys,kohoneet veren rasvat)sekä stressi/burn out/millä nimellä vaan.
        Elimistön jatkuva jännitystila nostaa verenpainetta.

En ole lääkäri minäkään, mutta itse olen sitä mieltä että juuri raskas työ henkisine rasituksineen(työuupumus)nostaa verenpaineet huimiin lukemiin lyhyessä ajassa.Mielestäni ihminen hoidetaan kokonaisvaltaisesti huomioiden myös muutkin ongelmat kuin vain verenpaineen taso.Siis jos asiat mättää ja on huono olla,ei asiaa helpota jatkuvan sairasloman hakeminen.Kerralla vaan ja reilusti.

toimii stressin mittarina.Minun kohdallani verenpaineen lisäks lepopulssi kävi aamulla työpaikkalääkärillä niin että olisi kuin olisin juossut töihin aamulla (36 km)vaikka olin vasta tuntia aikaisemmin herännyt.

• kyllä sanoa
        pullsi kirjoitti:

toimii stressin mittarina.Minun kohdallani verenpaineen lisäks lepopulssi kävi aamulla työpaikkalääkärillä niin että olisi kuin olisin juossut töihin aamulla (36 km)vaikka olin vasta tuntia aikaisemmin herännyt.

kyllä se stressi verenpainetta nostaa. Itselläni verenpainetauti ja verenpaineet nousee AINA, jos stressiä. Nytkin verenpaineet koholla, burnout sekä töissä että ihmissuhteessa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4018
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe