tietoa vailla olen

doubleburnout

paljonko saa maksimissaan kerralla sairaslomaa,kun menee valittamaan loppuunpalamista.

Olen meinaan nyt aivan finaalissa.Burnout uusiutumassa.En saa nukuttua ja huomiset työt pyörii mielessä.En jaksa enää päivääkään.

Päätä särkee,niskat jumissa ja yököttää.
APUA.

9

1400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johtajajaja

      Ei mitään sairaslomia. Aloita kuntoliikunta.
      Työpäivän jälkeen vaikka ensin 5 km. kävelylenkki
      ja kun kunto nousee, niin sitten hölkkää ja talvella hiihtoa. Liikunnalla ne niska- ja
      päänsärytkin helpottaa.

      • Työntekijäjäjäjä

        Mee itte lenkille ja hoida mun tehtävät myös!!!!
        eli tee itse työt.


      • Kokemusta on
        Työntekijäjäjäjä kirjoitti:

        Mee itte lenkille ja hoida mun tehtävät myös!!!!
        eli tee itse työt.

        porukkaa on sairaslomilla milloin minkäkin
        pöönautin takia ja jonkunhan ne hommat on
        tehtävä illalla, ettei firman asiakkaat
        häivy.


      • Entinen jumittaja

        Kokemusta on. Liikunnalla lähti kaikki päänsäryt ja niskajumit, eli ylös, ulos ja lenkille!
        Ressikin lähti.


    • burn out lääkäreistä

      Itselläni kokemukset sairasloman saannista ovat olleet todella huonot.Hakeuduin tk-lääkärin pakeille siinä vaiheessa kun päässä huimasi niin,ettei autolla ajostakaan tullut mitään.Nuori lääkäri teki tasapainotestin ja antoi hymyillen viikon sairasloman.Ei verenpainemittauksista tietoakaan,saatika huomioinut puheitani muutenkaan(univaikeudet,väsymys ym.)Viikon päästä uusi yritys ja uusi lääkäri.Siinä vaiheessa RR huimissa lukemissa ja vieläkään ei muuta kuin kaksi viikkoa sairaslomaa.Tätä on jatkunut jo toista kuukautta.Sairaslomaa viikosta kahteen.Siinä sitten pitäisi levätä, kun jatkuvasti työasiat ja oma jaksaminen on ajatuksissa.Ja töistäkin soitellaan perään,että milloin tulisit.Huipennus oli läkärissä mielestäni se että minulle naureskellen kerrottiin,ettei työuupumus nosta verenpaineita.Sukurasite se on ja runsaan suolan käyttö!Univaikeuksiin ei puututtu mitenkään.Ja työmatkaakin on päivittäin yli 100 km,eli riski nukahtaa rattiin on melkoinen.

      • asdf

        Asiaa jonkin verran käsitelleenä tietojeni mukaan verenpaineella ja burn-outilla tosiaan ei ole suoraa yhteyttä toisiinsa. Sen sijaan vähäinen liikunta ja henkinen stressi (josta burn-out voi saada alkunsa) vaikuttavat. Jos olet jo palanut loppuun ja sairaslomalla, tilanteesi on pidemmälti masennustyyppinen, eikä tähän siis liity verenpaineasioita. Itselläni verenpaine ei ole ollut koholla työuupumuksen partaalla ollessani.

        Suola ja perimä liittyvät ehkä jopa enemmän, kuten lääkärikin sanoi. Lisäksi liikunnalla voidaan ehkäistä oireita tiettyyn rajaan asti, mutta ei sekään täydellinen lääke ole.

        Olen vapaasti korjattavissa tietojeni suhteen, mutta mieluiten linkillä luotettavaan lähteeseen. Huomautan vielä että en ole lääkäri.


      • verenpainetta
        asdf kirjoitti:

        Asiaa jonkin verran käsitelleenä tietojeni mukaan verenpaineella ja burn-outilla tosiaan ei ole suoraa yhteyttä toisiinsa. Sen sijaan vähäinen liikunta ja henkinen stressi (josta burn-out voi saada alkunsa) vaikuttavat. Jos olet jo palanut loppuun ja sairaslomalla, tilanteesi on pidemmälti masennustyyppinen, eikä tähän siis liity verenpaineasioita. Itselläni verenpaine ei ole ollut koholla työuupumuksen partaalla ollessani.

        Suola ja perimä liittyvät ehkä jopa enemmän, kuten lääkärikin sanoi. Lisäksi liikunnalla voidaan ehkäistä oireita tiettyyn rajaan asti, mutta ei sekään täydellinen lääke ole.

        Olen vapaasti korjattavissa tietojeni suhteen, mutta mieluiten linkillä luotettavaan lähteeseen. Huomautan vielä että en ole lääkäri.

        Kohonnut verenpaine voidaan jaotella primääriseen ja sekundaariseen(jossa sairaus aiheuttaa kohonneen verenpaineen).
        Primäärisessä voidaan epäillä mm.metabolista oireyhtymää (jossa RR,B-Gluk,Kol koholla,sekä keskivartalolihavuus),huomioidaan perinnöllisyys sekä elintavat(liikapaino,liikunnan vähäisyys,kohoneet veren rasvat)sekä stressi/burn out/millä nimellä vaan.
        Elimistön jatkuva jännitystila nostaa verenpainetta.

        En ole lääkäri minäkään, mutta itse olen sitä mieltä että juuri raskas työ henkisine rasituksineen(työuupumus)nostaa verenpaineet huimiin lukemiin lyhyessä ajassa.Mielestäni ihminen hoidetaan kokonaisvaltaisesti huomioiden myös muutkin ongelmat kuin vain verenpaineen taso.Siis jos asiat mättää ja on huono olla,ei asiaa helpota jatkuvan sairasloman hakeminen.Kerralla vaan ja reilusti.


      • pullsi
        verenpainetta kirjoitti:

        Kohonnut verenpaine voidaan jaotella primääriseen ja sekundaariseen(jossa sairaus aiheuttaa kohonneen verenpaineen).
        Primäärisessä voidaan epäillä mm.metabolista oireyhtymää (jossa RR,B-Gluk,Kol koholla,sekä keskivartalolihavuus),huomioidaan perinnöllisyys sekä elintavat(liikapaino,liikunnan vähäisyys,kohoneet veren rasvat)sekä stressi/burn out/millä nimellä vaan.
        Elimistön jatkuva jännitystila nostaa verenpainetta.

        En ole lääkäri minäkään, mutta itse olen sitä mieltä että juuri raskas työ henkisine rasituksineen(työuupumus)nostaa verenpaineet huimiin lukemiin lyhyessä ajassa.Mielestäni ihminen hoidetaan kokonaisvaltaisesti huomioiden myös muutkin ongelmat kuin vain verenpaineen taso.Siis jos asiat mättää ja on huono olla,ei asiaa helpota jatkuvan sairasloman hakeminen.Kerralla vaan ja reilusti.

        toimii stressin mittarina.Minun kohdallani verenpaineen lisäks lepopulssi kävi aamulla työpaikkalääkärillä niin että olisi kuin olisin juossut töihin aamulla (36 km)vaikka olin vasta tuntia aikaisemmin herännyt.


      • kyllä sanoa
        pullsi kirjoitti:

        toimii stressin mittarina.Minun kohdallani verenpaineen lisäks lepopulssi kävi aamulla työpaikkalääkärillä niin että olisi kuin olisin juossut töihin aamulla (36 km)vaikka olin vasta tuntia aikaisemmin herännyt.

        kyllä se stressi verenpainetta nostaa. Itselläni verenpainetauti ja verenpaineet nousee AINA, jos stressiä. Nytkin verenpaineet koholla, burnout sekä töissä että ihmissuhteessa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1228
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      88
      800
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      759
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      517
    Aihe