Parempi ryhti

mitä liikkeitä?

Mitä liikkeitä kuntosalilla pitää tehdä, että saisi ylävartaloon lihaksi ja ryhtiä paremmaksi. Olen röhnöttänyt vain tietokoneen ääressä, enkä ole koskaan käynyt salilla.

Onko Blue Fitness -salit käymisen arvoisia? Onko paikalla aina joku henkilökuntaan kuuluva, joka ohjaa laitteiden käytössä?

4

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehoaa ajan kanssa

      Sellaisen pikku vinkin voisin antaa, että kun röhnötät siinä
      koneen ääressä, niin älä anna vatsasi roikkua valtoimenaan (ainakaan
      koko aikaa), vaan vedä kevyesti vatsaa sisään.

      Kun pidät keskivartaloa välillä jännitettynä, se vaikuttaa
      syviin vatsalihaksiin ja sitä kautta ajan kanssa vaikuttaa myös
      ryhtiin.

      • ryhtiä?

        Meille koulussa yläasteaikana liikunnan opettaja kertoi esimerkin tytöstä, joka halusi litteän vatsan ja saikin sen, mutta sai samalla myös huonon ryhdin, kun teki liian paljon vatsalihasliikkeitä. Eikö pitäisi enemmänkin tehdä jotain selkälihasliikkeitä?


      • ryhtiä..
        ryhtiä? kirjoitti:

        Meille koulussa yläasteaikana liikunnan opettaja kertoi esimerkin tytöstä, joka halusi litteän vatsan ja saikin sen, mutta sai samalla myös huonon ryhdin, kun teki liian paljon vatsalihasliikkeitä. Eikö pitäisi enemmänkin tehdä jotain selkälihasliikkeitä?

        Tuskin sinun täytyy pelätä että teet liikaa vatsalihaksia! Tai kenenkään muunkaan.

        Mutta kyllähän ryhtiin vaikuttaa muutkin lihakset kuin vatsalihakset, esim. selkä ja rinta. Ja täytyy aina muistaa monipuolisuus liikkeissä. Kuormita siis tasapuolisesti kaikkia vartalon päälihasryhmiä. Muista myös venyttely. Ergonomia siinä koneen edessä röhnöttäessä on tosi tärkeää niinkuin joku tuossa jo kirjoittikin! Siinä istuessa kannattaa pitää pieniä taukoja aika useinkin.


      • Raahka
        ryhtiä.. kirjoitti:

        Tuskin sinun täytyy pelätä että teet liikaa vatsalihaksia! Tai kenenkään muunkaan.

        Mutta kyllähän ryhtiin vaikuttaa muutkin lihakset kuin vatsalihakset, esim. selkä ja rinta. Ja täytyy aina muistaa monipuolisuus liikkeissä. Kuormita siis tasapuolisesti kaikkia vartalon päälihasryhmiä. Muista myös venyttely. Ergonomia siinä koneen edessä röhnöttäessä on tosi tärkeää niinkuin joku tuossa jo kirjoittikin! Siinä istuessa kannattaa pitää pieniä taukoja aika useinkin.

        " Tuskin sinun täytyy pelätä että teet liikaa vatsalihaksia! "

        Minä luulen että juuri liiat rutistukset ja istumaannousut saavat lonkan kaoukistajan kireäksi ja tämä on paha asia ryhdin kannalta. Ja niitä tekee helposti liikaa.

        Venyttely tietysti auttaa mutta ainakaan minä en jaksa riittävästi venytellä, joten en tee koskaan rutistuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe