Ilman ruokaa ahdistaa.

näkkäri-iita

Hei!

Minua ahdistaa kun olen laihdutuskuurilla, tuntuu ettei elämässä ole enää mitään kun ei saa syödä herkkuja eikä ahmia ruokaa. Olo tuntuu tosi turvattomalta. Masentaa.

onko muilla samanlaisia kokemuksia?
p.s olen sairaaloisen lihava

7

689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

mulla oli sama juttu jokin aika,sitten piti vaan mättää sitä ruokaa naamaansa,kunnes tuntu,että tulee jo korvista ulos.mutta nyt olen kolmatta viikkoo olluta laihiksella ja olo on todella hyvä ei ahista eikä turvota ja pari kiloo on lähteny.kovaa tahtoo siihen tarvitaan,mutta kyllä se kannattaakin,joten suosittelen sullekkin samaa...mässyt pois ja lenkille ja kunnon ruokaa,niin kilot karisee ja olo kevenee...

• ei salaateile..

Olen mies ja 25v, ylipainoa on 40 kiloa ainakin.

Ihan samanlaisia tuntemuksia kuin sinulla, olen kuin alkoholisti joka miettii jo seuraavaa ryyppyä ja jos sitä ei saa olo on kuin horkassa.

Ahdistaa jo pelkkä laihdutuskuurin miettiminenkin.

• ........

olen ottanu tän laihiksen sillä tyylillä,etten ajattele sitä pahemmin vaan annan homman mennä omalla painollaan.syön terveellisesti ja sillontällön vähän herkuttelen ja muistutan,ettei mennä liiallisuuksiin sen mässäämisen kanssa.eli ei kannata ottaa paineita liikaa muuten koko homma lopahtaa...

• Butter Nut

... sinun kannattaisi lukea ajatuksella juttuja siitä, mitä ylipaino vuosien mittaan aiheuttaa. Sinulla on hyvää aikaa pudottaa painoa ennen kuin saat esim. 2-tyypin diabeteksen - se on aika ikävä juttu. Ehkä motivaatio löytyisi sitä kautta?

Minullakin on ylipainoa 40 kiloa ja se on NIIN paljon, että urakka tosiaan huimaa. Siksi jaoin sen osatavoitteisiin: Ensin pudotan "vain" 10 kiloa. Sitten iloitsen saavutuksestani, ja päätän siinä kohtaa, haluanko ottaa urakaksi toiset 10 kiloa jne...

Sinulla ei ehkä ole hyviä kokemuksia laihduttamisesta? Painonvartijoissa voisit oppia laihduttamaan niin, ettei tarvitse nähdä nälkää - ruokaa voit syödä 5-6 kertaa päivässä...

Tsemppiä!

• Crowberry

Se on se kun on joskus aloittanut karkin yms epäterveellisen syömisen "pahaan oloon". Pian siitä tulee sellainen kierre.

Jos on oikein paha ongelma syömisen kanssa, niin lääkäristä voi saada apua, lääkkeitä ahdistukseen. Tosin kaikille ne lääkkeetkään ei sovi, ja kannattaa todella tarkkaan miettiä onko ongelma niin paha ettei siitä itse pääse yli. Laihdutukseen (sairaalloiseen lihavuuteen) saa apua myös laihdutuslääkkeistä (jotka muuten sisältävät samaa ainetta kuin jotkut masennukseen tarkoitetut). Niitä ei anneta kenelle vaan, pitää olla näyttöä siitä että muut laihdutuskeinot eivät auta, ja lisäksi pitää todellakin olla sairaalloisen lihava.

• Butter Nut

Ahdistus ja turvattomuus johtuu siitäkin, ettei hampailla ja leuoilla ole tuttua ja turvallista tekemistä. Varaa siis illaksi naposteltavaa:

- vesimelonia, pilko lautaselle iso keko valmiiksi iltaa varten
      - painonvartijoiden mikropopcornia, itse ostin sitä Citymarketista
      - herneenpalkoja ja tuoreita porkkanoita torilta
      - kesäkaalin lohkojakin on mukava rouskutella

Hyvä vinkki makeanhimoon on myös korvata syöminen juomisella:
      - kahvi, jossa keinomakeaa
      - tee, jossa keinomakeaa
      - kevytlimpparit
      - sokerittomat mehut

Tsemppiä vaan, kyllä himotus lakkaa muutamassa viikossa, kun pysyt lujana.

• niin saat ajatukset pois sy...

hanki elämä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4263
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3233
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2350
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 141
      948
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe