Mikä laji minulle?

...

Haluaisin kohottaa kestävyyskuntoani, mutten oikein tiedä, mikä laji siihen sopisi. Olen yrittänyt lenkkeillä ja crossailla kuntosalilla, mutta se on hankalaa, kun kunto on huono. Lisäksi se on mielestäni tylsää.
Haluaisin aloittaa siis jonkun tehokkaasti kestävyyskuntoa kohottavan lajin, joka ei kävisi tylsäksi. Onko ideoita?

Olen nuori, hoikka nainen. Lihaskunnon tekeminen on minulle myös tärkeää, mutta se sujuu helpommin kuin aerobinen liikunta. Rahaa uuteen harrastukseen löytyisi jonkun verran.

8

559

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • guga

keskimäärin vihaan sarjassamme "mikä olisi ei tylsä tapa kohottaa kuntoa?" kysymyksiä koska aerobinen treenaaminen on keskimäärin melko tylsää. Mutta kokeiles peruslenkin sijasta lähteä johonkin luontoon "riehumaan". kipittelet, loikit ja kiipeilet pitkin mantuja niin ei ole tylsää ja kuntokin kohoaa. Ota koira mukaan jos sellainen löytyy. tunnin verran kun käppäilet/syöksähtelet luonnossa niin hiki tulee pintaan ja kuntokin kohoaa.

• oskari

Hauskaa on rullaluistelu. Se on kuitenkin yleistä mielikuvaansa raskaampaa, koska jo luisteluasennon ylläpito kuluttaa voimia. Sen rinnakkaislajiksi sopii hyvin pyöräily.
      Mikä kustakin on hauskaa, on tietysti vähän asennekysymys. Minun on vaikea kuvitella itseäni tai ketään muutakaan kuntosalille ähkymään nyt kun kunnon kesä viimein tuli helteineen.

• Tai_ga

tai ihan mikä tahansa aerobinen, koko kehon lihaksia kuormittava LAJI, JOKA SINUA KIINNOSTAA!
      Kapitaalikirjaimilla kirjoitettu teksti tiivistää oleellisimman. Miksi lenkkeillä, jos se ei kiinnosta.

• Tokele

Nyrkkeily on ihan hyvää aerobista treeniä.

• sulle sopiva?

Tarkoittaako tylsä sitä, että et jaksaisi enää lajia, jos et parin treenikerran jälkeen ole jo huippukunnossa?

Jos vastasit kyllä, voi sanoa näkemiin aerobisille lajeille. Missään lajissa kunto ei kasva kohisemalla ja silmissä, lajit vaativat sinnikästä ja sitkeää puurtamista, jopa hikikarpaloita joudut vuodattamaan. Ei mielestäni ole olemassa mitään "jännää" lajia.

Mun vinkki: laita kuulokkeet korville (radio tai mp3) ja hyppää pyörän selkään ja anna mennä lujaa kohti ilta-aurinkoa. Mulla ainakin juoksu sujuu mukavasti, kun samalla kuuntelen musiikkia tms. Ehkä tarkoitat sitä tylsyyden poistamisella?
      Hyviä lajeja ovat kaikki: uinti, pyöräily, juoksu, hiihto, soutu, rullaluistelu. Oletko tosiaan kokeillut jo niitä kaikkia?

• Raahka

Juoksu ei ole tylsää.

Tämä ei ole mielipidekysymys. Olet vain yksinkertaisesti väärässä :)

Eli lenkille siitä.

Tylsyys katoaa heti kun huomaat että juoksu alkaa sujumaan. ...vaatinee muutaman viikon.

• idea

Suosittelen esim. nyrkkeilyä, thaiboxinga tai vastaava. Esim. omissa thai-harkoissa vedetään kyllä kunnon lihaskunto treeniäkin. Meno on mukavaa ja on kiva oppia uusia juttuja, joten ei tylsää. Ainakaan omasta mielestäni.

• ketjun aloittaja

Kiitos paljon kaikille vastanneille, sain monta varteenotettavaa ehdotusta! :)
        Tuo juoksun "tylsyys" on varmasti ihan tottumiskysymys. Tarkoitan tylsyydellä, että on mielestäni väsyttävää vain kulkea eteenpäin. Varmasti jos jaksaisin käydä juoksulenkillä useammin, ja kunto kohoaisi, muuttuisi se mukavemmaksi.
        Koiria ulkoilutan kyllä paljon, se on mukavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      182
      13660
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4950
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      155
      3728
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2863
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1801
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1707
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe