Taitoluistelu

Nimetön

Olen aina pitänyt taitoluistelusta. Kaikki sanovat minulle, että siitä vois tullakkin jotain, mutta asun Limingassa eli tällasessa tuppukylässä josta Ouluun on 30 kilsaa. Haluaisin niin harrastaa sitä, mutta vanhemmat ei välimatkan ja aikataulun takia anna. Ne sanoo, että treenit ois aina joskus aikasin aamulla tai tosi myöhään illalla. Mihin aikaan teillä on yleensä treenejä ja onko teillä samanlaisia kokemuksia. Ja muuten. Minkä ikäisenä on suositeltavaa aloittaa taitoluistelu ja voiko siitä kehittyä mitään jos sen aloittaa vasta 13 vuotiaana jos treenaa todella ahkerasti? Kiitos vastanneille.

8

2482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      mun hyvä kaveri on harrastanut sitä 5-vuotiaasta asti. on saavuttanut paljon, mutta koulut jäävät välin melkein kokonaan.nyt hän on 15v.

      • Lissu

        harrastan itse tätä taitoluistelua ja se on oikein mukava harrastus. Olen vasta 10 v. ja aloitin luistelun 6 vuotiaana, joten olen siis jo tässä iässä harrastanut nelisen vuotta. Kantsii miettiä sitä että haluatko uhrautua harrastamaan niin ison matkan päähän! Kun edistyt harrastuksessa luistelu harkkoja tulee jo jokapäivä viikossa, mieti! itsellänikin on jo nyt neljä tai enemmänkin välillä. Luistelua ei ikinä ole liian myöhäistä aloittaa, mutta jos haluat maailmankuuluksi luistelijattareksi sinun olisi pitänyt aloittaa luistelu ura 3-6 vuotiaana. Voit kyllä aloittaa nytkin luistelun mutta varoitan että joudut pienten ryhmään ehkä jopa moneksi vuodeksi. Itse olen siis kilparyhmässä luistelemassa ja luistelu on päämääräni! Pss... Toivottavasti sinäkin voit aloittaa jo pian maailman ihanimman harrastuksen!!


      • Lissu

        harrastan itse tätä taitoluistelua ja se on oikein mukava harrastus. Olen vasta 10 v. ja aloitin luistelun 6 vuotiaana, joten olen siis jo tässä iässä harrastanut nelisen vuotta. Kantsii miettiä sitä että haluatko uhrautua harrastamaan niin ison matkan päähän! Kun edistyt harrastuksessa luistelu harkkoja tulee jo jokapäivä viikossa, mieti! itsellänikin on jo nyt neljä tai enemmänkin välillä. Luistelua ei ikinä ole liian myöhäistä aloittaa, mutta jos haluat maailmankuuluksi luistelijattareksi sinun olisi pitänyt aloittaa luistelu ura 3-6 vuotiaana. Voit kyllä aloittaa nytkin luistelun mutta varoitan että joudut pienten ryhmään ehkä jopa moneksi vuodeksi. Itse olen siis kilparyhmässä luistelemassa ja luistelu on päämääräni! Pss... Toivottavasti sinäkin voit aloittaa jo pian maailman ihanimman harrastuksen!!


    • ice-skater

      moikka! olen nyt 15 vuotias tyttö Rantasalmelta joka on myös todella pieni pakkakunta Savossa...aloitin taitoluistelun 11-12 vuotiaana, silloin kun tänne saatiin rakennettua jäähalli. meillä on treenit noin kolme kertaa viikossa ja yleensä ne ovat siinä 16-19 aikaan tai 11-14 aikaan, riippuen päivästä. joskus viikonloppuisin tosin käyn noin 40 kilometrin päässä sijaitsevassa isommassa Savonlinnan kaupungissa ja viikonloppuisin harkat ovat aamupäivällä.

    • ice-skater

      moikka! luulen että enää noin näin myöhään ei ehkä pääse aivan huipulle, mutta minä itse pääsin viime talvena kilpailemaan harraste-sarjaan Taitajat. se on ollut todella mukavaa ja unelmieni täyttymys. itse en edes haaveile mistään tähteydestä vaan siitä että saisin luistella mahdollisimman pitkään, koska rakastan luistelua!

    • jelena

      Jokaisella luistelu seuralla on myös ns. harraste ryhmä jota kutsutaan Taitajat ryhmäksi. Harjoitus määrän saa valita kerran - kolme viikossa. Siellä on mahdollisuus oppia ja kehittyä eikä tarvitse "pienten" parissa välttämättä luistella. taitajille järjestetään myös kilpailuja mutta niihinkin saa tosissaan tehdä töitä ja harjoitella kovasti, valmentajat päättävät milloin voi alkaa harjoitella omaa ohjelmaa.
      Luistelun parista voi saada parhaimmat ystävät. Moni kilpa ryhmissäkään oleva ei sijoitu koskaa piiri kisoissakaan kolmen parhaan joukkoon. Se porukka joka pääsee joskus esim. SM kisoihin on todella pieni joukko.
      Aseta itsellesi ihan omat tavoitteet. Ei mene kauaa Taitajissakaan kun luistelet jo paljon luokka kavereitasi paremmin ja saat liikunta tunnilla ihastuneita katseita :)

    • Nimetön

      Tottakai voit aloittaa. Aloitin vajaa 15-vuotiaana, pian vuosi sitten. Itse ainakin olen
      kehittynyt todella paljon, kaikki riippuu siitä halusta oppia uutta sekä siitä, että nautit samalla. Asun itse niin pienellä paikkakunnalla, että meillä on harjoitukset vain 1 kerran viikossa, mutta hyödynnän mm. yleisöluisteluita. Ja yleensä nuo, jotka harjoittelevat heti aamusta, ovat ihan jo suomen/maailman tasolla/tasolle pyrkiviä luistelijoita. Itselläni harjoitukset ovat klo 16-18. Uskoisin, että jos sinulta löytyy
      sitä halua oppia ja todella kehittyä luistelussa, niin tottakai on hyvätkin mahdollisuudet aloittaa.
      Eikä sinun välttämättä tarvitse ihan pienten kanssa luistella. Toivottavasti minusta oli edes vähän apua.

    • Princessu

      Samaa mieltä. Taitajissa on ihanaa!!!! Meidän taitajissa tosin puolet ryhmästä jo kilpailee taitajat-sarjassa ja ryhmässämme on todella hyvä yhteishenki. Treeni on samalla ryhtynyt kovemmaksi ja kaikki harjoittelevat kaikkia yksöishyppyjä, jotkut jopa monia kaksoishyppyjä. Axelin meidän ryhmästä osaa yli puolet (6) itse en ole yksi niistä, mutta se on tavoitteenani ensi kaudelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7751
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      77
      3774
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1323
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1087
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1022
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      718
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      715
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      663
    Aihe