Kuunari koiviston koordinaatit

Nimetön

Moroo
Muistaakseni joku täällä kyseli kuunari koiviston koordinaatteja Tässähän nämä : 61.26.892------21.21.759 Paikalla on oranssinen poiju ja koordinaatit on keskelle alusta. Ai niin ja koordinaatit on wgs 84 järjestelmässä. Jos poijua ei ole niin "raato" löytyy kaiulla helposti....pohjan syvyys noin 18 metrii ja tasaista,joten neljän metrin piikki erottuu selvästi :) Sukelluskohteena kuunari on todella "köyhä" ja soveltuu lähinnä juuri aloittaneille,tosin näkyvyys on yleensä todella huono.
-Eezau-

7

1874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dygeren

      Eipä tuo Koivisto kovin häävi lotja ollut pinnallakaan, niin tuskin tuo kovasti kaunistui upotettaessa.

      Näkyikö missään sitä Jokisen rahastusautomaattia, tai aurinkokenno-valaistushäsmäkkää??

      • Jartsa sillinpää

        http://www.divextreme.fi/
        Tästä linkistä löydät edulliset reissut kuunarille. Kohteesta löytyy kyllä haastetta DIR sukeltajillekin, joten ottakaahan yhteyttä alan ammattilaiseen.


      • Öövini
        Jartsa sillinpää kirjoitti:

        http://www.divextreme.fi/
        Tästä linkistä löydät edulliset reissut kuunarille. Kohteesta löytyy kyllä haastetta DIR sukeltajillekin, joten ottakaahan yhteyttä alan ammattilaiseen.

        ...nehän olivat halpoja, esim. kun vertaa äkkilähtöihin etelän vesille. :)
        Mahtavatko sisältää grillimakkaran??


      • diiveri
        Jartsa sillinpää kirjoitti:

        http://www.divextreme.fi/
        Tästä linkistä löydät edulliset reissut kuunarille. Kohteesta löytyy kyllä haastetta DIR sukeltajillekin, joten ottakaahan yhteyttä alan ammattilaiseen.

        Kalliita nuo oli kyllä minusta.kokopäiväretki 500,-/ 8 h


        olenko vääräs


    • kohde!

      No ite oon jonkin verran harrastanut luolasukellusta hylkypenetraatioita. Minusta se oli oikein mahtava kohde "vetää oikein huolella" :D Vielä muutaman kerran sielä vois käydä rypemässä niin osais sen oikeesti ulkoa...

      Silleen tietty jännä kohde, että ihan aloittelijoille se on yksi parhaista/ehjimmistä hylyistä noin matalalla. Sitt todella kokeneille siinä on n. 5 sukelluksen ajaksi hienoa haastetta, kun tunkeutuu kaikistä pienistä kansireiistä ruumaan yms. pimeisiin paikkoihin ihmettelemään.

      Valitettavasti se on vähän huonohko kohde ns. P2-P3 tasoiselle sukeltajalle, joka ei oikeasti osaa luolasukellustekniikkaa. Sellaiselle se on joko tylsä (vähän voi käydä komentosillalla kurkkimassa), tai sitten todella vaarallinen , kun kaverit alkavat voimain tunnossa ominpäin änkeemään paikkoihin joihin niiden ei oikeasti kannattaisi mennä :(

      Odotan vaan pelolla uutisia kunnes ekaa hukkunutta käydään nostamassa pois sieltä. Syynä voi olla eksyminen (=paniikki!) / takertuminen rautalankoihin/nauloihin tms. mitä siellä on melko paljon.

      -rm, manse

      • Nimetön

        No huh huh
        Ompas sulla kokemusta,itteltä meinas mennä ihan paskat housuun kun "tunkeuduin" opasköyttä pitkin tyhjään ruumaan...hyvä että selvisin hengissä.No joo leikki leikkinä, jotenkin vaan sun jutusta paistaa läpi että tais kuunari tulla tutuksi vaan ulkopuolelta ja hyvä niin. BTW. miks sua pelottaa odottaa uutisia et joku on hukkunut hylkyyn???? niinhän siinä joka tapauksessa jollekin käy , sillä penetraatio hylkyyn on AINA riskin ottamista. Kokenut hylkysukeltaja vaan ottaa sen riskin tietoisena....kun taas teikäläinen ei tajua riskistä yhtään mitään.


      • kohde!
        Nimetön kirjoitti:

        No huh huh
        Ompas sulla kokemusta,itteltä meinas mennä ihan paskat housuun kun "tunkeuduin" opasköyttä pitkin tyhjään ruumaan...hyvä että selvisin hengissä.No joo leikki leikkinä, jotenkin vaan sun jutusta paistaa läpi että tais kuunari tulla tutuksi vaan ulkopuolelta ja hyvä niin. BTW. miks sua pelottaa odottaa uutisia et joku on hukkunut hylkyyn???? niinhän siinä joka tapauksessa jollekin käy , sillä penetraatio hylkyyn on AINA riskin ottamista. Kokenut hylkysukeltaja vaan ottaa sen riskin tietoisena....kun taas teikäläinen ei tajua riskistä yhtään mitään.

        Moi vaan "Nimetön"!

        Taisit vissiin yrittää provoa - mulla näköjään on vähän hitaat piuhat, ku en millään meinannut älytä ;->

        Niin tuosta riskin tajuamisesta - olet kyllä valitettavan oikeassa. Meitsille sattui nimittäin hassu juttu 5v sitten, jolloin tiesin olevani "kuolematon" ja "kokenut luolasukeltaja". Olinhan sentään käynyt muutaman kerran Kaatialan luolassa parin kaverin kanssa. Ja taisipa tuore 3mix paperikin vähän polttaa kädessä.

        No mentiin sitten seuraavana kesänä oikein tarkoituksella riehumaan Parkilla. Olimme juuri joissain laivan pohjakerroksessa. Jotenkin onnistuin yhdessä käännöksessä eksymään muusta porukasta. Etsin reittiä ulos noin 10-15min. Silloisesta potkutekniikasta (tai sen puutteestä) johtuen näkyvyys putosi aika nopeasti noin 1-5 cm:iin - saattoipa olla osasyynä tuohon eksymiseenkin. Taidot ei näköjään riittäneet, mutta jotenkin sain pidettyä hermot läjässä edes senverran, että onnistuin pääsemään takaisin ulkoilmaan. Saatoin/saatoimme ehkä mahdollisesti oppia tapahtumasta jotain...?

        Olen tuon tapahtuman jälkeen käynyt pari luolakurssia. Jostain syystä en koe nykyään olevani läheskään yhtä "kokenut" kuin tuohon aikaan.

        Odotan pelolla em. uutisia, koska tiedän, että suomi on pullollaan yhtä "kokeneita ja kuolemattomia" sukeltajia kuin minä aikoinani. Koivisto on syvyytensä ja kuntonsa puolesta harvinaisen houkutteleva kohde kokeilla omia rajoja :-I

        Yritimme vähän siivota sieltä Koiviston keulasta räjäytyksestä jääneitä paukkulankoja pois kellumasta ettei kukaan vain sotke niitä venttiileihinsä jos eksyy siitä ohjausköydeltä kauemmaksi...

        -rm


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe