antakaa neuvoja..

iku..

miten aloitan laihduttaa...2 lapsen äiti ja pitäs saaha 10 kiloa pois..nyt paino 74.5/165 et ainakin tuo 10 ellei 15..aina kun aloitan niin jätän kaikki pois ja syön liika vähän..antakaa ohjeita...

kiitoksia..

2

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjeita

      Moi! Mielestäni sinun pitäisi ensin vaihtaa ruokatotumuksesi. Kaikki herkut pois. Liikuntaa sinun pitäisi lisätä myös. Olisi ihan hyvä jos ehtisit eimerkiksi kävelemään tunnin lenkin päivässä. Tietysti yksi tapa on vielä yrität vähentää kello 18.00 jälkeen syömistäsi. Tottakai joskus voit pitää herkuttelupäivän esimerkiksi kerran viikossa kunhan pääset ensin laihdutamisessa alkuun. Vaalean leivän voisit jättää pois myös. Haluan näin lopuksi toivottaa sinulle tsemppiä laihduttamiseesi äläkä anna periksi jos takapakkia tulee. Suomalaisella sisulla vain eteenpäin.

    • laihduttaa pysyvästi...

      kannattaa syödä laihduttaessakin vähintään 1500 kcal päivässä, silloin kalorivajetta tulee vähintään 500 kcal joka on suositeltava määrä, sillä laihtuu puoli kiloa viikossa. Edellä sait vinkin jättää kaikki herkut pois. Itse en tekisi niin, vaan niitä herkkujakin mahtuu kohtuudella tuohon 1500 kcal:iin. Hyvä tavoite on esimerkiksi, että alle 10 % päivän kaloreista tulee makeista ja rasvaisista herkuista. Tuo ohje on peräisin yhdestä netissä toimivasta laihdutussivustosta (täällä ei taida saada mainostaa), jonka ohjeiden avulla ainakin minä olen saanut hyvin painoa putoamaan. Noita nettiohjelmia on useampiakin.

      Liikkuminen kannattaa aina. Jos et vielä sitä harrasta, etsi itsellesi joku mieluinen liikuntaharrastus ja mene kokeilemaan. Liikunnassa tärkeintä on säännöllisyys ja se, että sitä ei tehdä "hampaat irvessä", väkisin. Näin siksi, että tuollainen liikunta loppuu yleensä heti alkuunsa. Mieluista lajia taas jaksaa jatkaa jopa vuosia. Tuolta samaiselta sivustolta tämäkin ohje.

      Yksi tärkeä huomioitava on myös riittävän proteiinin saanti. Hyvä määrä on esimerkiksi 25 % rasvaa (niin oudolta kuin se kuulostaakin, rasva ei pala ilman riittävää ravinnon rasvaa), saman verran proteiinia ja hiilihydraatteja loppu puolet. Proteiinin ja rasvan määrää voit tuosta vielä kymmenellä prosentilla (25 --> 35)nostaakin eikä se hidasta laihtumista. Ilman riittävää proteiinia putoava paino lähtee lihaksista ja muusta rasvattomasta massasta ja saavutettu paino on entistä vaikeampi pitää. Tuloksena voi olla normaalipaino, mutta korkea rasvaprosentti lihasmassan katoamisen takia. Sen voi siis estää liikunnan ja riittävän proteiinin saannin yhdistelmällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe