Tietääkö kukaan mitään pelottavaa vampyyri leffaa? Mielestäni lähes kaikki elokuvat ovat epäonnistuneita saamaan sitä kuvaa vampyyreistä joka minulla niistä on.
Stephen kingin kirja "Painajainen" on täydellinen, mutta sekin on onnistuttu - möhlimään elokuvaksi kääntäessä. Tai ainakin se uus on vähän juosten kustu! Vanhempaa en ole nähnyt - vielä.
Outoa että "Vampyyrintappajat - anteeksi, mutta hampaanne ovat niskassani", on onnistuttu saamaan hyvä tunnelma ja se taas on oikeastaan komedia.
Muistan myös "Dark Shadow" 1991 vuoden sarjan olevan varsin loistava. Sen pistinkin tilaukseen.
Useimmat vampyyri leffat on ihmeellistä kuraa, mikä ei enää edes naurata, vaan tuo jo palan kurkkuun itkua vastaan pyristellessä!
Pidin "Bram stokerin draculasta", mutta siitäkin puuttui jotain. "Veren vangit" oli hyvä mutta ei se kauhua ole.
Jos joku keksii jonkun pelottavan, jännittävän ja kunnioitusta herättävän vampyyri elokuvan niin kertokaa. Tuntuu että nykyään ei osata edes tehdä sellaisia. Pitänee varmaan katsoa vuosikymmeniä taakse päin!
- Myös kirjat kiinnostavat aiheesta.
Vampire
4
434
Vastaukset
http://www.youtube.com/watch?v=V2_dF7hn_hQ
Yksi parhaista kauhutrailereista, ja elokuvanakin hyvin säilyttänyt vetovoimansa, ja "pelottovuutensa", varsikin ottaen huomioon leffan valmistuneen vasta 1922 jkr.
Ja jos näkee symboliikkaa lähestyvän lintuinfluenssan, ja perin "lintumaisen" olemuksen näköisen olennon kanssa elokuvasta saa vain enemmän irti!:)- .A.
Mites Christopher Leen Dracula-pätkät?
- zappp
Itse en ole nähnyt, mutta jotkut sanovat Salem's Lot:in olevan hyvä pätkä.
Kannattaa tsekata englantilaisen tuotantoyhtiö Hammerin vanhoja vampyyrifilmejä, nehän ovat eräänlaisia klassikoita, varsinkin Cristopher Lee/Peter Cushing pätkät. Tiedä sitten kuinka pelottavia ne ovat, mutta niissä on kuitenkin jonkinlaista tunnelmaa.
Vuoden '87 Near Dark on viihdyttävä ja joidenkin mielestä yksi parhaimpia vampyyrifilmejä. Ei kuitenkaan ihan perinteinen vampyyrifilmi, mutta kantsii tsekata.
Ai niin ja tietenkin se Bela Lugosin alkuperäinen Dracula vuosimallia '31 on nähtävä ainakin kerran, onhan kyseessä sentään klassikko ja ensimmäinen virallinen Dracula elokuva, joten sikäli kunnioitusta herättävä filmi on se, vaikkakin luonnollisesti aika on päässyt hivenen sitä järsimään. - Kuutamo96
No Nosferatua suosittelen. Se perustuu ainakin osittain Bram Stokerin Dracula romaaniin. Mutta tällä kertaa tarinan pahis on pelottavan näköinen, pitkäkyntinen ja kalpea ihoinen Nosferatu. Elokuva pitää kokoajan eräänlaista jännitystä ja vanhan aikaisuuden tunnetta yllä. En tiedä pitääkö elokuvan k-15 ikäraja aivan paikkaansa, mutta kannattaa katsoa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921846- 851292
- 1101133
- 761017
- 111952
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693