Fysiikan lakien mukaan pudotusta yli 200 metriä ja kiipeilijä jäi henkiin! Lisää osoitteessa http://sanomat24.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=6382&Itemid=163
Putosi 200 m - jäi henkiin
3
1826
Vastaukset
- olla ihan
vapaata pudotusta tuo 200m vaan lähinnä kierimistä vuorenkylkeä alas...
Ainakin tuosta kuvasta päätellen (jos se oli tapahtumapaikalta) kyseessä ei ollut mikään pystysuora kallionseinämä.
Eiköhän siitä kuitenkin henki lähde, jos ihan vapaata putoaa 200m kovalle alustalle...
Hyvä tuuri kaverilla silti, pehmeämpi jätkä ei olisi tuostakaan selvinnyt.- sitten...
Noh olisitkohan itse sitten selvinnyt?
- itse selvinnyt
sitten... kirjoitti:
Noh olisitkohan itse sitten selvinnyt?
edes tuosta 200m rinteen kierimisestä. Kuten sanoin, kova kaveri. Aloittajan kirjoituksesta sai kuitenkin sen käsityksen, että kaveri tippui 200m vapaata pudotusta eikä kierinyt rinnettä alas. Siitä ei tuo kovakaan kaveri olisi selvinnyt hengissä.
Iminen tippuu 200m matkan noin seitsemässä sekunnissa (lähtönopeus nolla). Tänä aikana nopeus nousee noin 45m/s asti, joka on suurinpiirtein 160km/h. Tätä vauhtia kun mätkähdät kovalle alustalle niin... noh, tiedät kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442288
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311578En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521563- 631254
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1431251The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121131Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall226975- 156926
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20819