Lähes vhh elämä

-Ainu-

elikkäs, olen ajatellut nyt paljon erilaisista dieeteistä luettuani kokeilla vähentää hiilihydraattien määrää ruokavaliossani. Olen niin kyllästynyt ainaiseen turvotukseen ja mitään muuta syytä en sille keksi kuin liiallinen hiilihydraattien saanti, koska syön muuten terveellisesti. Helppoa tästä ei tule koska pidän tosi paljon leivästä ja tuntuu että siitä luopuminen on se vaikein juttu. Mutta pakko yrittää :)

Luovun siis kaikesta mihin on vähänkään käytetty valkoista jauhoa, perunasta, pastasta, riisistä, sekä leivästä..Ainoa mistä päätän olla luopumatta on puuro (neljän viljan- sekä kaurapuuro), nimittäin minulla on taipumusta ummetukseen ja puuro tuntuu olevan ainoa asia mikä pitää vatsani jotenkin kunnossa. Joten eihän yhdestä puuroannoksesta päivässä ole haittaa? Mikä on päivän hiilihydraattikiintiö?oliko se max 50g/vrk.?

miltäs tää kuulostais? kaikki vinkit on tervetulleita! luotan kokemuksen syvään rintaääneen ;)

6

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos saat pysymään hiilareiden tason 30-50 grammassa niin syö vaan puuroa, mutta älä ota leipää sitten lainkaan. Kaurapuurossa on 7,9 grammaa/100g hiilareita. Minulla vaan tuo kaurapuuro ei pidä nälkää ja siksi siirryin munakkaisiin. Minä vältin ummetuksen juomalla tarpeeksi vettä ja elimistö kyllä tottuu ja vatsa toimii, alussa saattaa olla joitakin vaikeuksia, mutta ne menevät ohi.

• -Ainu-

Niin vähän ajattelinkin, että tuo puuro olisi päivän ainoa hiilihydraattiannos, joten leipä sitten kokonaan pois. Minulla taas puuro vie nälän hyvin ja pitää sen kauan poissa, joten puurosta en luovu :)

vettäkin juon hyvin runsaasti päivän mittaan, mutta ummetusta vaan tuppaa olemaan :( se on tosi kurjaa, mutta minulle on puurosta ollut eniten apua :)

• kysyjä ja
        -Ainu- kirjoitti:

Niin vähän ajattelinkin, että tuo puuro olisi päivän ainoa hiilihydraattiannos, joten leipä sitten kokonaan pois. Minulla taas puuro vie nälän hyvin ja pitää sen kauan poissa, joten puurosta en luovu :)

vettäkin juon hyvin runsaasti päivän mittaan, mutta ummetusta vaan tuppaa olemaan :( se on tosi kurjaa, mutta minulle on puurosta ollut eniten apua :)

vastaaja olla sama henkilö.
        Taas näitä juttuja mihin kiva vastata.
        Miten joku voi olla muka melkein samalla minuuttilukemalla jo kiittelemässä vastauksesta.
        Ei olla hölmöjä vaikka ollaan laihoja.

• tekisin
        kysyjä ja kirjoitti:

vastaaja olla sama henkilö.
        Taas näitä juttuja mihin kiva vastata.
        Miten joku voi olla muka melkein samalla minuuttilukemalla jo kiittelemässä vastauksesta.
        Ei olla hölmöjä vaikka ollaan laihoja.

Ehkä joku odottaa kysyssäriinsä vastausta, ja käypi siksi usein kuikuilemassa.

• oikeassa
        tekisin kirjoitti:

Ehkä joku odottaa kysyssäriinsä vastausta, ja käypi siksi usein kuikuilemassa.

Varsinkin jos ei ole muuta elämää ja näin kauniina kesäpäivänä ei mitään tekemistä kuin kurkkia vastauksia.
        Lähdenkin torille ostamaan kanttarelleja.
        Menkää ulos.

• JariJo

Tavanomaisessa puuroannoksessa on hiilareita noin 23 grammaa eli ei vhh-ruokavalio kaadu puuroon päivässä. Tietysti annosta voi koittaa hieman pienentääkin. Puuro kannattaa syödä aamulla, kun hiilarivarastot ovat tyhjimmillään ja laittaa reilu voisilmä, jotta sen sokerirasitus tasaantuisi hieman. Raejuustoakin jotkut laittavat puuron sekaan ja sekin voi auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe