jos työsopimukseen on merkitty työajaksi 6.5 h/päivä, niin eikö tämä merkitse sitä että työaika todella on 6.5 h/päivä mahdolliset ylityöt siihen saakka kunnes sopimus päättyy? Vai voiko päällikkö yhtä äkkiä muuttaa työaikaa? Ja entäs työvaatteet... Onko päälliköille annettu joku aikaraja minkä ajan sisällä uusille työntekijöille täytyy antaa työvaatteet, vai pitääkö työntekijän sotkea omia vaatteita hamaan tulevaisuuteen saakka? Jos jollakin tietoa kyseisistä postin asioista, kirjoitelkaa ihmeessä!
Postin työajat ja vaatteet
9
5458
Vastaukset
- ...................
Työpäivän tulisi olla vähintään 6.5h/pv mikäli on työsopimuksessa merkitty. Tosin Postilla on tapana käyttää tunteja/viikossa, mikä merkitsee joissain tapauksissa eripituisia työpäiviä, mutta viikkotunnit sitten täsmää.
Itselläni on työsopimuksessa 37.65h/kk eli periaatteessa työehtosopimuksen mukaan normaalin työvuoron aikana voidaan teettää 9 tuntia ilman yt-korvausta mutta se vähentää sitten loppuviikosta tunteja pois. Sama juttu kans sullekin, mutta en oo kyl nähnyt että joku tekisi tälläisiä vuorolistoja.
Ylityöt sitten alkaa vasta kun on tehnyt 7.39h tuntia päivässä ja vainkin silloin jos erikseen tullaan kysymään ylitöihin tai lue ylläoleva kappale.
Työvaatteista...Olet nytten Iteljooni, joten sellaista informaatiota on tullut, että vanhoja Postin logolla olevia kuteita ei jaeta enää vaan saat pärjätä omilla vaatteillasi. Taitaa ens vuonna tulla massatuotantoon. Tosin jos on hyvä esimies kyllä hän jakaa pyytäessäsi niitä. Mikään pakko ei työvaatteita oo jakaa. Ainakaan sellaisissa työtilanteissa missä on normaaliolosuhteet.- PostiNorsu
Juu, oikeassa olet noista tunneista, nehän tasataan joko viikoittain tai kuukausittain, joten yhdestä vähän pidemmästä päivästä tuskin saat mitään ylityökorvauksia.
Kyllä niitä vaatteita kannattaa kysellä esimieheltä, vaikka sitten niitä vanhoja postin logolla. Kokemuksesta itsekin tiedän, että omat vaatteet paskaantuvat tosi nopeasti ja vaatteisiin tarttuva muste ym..on hankalaa saada lähtemään vaatteista.
Ps. onpas sinulla muuten vähän työtunteja kuukaudessa 37.65h/kk, taidat olla osa-aikainen?. - .........
PostiNorsu kirjoitti:
Juu, oikeassa olet noista tunneista, nehän tasataan joko viikoittain tai kuukausittain, joten yhdestä vähän pidemmästä päivästä tuskin saat mitään ylityökorvauksia.
Kyllä niitä vaatteita kannattaa kysellä esimieheltä, vaikka sitten niitä vanhoja postin logolla. Kokemuksesta itsekin tiedän, että omat vaatteet paskaantuvat tosi nopeasti ja vaatteisiin tarttuva muste ym..on hankalaa saada lähtemään vaatteista.
Ps. onpas sinulla muuten vähän työtunteja kuukaudessa 37.65h/kk, taidat olla osa-aikainen?.hehe 37.65/vko sry ;)
- eikös kuitenkin
Minun ymmärtääksein jos sulla on päivittäinen työaika 6.5 h, sen yli menevältä osuudelta saat lisätyökorvauksen sinne 7.39:n saakka, jonka jälkeinen korvaus sitten ylityönä maksetaan. Eka tunti (vai oliko 2 ekaa) 50%:lla ja sitten 100%.
Näin ainakin meilläpäin.'Työaikaa ei voi muutella mielenmukaan. Jos teillä on käytössä se etukäteen suunniteltu työaikasysteemi, jonka nimeä nyt en muista, asia on tietysti eri.
Mutta kyselepä rohkeasti luottarilta tai esimieheltä näistä ja pyydä selvittämään juurta jaksain.
Ja vaatteet kuuluu saada, muistuttelehan esimiestä.- fhvawlfv
paskaaaaaaaa
- tähän
Vaatteita jaetaan vain vakituisille työntekijöille. Johtuen siitä, että Itella Oyj kilpailutti vaatevalmistajan niin uudella valmistajalla on ollut "logistisia" ongelmia.
Työvuoroluettelo on se mikä laitetaan esille työntekijöiden nähtäväksi vähintään 2 vko ennen sen alkamista. Jos sitten sen voimassa olevan työvuoroluettolon aikana vaaditaan lisätunteja voit kieltäytyä vedoten siihen, että työpäiväksi on merkitty vain 6.5. Tosin työsopimuksessa on ehto missä lukee , että työnantaja voi vaatia lisätyöntekemistä, mutta mun kohalla ei ole koskaan tullut sellaista vastaan 3.5v aikana kun on tehnyt 4-7.39 h työpäiviä.
Tuo lisätyökorvaus on hämäävä sana. Perustuntipalkkaa maksetaan aina 7h 39 min asti. - postitella
tähän kirjoitti:
Vaatteita jaetaan vain vakituisille työntekijöille. Johtuen siitä, että Itella Oyj kilpailutti vaatevalmistajan niin uudella valmistajalla on ollut "logistisia" ongelmia.
Työvuoroluettelo on se mikä laitetaan esille työntekijöiden nähtäväksi vähintään 2 vko ennen sen alkamista. Jos sitten sen voimassa olevan työvuoroluettolon aikana vaaditaan lisätunteja voit kieltäytyä vedoten siihen, että työpäiväksi on merkitty vain 6.5. Tosin työsopimuksessa on ehto missä lukee , että työnantaja voi vaatia lisätyöntekemistä, mutta mun kohalla ei ole koskaan tullut sellaista vastaan 3.5v aikana kun on tehnyt 4-7.39 h työpäiviä.
Tuo lisätyökorvaus on hämäävä sana. Perustuntipalkkaa maksetaan aina 7h 39 min asti.Postin suojavaatetus pitäisi kuulua kaikille työntekijöille myös määräaikaisessa työsuhteessa oleville.
- Sillä Silmällä
Hassu kysymys mutta mitä jengi noin yleisesti tuumii työvaatteista? Itse oon aina tykännyt työstä jossa voi pukeutua ihan omiin vaatteisiin.
- 30 vuotta jakelua
Työvaatteet ku pellellä ikinä ei sopivia.omat vaatteet parhainpia istuu ja joustaa.vaik työnantajan mielest työvaatteita pitäis käyttää miksi niitä ei suunnitella sellasiks et niissä viihtyi ja olis hyvä olla.kyllä siihen näköönkin pitäis satsata vaatteissa mut kait halvalla saa.mä ajattelen näin ja voin paremmin jos asiakkaiden silmissä näytän varmalta ja hyvältä.kun ylisuurissa housuissa katos kun meitä on hyvin eri mallisia ja kokoisia ihmisiä.mut ne vaatteiden leikkauset ja mallit on vaan niin kummalliset.materiaalit kovia ja jäykkiä kesähelteillä ei puhettakaa et olis ees jotain vilposenpaa päällepantavaa samat kesät talvet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448