muonio on paras paikka

jäänyt

tulin ja jäin asumaan.
aivan huippuhyvä mesta olla.
ystävälliset ihmiset,
kaikki tarvittavat palvelut.
upea luonto.

7

1822

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomamuoniolainen.

Oliko sulla jo työpaikka siellä valmiina. Mie vain olen Muoniossa lomaillut ja myös muuttamista sinne haaveillut.

• muualtamuuttanut

Minä muutin myös tännne jo vuosia sitten, enkä ole koskaan täysin kotiutunut tänne. Pohjoisempaan halajaisin jos toimeentulopaikka löytyisi. Aika sisäänlämpiävää sakkia nämä ovat ja muusta tasosta kertokoon kunnan asioiden hoito ja tämänhetkinen velka asukasta kohti...

• paljasjalkainen muoniolainen
        muualtamuuttanut kirjoitti:

Minä muutin myös tännne jo vuosia sitten, enkä ole koskaan täysin kotiutunut tänne. Pohjoisempaan halajaisin jos toimeentulopaikka löytyisi. Aika sisäänlämpiävää sakkia nämä ovat ja muusta tasosta kertokoon kunnan asioiden hoito ja tämänhetkinen velka asukasta kohti...

....Asenne...kysymys

• eläkepaikkakunta

täällä saat olla ihan omassa rauhassasi ellet itse ole aktiivinen. se ei ole sisälämpöisyyttä vaan toisen yksityisyyden kunnioitusta.

lähden vain rohkeasti liikenteeseen niin huomaat että ystäviä löytyy. reiluimmat ihmiset ainakin itse olen tavannut juuri muoniossa.

• eläkepaikkakuntalainen

täällä saat olla ihan omassa rauhassasi ellet itse ole aktiivinen. se ei ole sisälämpöisyyttä vaan toisen yksityisyyden kunnioitusta.

lähden vain rohkeasti liikenteeseen niin huomaat että ystäviä löytyy. reiluimmat ihmiset ainakin itse olen tavannut juuri muoniossa.

• alkolika
        eläkepaikkakuntalainen kirjoitti:

rauhassa saa olla tosiaankin. Eikä kylänpuheista kannatte välittää. Kyllä puhetta piisaa joka puolella Suomea. Ei tarvitse olla niiden seurassa joiden kanssa ei viihdy. Olen asunut täällä liki 30 vuotta ja ilmeisesti viihtynyt, koska olen vieläkin täällä.

Muonio on vain jotenkin tipahtanut kartalta (ajatellen matkailua). Kyllä täällä turisteja on, mutta puuttuu se kaikkien puhuma vetonaula (hauska sana). On vaikea löytää tapahtumaa, joka vetäisi yleisöä ja jolla saisi nimeä kunnalle. Vaikeaa varsinkin on löytää vetäjää tapahtumille.
        Varmaan joskus joku keksii ko jutun.

• jos olet

työkykyinen ja töissä, on Muoniossa hyvä asua.

MUTTA....mehän vanhenemme, kylät hiljenee...jää
      vain Muonion kirkonkylä ja verot!

Palvelut vanhemmiten pitää olla lähettyvillä ja varsinkin, kun ja jos tuleepi hätä....

Itselläni ei todellakaan ole aikomus asua hamaan
      tulevaisuuteen Muoniossa. Näin se vaan on.

Meillä on yksi elämä ja siitä meidän pitää nauttia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe