Olen erittäin pitkän ja vaikean ajattelun jälkeen päätynyt eroon.
Puhunut olen puolisolleni asiasta jo useammankin kerran,mutta hän on joko hiljaa tai syytää kaiken paskan päälleni.
Keskustelua ei asiasta synny.
Lapset haluaisimme kumpikin ja siitäkin on mitä ilmeisemmin taisteltava.
Olen aika rikki,epäilemättä puolisonikin,mutta lapsista en voi luopua,en mitenkään.
Olen ihan tyhmänä tämän asian kanssa,enkä tiedä minne pitäisi ottaa yhteyttä.
Yhteiseloa takana lähes 18 vuotta.
Auttakaa vähän,miten etenen asiassa.
helvetillistä
4
1030
Vastaukset
- -eronnut rouva-
No jos kerran eron haluat, niin sitten vaan luet ekaksi ohjeet avioeron hakemisesta täältä: http://www.oikeus.fi/5897.htm Sitten väsäät ihan avioerohakemuksen I-vaiheen paperin menemään,printtaa kuponki tästä: http://www.ylojarvi.fi/mp/db/file_library/x/IMG/16540/file/AVIOEROHAKEMUS.pdf . Osoitteen voit alueesi kärjäoikeuteen hakea täältä: http://www.oikeus.fi/9228.htm
Kun olet tämän tehnyt, otat yhteyttä tuomariin tai oikeusaputoimistoon, jonka osoitteen löydät täältä http://www.oikeus.fi/4311.htm . Tämä yhteydenotto on siksi, että voitte jo heti alkaa tehdä ositusta. Siinä juristi on oivallinen apu ja asiat sujuvat laillisesti.
Sitten on ennen eron II-vaiheen pareria (6-12 kk I-vaiheen jättämisestä) käytävä sopimassta Sosiaalitoimen lastenvalvojalla lapsen elatuksesta. Se täytyy liittää I-vaiheen hakemukseen.
Jos tästä asiasta tulee kiistaa, niin sitten menee kärjöinniksi ja siinäkin tarvitset juristin apua.
Mutta etköhän näillä pääse alkuun.- edelliseen tekstiin...
Siis pieni lyöntivirhe:
Lasten elatussopimus tulee liittää vasta II-vaiheen avioerohakemukseen.
- yksinkertaistahan se
Siis tämä on avoero eikä avioero?
No ei siinä ole sitten yhtään mitään muuta kuin että hankit asunnon ja lähdet, lapset mukaan. Ja sitten juristin pakeille, jos omaisuuden jaosta, lasten huollosta ja/tai elatusmaksuista meinaa tulla riitaa.- kokemusta on
Ohjeena voisin antaa älä ala syyttelylinjalle se ei johda mihinkään vaan yritä rakentavasti keskustella asioista, niin voitte yhdessä olla kavereita vielä eron jälkeenkin. Kaikilla on silloin parempi olo niin myös lapsilla.Kumpikaan teistä ei sen parempi ole vaan molemmilla on omat virheensä näin itse toimin ja olemme hyviä kavereita ja lapset ja sukulaisten välitkin ovat pysyneet hyvinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625