5 KM ALLE 20 MINUUTIN

_Heppu_

Onko miten kova tulos peruskuntoilijalle. Millä ohjelmalla kannattaa treenata. Vauhtihan on 15 km/h, eli siis 3000 Cooper-vauhti.

Jos nyt menee juuri ja juuri tuo 3000 Cooper, niin miten kauan saa treenata tuohon 20 minuutin vitoseen.

5

4334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • guga

oon itse suunnilleen 3k/cooper kunnossa tällä hetkellä ja rykäsin tampereen kaupin kilpavitosen maanantaina aikaa 21.50. Ne ketkä on siellä juosseet tietävät että se on kuitenkin suhteellisen rankka vitonen(?), 3 aika sairasta nousua. eli summa summarum. jos 3k menee coopperiin niin eiköhän vitonen mene 20min.

• Hämeen hitain

20 min vitosella vastaa cooperissa 3107 m.

• samma på svenska

Eihän se (5k alle 20 min.) voi vielä mitenkään mennä, jos cooperissa menee juuri 3000 m. Eihän sitä nyt samaa vauhtia jaksa yli puolta pitempää matkaa!

• aktiivi juoksija

Tässäkin asiassa se on niin paljon yksilöstä kiinni meneekö 3000m cooper kunnolla 5000m 20 minuuttiin. Joillakin joilla on luonnostaan hyvät kestävyys ominaisuudet voi mennäkin, mutta väittäisin kuitenkin että suurimmalla osalla ei sinun tapauksessasi riitä kestävyys. Kuinka kauan sitten menee tämmöisen kestävyyden saamiseen? Se on erittäin hyvä kysymys! Oikeanlaisella harjoittelulla JUURI SINULLE voi saavuttaa riittävän juoksukunnon muutamassa kuukaudessa.

• Hämeen hitain

.. mutta ei ilman harjoittelua. Kuten tässä ketjussa on jo todettu, ei 3000 m cooper- tuloksella ole mitenkään mahdollista juosta vitosta 20 minuuttiin. Mutta pienellä harjoittelulla se todennäköisesti onnistuu. Jos olet alle 30-v. etkä ole järjestelmällisesti harjoitellut kestävyyttä, menee aika vähäisellä treenillä. Itse juoksin aikanaan 21-vuotiaana 22.02, sitten kahden kuukauden hyvin kevyellä treenillä 19.40, seuraavana vuonna keskimäärin 50 km/viikko harjoituksella 17.30 ja sitä seuraavana vuonna 80 km/viikko harjoituksella 16.50. Enkä ole missään tapauksessa lahjakas, jos olisin olisi mennyt tuolla treenillä lähelle 15 min. Avainsanoja ovat harjoittelun systemaattisuus, säännöllisyys ja oikea harjoituksen ja levon suhde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe