Ajattelin ensi keväänä/kesällä tjs. aloittaa tämän jalon harrastuksen ja alan pikkuhiljaa etsimään tietoa lajista. Muutama kysymys, jotka haluaisin selvitettävän ennenkuin häiritsen seurojen henkilökuntaa:
1) Aloittelijan paketteja (sis. kaiken oleellisen) näyttää olevan myynnissä alle parilla satasella. Onko tällainen hyvä ratkaisu edes aloittelijalle, sillä hintaero näyttäisi muodostuvan todella suureksi jos vertaa erikseen ostettuihin komponentteihin? En haluaisi vaihtaa heti puolen vuoden jälkeen kaikkia kamoja mikäli ne soveltuvat enemmän lasten metsäleikkeihin..
2) Onko jousiammunta kallis harrastus? Siis miten useasti varusteita, nuolia tms pitää uudistaa (keskimäärin), onko jäsenmaksut minkälaisia, kun niiltä harrastesivuilta missä olen käynyt, ei niistä juurikaan mainita. En ole niitä Suomen rikkaimpia, ja olen kuullut, ettei ko. harrastus olisi sieltä halvimmasta päästä.
3) Onko Poikolainen kovin jätkä Robin Hoodin ja Wilhelm Tellin jälkeen?
Noviisin kyssäreitä
1
1146
Vastaukset
- nokki
Tässä olisi muutama vastaus:
1) Taisit itse jo vasta tähän kysymykseen. Mutta oletko miettinyt käytetyn hankintaa? Kysele käytettyjä seuroista tai jousiampujainliiton foorumunin ostetaan palstalta.
2) Varusteita ei tarvitse uusia usein, jos tietää jo ostohetkellä mitä haluaa. Kun osumatarkkuus on kohtuullinen eli jokainen nuoli löytyy taulusta, niin vuosittain joutuu tekemään pieniä tarvike hankintoja 1€-100€. Tämäkin riippuu siitä paljonko ammut vuosittain ja mitä haluat ostaa.
Katsoin muutaman seuran nettisivut ja jäsenmaksut oli aikuisilta 50€-110€ vuosi. Jos alat kilpailemaan niin lisenssi maksaa aikuisilta 50€. Sitten on tietenkin vielä kilpailumaksut 20€-30€
3) 1.Robin 2.Poikolainen ....Wilhem Tell oli varsijousiampuja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m332493Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891124Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.125917Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.58869- 64863
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos68767Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle69750EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta96738Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25678Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30664