Rakkautta ensi silmäyksellä?

Hombre orig.

Monet naiset pitävät miehiä yksinkertaisina otuksina, putkiaivoina, vain "siihen yhteen" tähtäävinä elukoina. Ehkä niin onkin?

Jos sallitaan pieni kärjistys niin minulle "rakkautta ensi silmäyksellä" tarkoittaa sitä, että nainen herättää minun haluni. Että minä haluan päästä sen kanssa sänkyyn mitä pikimmin. Se "oikea rakkaus" tulee paljon myöhemmin jos tulee ollenkaan.

Miten on, leidiis? Tarkoittaako "rakkautta ensi silmäyksellä" teille jotain muuta? Ja jos niin mitä?

18

3401

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gina*

tuota samaa juuri. Voin tietenkin himoita jotain miestä, mutta tunteet on aina mukana. Ja nyt taidan sekä himoita että rakastaa..

• mutta rakkauden tulo hidas ...

Olen pari kertaa ihastunut voimakkaasti ensinäkemältä. Mahassa kipristelee, en saa älykästä sanaa suustani, huimaa. Näytän ääliöltä (mitä luultavimmin).

En usko rakkauteen ensisilmäyksellä. Se on jotain, mitä on vain romaaneissa ja elokuvissa.

Ihastua, hullaantua voi voimakkaasti, mutta ei rakastua.

• tarkoittaa...

Mulle on käynyt niin hassusti että rakastuin ensi katseesta. Ei ollut kyse haluista vaan jostain ihan muusta. Olemme molemmat aika outoja tapauksia ja lohdutamme edelleen toisiamme vaikka liittomme päätyi eroon. Olemme kuin sisko ja veli emmekä pysty olemaan erossa toisistamme mutta emme pysty myöskään elämään yhdessä. Rakkaus ei ole seksuaalista halua vaan halua siitä että rakkauden kohteella on kaikki asiat hyvin. Antaisin oman elämäni pois jos se auttaisi rakastamaani ihmistä.

• Emmanuele

empä tiiä, mahtaakohan tuota rakkautta olla olemassakaan. Ja mitä rakkaus on? Ethän vaan sekoita himoa ja rakkautta? Jos rakkautta on olemassa en usko että se voi syttyä naps vaan. Mä miellän rakkauden kiintymykseksi ja välittämiseksi. Himo syttyy ensisilmäyksellä.

• Nettikatti

"Mä miellän rakkauden kiintymykseksi ja välittämiseksi. Himo syttyy ensisilmäyksellä."

Joskus noita vain on kovin vaikea erottaa toisistaan. Ja miksi pitäisi?

• usko rakas

Tunnet vain himon. Rakkaus tulee rakkauden uskosta, se laskeutuu yllesi etsimättä.
        Lakkaa etsimästä, niin saat rakkauden.

Himosi on estänyt sinua olemasta etsimättä. Tahto rakkauteen ei ole pahasta. Tutkaile sydäntäsi kun olet ensin lakannut etsimästä. Kun löydät sydämestäsi sen mitä vaille tunnet jääneesi, niin anna se pois. Luovu siitä vähästä ja anna rakkauden hitu pois.

Älä etsi rakkautta ja jos voit luopua itsestäsi, ei omaksi vaan toisen hyväksi, tee se. Se rakkaus annetaan kun sitä ei odota, usko vaan

• Hombre orig.
        usko rakas kirjoitti:

Tunnet vain himon. Rakkaus tulee rakkauden uskosta, se laskeutuu yllesi etsimättä.

Himosi on estänyt sinua olemasta etsimättä. Tahto rakkauteen ei ole pahasta. Tutkaile sydäntäsi kun olet ensin lakannut etsimästä. Kun löydät sydämestäsi sen mitä vaille tunnet jääneesi, niin anna se pois. Luovu siitä vähästä ja anna rakkauden hitu pois.

Älä etsi rakkautta ja jos voit luopua itsestäsi, ei omaksi vaan toisen hyväksi, tee se. Se rakkaus annetaan kun sitä ei odota, usko vaan

Sitä on tullut plarattua raamattua?

• usko rakas
        Hombre orig. kirjoitti:

Sitä on tullut plarattua raamattua?

Onhan siellä paljon muitakin juttuja :)

Se on kuitenkin lähtökohtaisesti opaskirja rakkauteen. Ei sitä tarvi lukee ku mä tiivistin tohon edelliseen kaiken oleellisimman

usko vaan

• toivo rakas
        usko rakas kirjoitti:

Onhan siellä paljon muitakin juttuja :)

Se on kuitenkin lähtökohtaisesti opaskirja rakkauteen. Ei sitä tarvi lukee ku mä tiivistin tohon edelliseen kaiken oleellisimman

usko vaan

ei sitä kirjaa kannata kauheasti lukea...

• jotka himottaa
        Nettikatti kirjoitti:

"Mä miellän rakkauden kiintymykseksi ja välittämiseksi. Himo syttyy ensisilmäyksellä."

Joskus noita vain on kovin vaikea erottaa toisistaan. Ja miksi pitäisi?

ei kannata rakastua eikä ottaa vakavasti

• Emma...
        usko rakas kirjoitti:

Etsiminenkin voi olla kivaa! Viimeksi kun lopetin etsimisen huomasin päätyväni syömään suklaata ja lorvimaan kotona puutteessa ja kitkeränä. Sitä jatkui kauan, yli vuoden, rakkautta ei tupsahtanut syliini. Kun etsin, saan edes sutinaa ja seksiä, ja onhan se parempi kun ei mitään.

• Nettikatti
        jotka himottaa kirjoitti:

ei kannata rakastua eikä ottaa vakavasti

Eipä tietenkään, se on selvä. "Puhtaan himon" erottaa kyllä, silloin toinen ei kiinnosta ihmisenä sen kummemmin. Mutta joskus (itse asiassa aika usein) menee kaikki yhteen iloiseen pakettiin ja on vaikea erotella mikä osuus on mitäkin. Mutta ei mielestäni tarvitsekaan, kyllä se sitten aikanaan selviää, jos on selvitäkseen.

• usko rakas
        Emma... kirjoitti:

Etsiminenkin voi olla kivaa! Viimeksi kun lopetin etsimisen huomasin päätyväni syömään suklaata ja lorvimaan kotona puutteessa ja kitkeränä. Sitä jatkui kauan, yli vuoden, rakkautta ei tupsahtanut syliini. Kun etsin, saan edes sutinaa ja seksiä, ja onhan se parempi kun ei mitään.

lopetit vain ulkoilun.
        Sua ei kukaan kotoos löydä :D

• Emma...
        usko rakas kirjoitti:

lopetit vain ulkoilun.
        Sua ei kukaan kotoos löydä :D

mähän käyn ulkona pelkästään miehen puutteessa, jos ei oo tarkoitus hakea seuraa en mene baariin ollenkaan :P
        Eikä mua kukaan koskaan muutenkaan "löydä", paitsi ehkä ne rohkeimmat ja suulaimmat "pelimiehet". Oon kai niin pitkä ja pelottavan näkönen et sellaset tavalliset suomimiehet tulee harvemmin jutskaa. itse pitää aloite tehdä. Eli siis tavallaan täytyy "etsiä" jos haluan et jotain tapahtuu.

• Cloetta

Minulle on aina käynyt niin, että olen valinnut miehen kosketuksen perusteella. Tai no ehkä paremmin sanottuna, mies on valikoitunut kosketuksen perusteella.

Itsekin olen ihmetellyt asiaa mutta aina on valinta ollut oikea. Olen elämäni aikana ollut vakavasti ja pitkässä suhteessa kolmen miehen kanssa ja heidän kaikkien ensi kosketus on saanut värinät kulkemaan ja hengästymään....

Ja tuo maaginen kosketus ja sen taika on säilynyt. Nyt elän siis kolmannessa suhteessa ja sitä on kestänyt 28 vuotta (en ole 100 vuotias, ne kaksi muuta suhdetta kestivät lyhyemmän ajan ja olivat ihania nuoruuden rakkauksia, jossa tuli lähes pakkoerot) ja yhä edelleen mieheni kosketus ja esim. hyväilyt tuntuvat uskomattomilta.

Olisiko tämä sitä kemiaa...

• ihanaa!

Cloetta,sulla on sellainen suhde minkä minä haluaisin =)
        Minä olen nyt löytänyt ensimmäisen miehen, jonka kosketus saa värisemään...

• Hombre orig.

"Rakkautta ensisilmäyksellä" onkin siis vain sanonta jota voi käyttää romaaneissa/sarjafilmeissä mutta todellisuuden kanssa sillä on vähän jos mitään tekemistä.

"Ensisilmäys" voi herättää tunteita mutta ne ovat maallisempia kuin RAKKAUS. Tämä ei estä sitä etteikö ensisilmäyksestä alkanut suhde voisi johtaa rakkauteen.

Tarkemmin ajatellen... ensisilmäys on aina olemassa, kaikissa suhteissa.

• ...muttei ensisilmäyksellä

Muistan miettineeni tavatessani ensikertaa erään miehen, että voi hel*etti, tulen ihastumaan häneen aivan päättömästi. Tuolla kerralla pystyin suhtautumaan häneen vielä neutraalisti, ja tunteet iskivät vasta myöhemmin. En siis usko rakkauteen ensisilmäyksellä, mutta uskon siihen että pystyy tietämään että tulee rakastumaan/ihastumaan kyseiseen ihmiseen, jos viettää enemmän aikaa yhdessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      41
      3040
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      45
      2867
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      49
      2491
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      46
      2265
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      25
      2074
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1830
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1749
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      37
      1590
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      45
      1513
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26